Hur mår ni?
Hej hå hur mår ni?
Kan ju vara kul att veta hur vi mår här på kif, så ärligt talat hur mår du?
Själv mår väldigt bra, vi hade någon släng av kräksjuka i början på veckan troligtvis av överätning av kokosfett man kan inte svara på det helt säkert.
Men i alla fall har nu i dagarna börjat med oil pulling och det känns vettigt.
//
Savonit
Hur mår ni…
Tack, bra! 
Åkte dock på mycoplasma, fick en stadig antibiotikakur och magen brakade ihop. Hände förra året också då jag åt penicillin mot en tandinfektion.
Annars mår jag toppen, inne på mitt tredje år på lchf.
Blev smal, blev inte lycklig.

Tackar som frågar. Jag har småont i magen kombinerat med lite illamående så fort jag ätit sen minst en månad och det håller på i timmar. Magen svullen. Kan inte sova inatt för jag drack äggmjölkschoklad och åt nötbröd m. smör och ost vid läggdags. Jag måste börja äta lite mer kolhydrater till att börja med för att se om det är problemet.
Agneta
Jag mår toppen, tackar som frågar! Hår, hud och naglar är i bättre form än någonsin, jag springer flera kilometer i veckan och jag är sällan eller aldrig hungrig. Magen är som en klocka (så länge jag håller mig undan kokosfett), har inte varit sjuk på skitlänge och mina kläder i mindre storlekar sitter som en smäck!
Sen att det är strssigt utan dess like på jobbet är ju smällar man får ta, antar jag.
Oil pulling har jag provat och det var ju intressant 
aswedishsmorgasbord.com
Menar du hur vi mår av LCHF eller annars?
Så där annars mår jag skit just nu för har norovirusinfektion på gång :( Men om man tänker på hur jag mår av LCHF-maten måste jag säga att det för det allra mesta är positivt.
God mat = blir glad
Huden mycket len och inte torr och fnasig. Ingen akne mera (men jag är kostkänslig gällande akne så får någon enstaka av viss mat, t.ex. mörk choklad. Och särskilt om jag ätit lite för mycket kolhydrater, kanske också ost).
Vikten är minus 10-14 kg beroende på hur man mäter (började äta efter en graviditet så jag måste ha vikten före som utgångsläge och den varierade lite den vintern).
Jag behöver mycket mindre sömn. Det är svårt att säga exakt hur mycket mindre. Åtminstone en halvtimme mindre per natt, möjligen en timme. Dessutom piggnar jag till trots att jag är trött på morgonen, vilket jag aldrig gjorde förr.
Inte haft jästinfektioner och aftor sen jag började med LCHF. Kanske en afta, men tidigare hade jag dem ofta.
Tänderna är så lena och rena. Glömmer ibland borsta dem då det inte behövs.
Negativa är att jag ibland, om jag äter riktigt lite kolhydrater kan få illamående. Jag antar att det är omställningsproblem då jag normalt ungefär håller mig på 40 gram kolhydrater per dygn och om det plötsligt blir närmare noll är det en förändring. Jag hade detta oftare första halvåret, men nu har jag haft det en gång igen. Speciellt om jag annars är jättetrött, om barnen hållit mig vaken många nätter i rad. Så det är en slags kombination av extrem trötthet och riktigt lågt kolhyratläge. Tror bästa för mig är det jag äter normalt.
Men inte mer än så för då går jag upp i vikt.
Och lite negativt kan det ibland vara att nr 2 kommer mera sällan. Blir ganska lite massa så att säga och då är det ibland lite irriterande att först tro att man behövde på toaletten och sen behövde man ändå inte. :) Men hellre så än som tidigare…
Plussen är alltså ganska många fler och mer betydande!