Ny göteborgsträff 11 mars
Vi var 6 glada kvinnor som åt god räkmacka i Feskekörka 4 februari. Det var Yvonne, Effie, Seglarinna, Lilli-Anne, Helga61 och jag. Så trevligt hade vi att vi genast beslöt göra om det och eventuellt testa ett nytt ställe.
11 mars var ett datum som de flesta kunde komma. Nu vill vi gärna träffa fler, så häng på!
Ett förslag på restaurang kan vara Musses Grillhouse som fått bra omdöme i GP. Jag tittade in en dag när jag var i närheten. Mysigt, rymligt och en meny som jag tror skulle passa oss bra och till hyggliga priser. Adressen är Kungsgatan 25, vägg i vägg med Pizza Hut hörnet V:a Hamngatan Kungsgatan. Nära domkyrkan och mitt emot Ströms.
Fler förslag?
Hör gärna av er.
Helene
Jag har inget annat förslag; verkar restaurangen lämplig och mysig, så är den väl värd att testa. Och centralt, lätt att hitta, lätt att komma åt - kan det bli bättre? Möjligen är det svårt med parkering; det har jag dålig koll på (ja, jag behöver inte parkering eftersom bussen går i princip från dörr till dörr, men det finns andra).
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Jag hänger med på vad som helst
putt
Ja det låter väl trevligt;-)
Man kan parkera vid packhuskajen,det är inte så långt.

#0 Sopproten/Helene
Så bra du fick till det med uppropet!
Nu ska jag bara komma ihåg att när jag nästa gång kör in till stan, ta reda på hur det ligger till geografiskt i förhållande till någon parkeringsplats för en svart liten bil. Det utvalda stället blir säkert bra - until proven different.
Svart liten bil parkerar man lämpligast i Kungsgaraget på Ekelundsgatan 5-7. Den är en tvärgata till Kungsgatan två kvarter från Västra Hamngatan. Nära gamla Televerket för några som känner till det. Där kostar det 20/tim. Eller också kan man ta parkeringsgaraget under Pedagogen (hus B, det mittersta av de tre husen). Ligger på Sahlgrensgatan, nära Magasinsgatan vid vallgraven. Där kostar det "bara" 15/tim.
Stora Badhusgatan går också bra, men då får man traska upp hela Kungsgatan och sen ner lika långt. Det är lite närmre än Packhuskajen.
http://www.europark.se/sv/bilist/vara-parkeringar/info/3/kungsgaraget--varm.aspx
http://www.p-bolaget.goteborg.se/
Jag är nästan säker på att bilar med andra färger och storlekar också kan stå där 
Helene
Uppe på Pedagogen blir det nog bra om jag nu inte hittar närmare, tex utanför dörren till restaurangen då förstås. 
Det är ett par veckor kvar, men jag puttar ändå. Det är ju kul om fler ser tråden, och bestämmer sig för att komma dit.
Jag hänger på!
Jag har ätit på musses, riktigt god mat!
Ha, ha, Effie "8, är du synsk, människa? Jag satt just vid datorn och tänkte detsamma som du. Vi har ju inte hört ifrån Lille-Anne.
#10 Trevligt. Jag har ju inte själv ätit där, bara fått en känsla av att det kan vara bra. Betyder det att du också kommer?
Helene
Tyvärr har jag aldrig märkt av att jag skulle vara synsk; hade ju kunnat vara användbart.
Putt putt igen!
Snart dags för GBG träff
Hallå! Alla!
Vilken tid är det som gäller?
Det blir väl MUSSES? jag har inte läst om någon annan på förslag.
Hej, nu hittade jag hit…
Låter spännande med Musses. Tid, någon? kl 13 ?
Ja, vi tyckte ju att 13 var en bra tid sist vi träffades. Musses är det som gäller så här långt. Kul att Lilli-Anne hittade tråden också även om den var lite haltande.
Vi ses. Fler som är intresserade? Häng på !!
Helene
Hej på er snart dax 
Jag läser på kostdoktorns blogg och där är det en som föreslår Paprika och Downtown Freddys som bra LCHF matställen, vill bara berätta det här eftersom jag kommer att glömma det när vi träffas. Kan vara bra för framtida besök tänker jag.
So long!
Jag ringde till Musses för att höra om jag behöver beställa bord till söndag klockan ett. Det tyckte han givetvist att jag skulle göra, så det gjorde jag. Blir det någon ändring, så avbokar jag.
Bra, Seglarinna att du kommer med fler förslag. Dessvärre är Downtown Freddys saligen avsomnad, eller förhoppningsvis pausar han bara. Jag åt lunch där några gånger på Drottninggatan, men så lades det plötsligt ned. Uppstod igen på Andra Långgatan enligt uppgift, men nu finns det inte kvar där heller. Jag har ringt och frågat. Synd för där var kanon.
Paprika är ett salladsställe där man får peka ut vad man vill ha. Kan vara idé att pröva annan gång.
Kom igen nu göteborgare och alla andra. Häng med på söndag klockan 13. Tala gärna om att ni kommer, (ni som inte redan har gjort det) så ringer jag och beställer större bord.
Vi ses! Helene
Vi ses när vi råkas! - för att ta ett gammalt fint visdomsord.
När du säger det så Sopproten så mins jag att ni har pratat om Freddys tidigare. Ingen som vet vem den där Freddy är, kanske idé att öppna igen.
Hej på er
Förlåt att jag är så sen med detta. Men jag undrar om det går att flytta vår lunch till lite senare, eller så får jag komma senare. Jag kan vara där, enligt vasttrafik 11.49 eller 13.44?
Monika
"Seglarina"
Jag kan möta upp dig på terminalen om du kommer 11.49 så kan vi strosa runt lite till kl 13…vad säger du? 
Bra idé, Då ändar vi inte tiden.
#22+23
Ha det så trevligt så ses vi sen.
Tack för en jättetrevlig eftermiddag på Musses Grillhouse.
Jag tyckte att maten jag åt var riktigt god.Det var synd bara att de inte kunde uppbringa grädde till vårt kaffe.Jag drack mitt svart för med mjölk blir det alldeles för sött.
Anki
Jag tycker också det var ok, entrekoten, hade liter väl mycket senor. Kaffet fick jag ta med mjölk, om det blev sött eller ej tycker jag inte spelar någon roll, för kaffet var inte gott.
Vi betalede 105 kr för dagens special.
Som vanligt jättetrevligt 
Det var gott och mkt bea fick vi. Inget kaffe för mig…eftersom:
"kaffe utan grädde, är som kärlek utan kyssar"
Jag tycker det var trevligt där. Jag åt lammfärs som smakade bra; vi slapp ris/friterad potatis och fick grönsaker till. Och så var sällskapet trevligt.
Jag trivdes också gott. Eftersom jag sovit länge och ätit den sedvanliga stadiga frukosten med ägg, bacon, grädde, smör och kokosfett, så nöjde jag mig med fetaost, oliver och tsatsiki. Riktigt smaskigt.
Ja, så har vi gjort det igen, träffats på stan en bunta trevliga tjejer som trivdes tillsammans. Maten var OK men som Monika säger så var det lite senor i köttbiten. Men så tänker jag på paelofolket - ni vet dom där som bodde i grottor och jagade bisonoxar, dom fick nog också tugga ganska mycket.