Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 570 ggr
ejanu
0

ejanu´s frågor och svar

Mitt första inlägg: Nu börjar man ju tvivla på denna kosten också.Fem veckor har gått sen jag började med l.kolh.k.har inte gått ner något nu förmodar jag att föråden är tömda på kol,h. så nu känner jag mig klubbad i huvudet och det är inte bra.Hoppas att någon förståsigpåare kan svara mig.
Jag fick svar från Magma: Gör gärna en ny tråd med din fråga, så syns den bättre och får förhoppningsvis många svar. Ett råd är att du då också kompletterar med vad du äter- på ett ungefär- under en dag.

Du kanske inte äter tillräckligt mycket protein och/eller fett för att kompensera kolhydratbortfallet? Det tar upp till några veckor innan man känner att kroppen är omställd, men om du ätit såhär i fem veckor och känner att du blir gradvis "sämre" (tröttare osv) så kanske det är något du behöver förändra? Och då behöver de som ska ge dig råd veta vad, och ungefär i vilka mängder, du äter.

Jag skall komplettera med en matlista när jag hunnit att göra en sådan.

ejanu
0

Exempel på en typisk dag:

Morgonmål: 2 stekta ägg och ca 5 skivor cacon stekta samt lite te

Lunch: 2st Kycklingbitar med skinn, broccoli kokt, lite creme fraiche-sås

Middag: Köttfärssås /blandfärs med blomkål och skirat smör 

Mellanmål (2 ggr per dag): Kaffe med vispgrädde, ostskiva med smör

Kväll: 10%-ig yougurt blandat med majonäs

Dryck vid alla tillfällen är Vatten

navarro
0

Om jag vore i dina klader bytte jag ut creme fraiche mot gradde och smor. Jag gjorde ostkaka pa keso och creme frache och blev jattesjuk. Jag har hallit pa i mer an 7 manader och det tar tid, man skall heller inte ga ner for snabbt sager Skaldeman, da blir det en platå och stillastaende. Men det blir manga andra fordelar under tiden och om man haller sig till de matråd som ges, blir halsan avsevart battre. Lycka till och ge inte upp! Det ar manga har som kan hjalpa dig och de flesta har haft samma svarigheter som du har just nu. Men kolhydraterna tar inte slut, de behovs inte overhuvud taget. Undersokningen gjordes pa kaniner pa 50-talet och kaniner ar helt olika oss manniskor, men fortfarande ligger detta till grunden till alla kostrad vi far fran myndigheterna.

zeretki
0

1. Är du mätt? Lagom mätt eller proppmätt?

2. Jag skulle äta mer kött, fisk el. ägg om jag vore du. Många kan ha problem att gå ner om man äter mycket mjölkprodukter som yogurt, creme fraiche o grädde.

Alla går inte ner i vikt på några veckor. För vissa tar det flera månader. Tyvärr!

Mervi
0

Yoghurten hindrar mig att gå ner i vikt. Skippa yoghurten och ät ägg istället  eller något annat med protein och fett.