Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 526 ggr
Marylojs
0

Nu börjar det bli jobbigt...

Jag började ju som sagt om igår. Gårdagen flöt på helt utan problem trots att jag konfronterades med tårta på jobbet och stora godisskålar på möte. Nu däremot börjar jag tycka att det är jobbigt. Jag är hängig, dessutom hungrig och är sugen på något sött.

Goda råd uppskattas. Just nu sitter jag på jobbet och dricker Rooibuste. Jag kommer inte hinna äta middag förrän tidigast 20.00 och är som sagt redan hungrig. Ska hem en superkortis efter jobbet innan jag måste iväg igen. Är det superdumt att ta en Atkinsbar såhär tidigt i "avgiftningen"? Vore smidigt annars för att dämpa hungern.  Annars tänkte jag kanske trycka i mig en bit brie när jag mellanlandar hemma.

dufva
0

Det är nog individuellt hur man ska ta sig an en omställning

Själv kör jag alltid "cold turkey"-modellen eftersom jag vet hur kroppen min reagerar och att problemen inte är "dödliga" och jag vill ut på andra sidan så snabbt som möjligt..

Alltså blir det rejält med kött och fett så ingen hunger finns kvar.

Sen låter jag bilen stå i minst 48 timmar Hemlis..

brink
0

vatten , vatten  o åter vatten. Jag hade nog tagit en tredje dels atkinsbar så man inte svimmar. Du förlorar nog ingenting på det. Håll modet uppe!!!!

Marylojs
0

Jag är likadan. Allt eller inget liksom. Jag vet ju hur bra jag mår när jag kommer ut på andra sidan. Förr i tiden tog jag mig en atkinsbar då och då, frågan är bara om jag vågar nu när jag fortfarande har sockerabstinens.

MiaP
0

Ta Brieosten i stället, den gör underverk. Har du inte bunkrat upp med lite nötter på jobbet? Det är jättebra om man blir utan rätt mat.

Tilda-T
0

Koka på några ägg och ät dom med bregott till, detta är alltid min räddningsplanka

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Sara40
0

Jag skulle nog ta ett par stavar fet hårdost eller fet brie som du själv är inne på och kanske lite gröna oliver (utan fyllning för att hålla kollisarna nere). Du har inte möjlighet att koka ett par ägg och mosa dessa i en (ansenlig) klick smör eller hälla över en klick majonäs? Jag skulle personligen inte ta en atkinsbar men du lägger ju själv din nivå.

Det jag IBLAND gjort är att åka genom en sådan där "du vet" -  utan att nämna något namn - och beställa en hyfsat stor hamburgare med ost (och bacon när det finns) men utan bröd, såser mm som "middag" när timmarna inte riktigt räcker till.

Jag tror de flesta håller med om att det ÄR jobbigt att ställa om kosten, först rent praktiskt när man skall handla lite andra saker än tidigare och helst rensa ur det man inte vill ha i skåpen, men även fysiskt och psykiskt.

Lycka till!

Mervi
0

Ost är min räddning när det krisar till sig. Atkinsbar har jag inte provat så jag har ingen erfarenhet av det. Ibland har jag tagit smör med sked när jag känner att jag behöver något när jag lagar mat och det har gått 6-7 timmar från lunchen.

Kämpa på vännen du fixar det.

Bookjones
0

Jag tar med mig en "macka" på polarbröd. Jag gör receptet på tre ägg och klickar ut åtta "bröd". Det håller sig i kylen så du kan få fyra dubbelmackor. Igår gjorde jag en med ett par skivor stekt bacon, ett stekt ägg och ett par ostskivor mellan två polarbröd. Gott, kolhydratfattigt och det ser normalt ut.

Mervi
0

Polarbrödet är kanon. Tack för påminnelsen.