Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 6904 ggr
Tornadon
0

Friterad fläsksvål med smör på! Riktigt gott!

Vill tipsa om något som är riktigt gott (som jag hade vägrat äta innan lchf) fläsksvålar med bregott eller smör på. Vansinnigt gott och nära 0 kolhydrater.

[camillahj]
0

jag brukar äta fläsksvålar men har aldrig provat med bregott på….tycker det låter lite för mkt..men har faktiskt sett många andra skriva om att de brer på lite bregott på fläskisarna så jag får nog prova nästa gång jag inhalndlar fläsksvålar! :)

[hurley]
0

Det var vansinnigt gott med bregott på fläsksvål! Testa ni som har fläsksvålar hemma!

yvonnel
0

Vilka fläsksvålar köper ni och var? Jag har bara prövat en gång, dom köpte jag på Netto, smakade sopa och fick gå ut den vägen också.

[Pennylane1]
0

På Netto har jag köpt härskna svålar! Men på Willys brukar finnas en sort som heter Mr Chipps de är oftast bra, annars köper jag oftast från Coop men minns inte vad dem sorten heter, de har nog aldrig varit härskna. Jag kör också med bregott eller dip med örtkryddor.

glitterfisk
1

Dippa dem i lite creme fraiche är också en höjdare!Tungan ute

[Pennylane1]
0

ja, precis, det glömde jag att skriva, CF med örtkryddor är min dip!

yvonnel
0

Blandar du själv kryddorna? eller köper du färdiga mixar?

Sweli
0

Jag trodde att ni friterade fläsksvålar själva från färsk svål Obestämd

Jag testade Willys men tycker att ofta är de härskna Rynkar på näsan

yvonnel
0

Jag har försökt med att steka fläsk i ugnen både tunna skivor och rutad större bit, men det är svårt att få den där riktigt frasiga texturen, men gott ändå fast väldigt mycket tuggande.

Kanske bättre om man friterar men då får jag först köpa en fritös. Annars skvätter det väl olja överallt.

[Pennylane1]
0

# 9 jag brukar köpa de frysta små paketen, provencalska, orientaliska eller italienska! Lidl hade tidigare stora burkar med en bra blandning utan skräp i men den har jag inte hittat på sistone.

[baronbacon]
0

Fläsksvålar ja!

De hade jag glömt bort. De finns inte på COOP här nå'längre och till ICA MAXI är det långt.

Sweli
0

Här hittade jag ett recept med bilder, på hur man gör fläsksvålar:

Fläsksvålar