Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 2091 ggr
julia61
0

Efter lite funderingar

Jag har börjat äta lite mer kolhydrater i form av gi bröd och lite potatis och lite ris till mina måltider.

Har haft mycket besvär av kyla i händer, fötter och ja hela kroppen. Hjärtklappning och viktuppgång.

Äter mest som lchf och bakar som lchf.

Men jag ska nu pröva det här för att må bättre. Läste att många efter ca 1 - 2 år går upp och får många av de problem som jag har fått.

Nu går jag väl kanske upp från början men hoppas det stagnerar.

Jag mår bra av lchf strikt men känner att jag måste pröva detta ett tag för att kolla upp hur det blir.

Kanske man kan göra så efter så många år i lchf:andet.

Kommit in i en ålder som gör mågna förändringar i min kropp ändå, kan ju finnas många förklaringar.

Det känns konstigt att bita i bröd som är "vanligt" igen.

Får se om magen får spatt, lite så redan….

Men lchf i stort håller jag i!

Sweli
0

Du berättar i en annan tråd att biverkningar av din blodtrycksmedicin är att man går upp i vikt.

Lägger du till bröd, ris och potatis, kommer det att bli värre.

Jag skulle ta en diskussion med din läkare och byta ut medicinen.

Vi tyvärr är ett slags försökskaniner till våra läkare som testar den ena och den andra medicin på oss.

Som flera säger här på forumet det går lika bra med vanliga urindrivande mediciner som inte har svåra biverkningar.

julia61
0

Hej! Ja, fick inte byta så jag måste pröva andra sätt.

Men utesluter inte lchf, utan lägger till ytters lita av kolhydraterna.

Försiktigt, bara.

Övervikt pga vätskeansamling i vader, var biverkningarna på medicinen….Rynkar på näsan

Känner mig nog så klunsig ändå..

Sweli
0

"Hej! Ja, fick inte byta så jag måste pröva andra sätt."

Varför fick du inte byta? Det är inte läkaren som bestämmer över ditt liv.

En läkare ska vara rådgivare inte bestämmande.

Det finns massor av olika mediciner som han/hon kan byta till.

Vill  inte läkaren byta medicinen byt läkare.

[RockarFett]
0

Jag är extremt biverkningskänslig och är inne på min tredje blodtrycksmedicin nu och nu verkar det fungera.Äter Atacand nu och de sorter jag testat förut tålde jag inte alls.

Hoppas du får kraft och mod att byta läkare om det är det som du behöver.

julia61
0

Har nyss bytt läkare, ville ha en som jag kunde diskutera med. Ska prata mer och förklara mer.

Funderar över att byta till vätskedrivade som hon ville från början, som jag inte ville…..