Glassmaskin till LCHF?
Jag kan beställa en glassmaskin om jag vill från ellos för 99 kr.Jag hoppas att den inte går sönder då jag tittar på den och att den i övrigt är bra, men…
är det någon här som har gjort glass på LCHF-vis i glassmaskin? Tänkte det kunde vara mysigt att kunna äta glass ibland i sommar, men går det eller måste man ha socker i? Vispgrädde och hallon räcker det ? 
Det finns glassrecept med ägg i. Man sjuder smeten innan man fryser den. Mer likt gass än bara bär och grädde, det blir mer smoothie eller nåt
Numer pensionär i Nynäshamn

jag har gjort glass i maskin flera gånger, funkar utmärkt. Kommer nu inte ihåg receptet, men ägg o grädde pluss vanilj hade jag i iaf inget socker dock lite stevia de gånger barnen ville ha. Köp du en

Du får antagligen en liten receptbok med din glassmaskin och det är bara att byta ut sockret mot sukrin och en knivsudd stevia. Enbart grädde och bär blir bara hårdfrusen grädde och hårdfrusna bär.
Jag gör ofta glass och här är ett jättelätt recept …
Ingredients
2 cups cream
¼ cup water
1tsp vanilla extract
1 tsp mint extract
pinch of salt
green food coloring (optional, only if you want it to be green, otherwise it will be yellow because of the egg yolks)
4 egg yolks
12 packs Splenda (or ½ cup) or erythritol to taste
½ cup of chopped sugar-free chocolate (I like dark)
Directions
1. In a microwave safe bowl, heat cream and water until steaming (2min).
2. While cream is heating, mix everything but the chocolate together well. Add to hot cream and return to microwave until steaming, but NOT boiling (1min).
3. Follow instructions on your ice cream maker. Be sure to add chocolate half way through the process.
man behöver ju inte sjuda smeten, jag gör med vispade äggulor och vispad grädde som vänds ihop, sötning och smak.
Tack så väldigt mycket,ska köpa den. Kul att kunna ha glass!