hur gör jag för att vara i ketos?
Hej är det nån som vet hur kommer man till ketos? funkar om man inte är det?
å andra sida det här är min andra vecka och det har börjat att kännas lite jobbigt, jag känner lite hungrigare och har en konstig smak i munen vad kan detta vara? för övrigt är jag frisk, det känns lite konstig i benen som lite svaga och en annan sak är att jag är osäkert med de här recepten som använder mandelmjöl till exempel till en typ av bröd tror ni att den är en bra lösning till hunger?
Tack i förhand väntar på eran svar!!!!

Man äter under 100 gram kolhydrater om dagen eller mindre.. så är man i ketosis. Brukar ta tre veckor att få hjärnan att adaptera fullt ut till ketonkroppar, den kan ta uppemot 70% av energin från dessa. Smaken i munnen är ketobreath. Känslan i benen är för att musklerna inte längre får något socker.. tar ett tag innan dessa fullt ut adapterat till att i huvudsak använda fett som bränsle. Bästa lösningen vid hunger är att äta mat.. brödsubstitut kan du använda sedan efter omställningen.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Hunger botas bäst med mat och till mat räknas fisk, kött och ägg. Till maten kan man ha tillbehör som är grönsaker och sås. Ibland kan man äta godis vilket är mandel, nötter och mjölkprodukter, inkl olika nöt och mandelbröd.
Gud vad glad jagb lir då betyder att jag är på rätt spår yiiiipoiiiiiii