Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 6169 ggr
dg-d
2

Fundering ang vit-D preparat

Har läst runt på de olika trådarna om vitamin D men inte hittat exakt det jag funderar på … (Bor ju inte i Sverige, så de perparat som rekommenderats i andra trådar finns inte eller så heter de annorlunda men jag vet inte vad …)

Jag var och letade efter ett vitamin-D tillskott och såg att det finns i droppform och gelkapslar. Många av gelkapslarna innehåller andra ämnen, vare sig det är i kapseln eller i innehållet. (Tyvärr kommer jag inte ihåg just nu vad.) Dropparna fanns i vatten och i fett.

Så:

1) Om D-vitamin är fettlösligt - Hur kan man ha "vattendroppar"?

2) Hur pass "onödigt" är det att stoppa i sig gelhöljet?

3) Om man nu skall blanda D-vitaminet med något annat, vad är lämpligast?

Personligen tycker jag att så rent D-vitamin som möjligt, i olja, låter bäst. Vad tycker ni?

Qamilla
0

Eftersom det är ett fettlösligt vitamin är det bäst om det är i en kapsel med fett, helst olivolja. Annars får man äta något fett till.

Jag tycker dessa är bäst: http://www.iherb.com/Healthy-Origins-Vitamin-D3-5-000-IU-360-Softgels/18335?at=0

Eller: http://www.iherb.com/Healthy-Origins-Vitamin-D3-10-000-IU-360-Softgels/21298?at=0

Rekommenderar dom till alla mina vänner och bekanta. Vill du handla från www.iherb.com så ange koden: QAM939 så får du 5 dollar rabatt på din första order. Frakten är bara 4-6 dollar.

Jag handlar numera alla mina kosttillskott från dom eftersom priserna är mycket billigare där än i Sverige.

gun92884
1

#1 skrivet av Qamilla

Nu säger ju TS att h*n inte bor i Sverige så det kanske inte är lika lätt att köpa varor från Staterna? Och frakten beror ju på vart varorna ska skickas … att iHerb kan ha så bra priser till Sverige beror nog på att de har upptäckt att det finns en stor potentiell kundkrets. Deras frakt till Sverige är nästan mer fördelaktig än inom landet.

Qamilla
0

iHerb.com skickar till hela världen. Tittar man på sidan så är det människor från hela världen som skriver och ger recenssioner. När jag tittade stod det internationell frakt 4-6 dollar i deras "köp-villkor".

gun92884
0

#3 skrivet av Qamilla

Nu vet jag ju inte var TS bor men att iHerb säger att de skickar internationellt betyder inte att de kan skicka till HELA världen. Bland annat så går inte att handla från dem om du bor på Cuba, i Iran eller Nordkorea. Finns andra ställen också … Burma - Myanmar - antagligen … geografin tryter så här dags på morgonen Skrattande

dufva
0

Amazon i England är ett bra ställe för oss i europa

Dessutom ligger pundet på en bra nivå nu Skrattande

Dom här "strongisarna" kör jag med

Då räcker en kapsel per vecka

dg-d
0

Oj, kanske inte förklarade mig riktigt. Skäms

Det jag undrar över är vilken sorts D-vitamin är "bäst"? Och då huruvida det är i droppar eller geltablett etc. (Produkt- eller firmanamn kan just i det här fallet vara av mindre intresse.)

#1 Qamilla - Jag tycker också att det verkar smartare att vitaminerna är i olja (än i vatten) men vad finns i gelhöljet? Varför kan det vara bättre/sämre än 'bara' droppar?

Hoppas frågan är lite mer förståelig nu.Glad

(Och jag skall kolla in iHerbs sortiment, vem vet kanske blir det billigare ändå …)

Sweli
0

Ingen har så billig frakt kostnad som iHerb! Skrattande

Fjrebqll
3

Tycker det är kul hur snabba vissa är med att ALLTID lägga in sin j*vla refferal code till iherb.

Det är inte mycket skillnad på de olika preparaten förutsatt att de är från animalisk källa. Se till att äta en sådan med så få tillsatser som möjligt och ät det tillsammans med din feta mat så löser det sig nog.

Sweli
1

#8 skrivetav Fjrebqll

Jag tycker att det är jätte bra att många lägger ut sina koder. Det hjälper båda personer.

En vitamin som jag tar och gillar är detta:

Healthy Origins, Vitamin D3, 5,000 IU, 360 Softgels $14.95 $34.99 (57% Off)

(702)

Och här är min kod för den som behöver Skrattande

YEW765

Wildrat
0

#6 Gelet i kapslar är oftast gelatin som är rent animaliskt protein. Så gelkapslar eller droppar går på ett ut. Men kolla vad det är för olja så det inte är dålig sojaolja eller nåt liknande.

Sweli
0

Healthy Origins innehåll:

Other Ingredients

Pure Olive Oil (fruit), Gelatin, Glycerin, Purified water.

Free of Sugar, Salt, Starch, Yeast, Wheat, Gluten, Corn, Soy, Barley, Fish, Shellfish, Nuts, Tree Nuts, Egg and Dairy Products. No Preservatives, Artificial Colors or Artificial Flavors.

Qamilla
0

#6. Healthy Origins sortiment är jättebra. Jag vet många som använder dom och tycker att dom märker mer skillnad med dom än tidigare dom provat. För att vara säker på att du tar upp mesta möjliga d-vitamin så ät något fett tillsammans med kapseln.
För droppar måste du ta så hiiiiimla många för att komma upp i rätt mängd. Därför tycker jag droppar inte är ekonomiskt eller bästa val.

#8. Ok du tycker det och då behöver du inte använda någon kod. Men jag vet hur glad jag var att få en kod av en snäll människa till min första order hos iHerb.

Wildrat
0

#12 Det finns droppar i olika styrka, har sett de där en droppe innehåller 2000IU, då behöver man ju bara en eller två varje dag.

[Pennylane1]
0

jag tycker det är jättebra att folk lägger ut koder! Men det kanske inte direkt är av snällhet eftersom dom får ersättning för det Flört , men som sagt bra för alla måste det ju vara!

Sweli
0

#14 skrivetav Pennylane1

Give and take är helt normalt i min världsbild. Så ska det fungera.

Qamilla
0

#13. Var har du sett dessa droppar? Då är det ju ok med droppar.

Kan nämna, angående iHerb koder, att nu och tom 29/2 (antagligen 1/3 tom kl 18.59 pga tidsskillnaden) så får alla nya kunder 8 dollar rabatt på sin första order om dom använder koden: QAM939

www.iherb.com

MimLan
0

#7 Jag konstaterade tidigare att det finns billigare alternativ än att häcka på iHerb och springa omkring med deras evigt tröttsamma rabattkoder som. Bara det sistnämnda är fog, i mina ögon, för att inte handla där.

Fjrebqll
0

Självklart. Men att göra det i varenda tråd man ser är fruktansvärt irriterande.

[Pennylane1]
0

och där överdrev du nog en liiiten pyttesmula Flört har väl sett en handfull trådar men de flesta handlar nog om helt andra saker… men dem kanske inte du läser, vad vet jag…

Fjrebqll
0

Nja, följ en del medlemmars postande så ser du nog själv

Wildrat
0

#16 Scrolla ner här på Amazon så hittar du flera olika sorter i olika styrkor. Men jag har inte orkat leta efter dem nånannanstans.

gun92884
0

#17 skrivet av MimLan

HealthDesign använder sig av rabattkoder också … plus att de har free shipping över en viss summa … OM man köper det som DE anser ska vara fritt annars betalar man per vikt och det kan snabbt bli dyrt.

Sweli
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#17 skrivetav MimLan

De har precis samma system som iHerb

Varför skulle de vara annorlunda? Det är bara en fråga om priser.

Du som är emot alla koder borde irritera dig på de också Obestämd

Jag jämförde lite priser och det är nästan samma på allt.

gun92884
0

#23 skrivet av Sweli

Tyckte också att det inte skilde sig särskilt i priserna … jag kollade inte frakt till Sverige, bara inom Staterna och det gjorde mig inte precis lyrisk … såg du nå't om fraktpris till Sverige?

Sweli
0

#24 skrivetav gun92884

För 2 paket Erythritol

Now Foods, Erythritol 100% Natural Sweetner 1 lb

Now Foods, Erythritol 100% Natural Sweetner 1 lb

(3)

Price: $8.99

Our Price: $7.39

You Save $1.60 (18% Off)

Select Shipping:

• International Airmail (1-4 Weeks) $7.13
  • DHL International (8-14 Days) $15.00

Från iHerb:

Now Foods, Erythritol, 100% Pure Natural Sweetener, 1 lb (454 g) $7.17$8.99(20% Off)

(211)

Frakten blir 6  dollar

Totalt sätt är iHerb billigare både för produkt och frakt.

Så min kod även om det irriterar vissa är: YEW765

gun92884
0

#25 skrivet av Sweli

Visst är priserna bättre … och det finns ju samma sortiment … iHerb till och med har bättre sortiment eftersom de säljer NOW Fiberhusk i större mängd än någon annan jag har sett.

Är det viktbegränsat hos HealthDesign eftersom det står select shipping … inom Staterna beror det helt på vikten och då rasar det uppåt snabbt …

Det som är så bra med iHerb och netrition.com är att de har ETT fast pris oberoende på hur mycket man köper. Nu ser ju viktbestämmelserna förstås litet annorlunda ut när det ska utomlands …

Sweli
0

#26 skrivetav gun92884

Jag förstår inte varför man irriterar sig på koderna Obestämd

Det är det sättet internet shopings får nya kunder. Att det inte finns i Sverige är det för att man har inte haft så längre onlineshoping som i USA.

Det är mycket mer erfarna om hur man jobbar och får marknadsföring på bästa sätt. Det är ett ALL win system som jag tycker är jätte bra.

Jag kommer att jämföra alltid priser men fortfarande tycker att iHerb är jätte bra.

gun92884
0

#27 skrivet av Sweli

Ja, internet shopping är mycket mer sofistikerat här eftersom det är så vanligt.

Att det inte helt slagit igenom i Sverige är uppenbart för mig eftersom jag har försökt handla på svenska ställen - titta bara på böcker som de inte vill skicka, skyller på tullen istället för att ta reda på hur det fungerar. SSS däremot skickade sin bok till mig utan några som helst problem! Likså Mariann.

De ställen jag har haft bra result med och som inte har haft några problem att sälja till mig är faktiskt museerFörvånad Det har hänt att jag har sett nå't - sist en bok om John Bauer, bl annat - och de har varit väldigt hjälpsamma.

Däremot när jag har försökt köpa nå't till barnbarnen i Sverige så slår det slint eftersom oftast har de betalningssystem som inte fungerar internationellt … barnbarnen är ju åldern när de vill helst ha grejor som är 'godkända' av 'sin' omgivning, även om det jag kan skaffa här smäller högt här  … det är svårt det där när man måste vara 'olikt' likaSkrattande

Sweli
0

#28 skrivetav gun92884

Jag förstår precis vad du menar.

Jag har också svårt att få saker från Argentina för de är så usla på internethandeln.

Jag försökte få en tidning utskrivet i PDF format. Själva tidning kostar 2-3 dollar.

Men för att köpa den som PDF kostar 2 dollar per sida/recept.

Dessutom är kvaliten så dålig så att det går knappast att läsa.

Även om jag har påpekat detta flera gånger struntar de fullständigt i det.

Så de bryr sig inte att förlora kunder känns det som Obestämd

Här i Sverige har vi problem "frakten" som är jätte dyr på flera saiter, så att det gör svårare att köpa på internet.

Posten sätter käppet i hjulet för många online shopings här, de tar så mycket för att skicka ett paket!