På tal om efterrätt ... glass recept!
Satt och letade efter nå't helt annat och blev naturligtvis side-tracked utav fina bilder … och hittade recept på världens enklaste glass … alltså inte mitt eget recept, men från en blog utav Alice …
Ni som pratar vårväder. Här har vi fått en ny snöstorm och mer snö får vi från Lake Michigan … 'lake effect' kallas det för … men det ska inte hindra mig från att göra denna idag …
3-ingredienser kokosmjölkchokladglass
1 burk kokosmjölk - fetaste möjliga
2/3 dl sukrin
2 msk kakao
Spinn allt i en blender och kör se'n i glassmaskin … eller ställ in i frysen.
Kan det bli lättare? Dessutom finns det rum för oändliga variationer 
Lät spännande, kokosmjöl och jag kommer inte överrens.. men kokosmjölk är okej ibland.. och som glass lät det gott! Måste nog provas..
Nu har vi redan varit och handlat idag för kommande vecka.. så det får bli att handla kokosmjölk nästa vecka (eller ja när det nu blir som vi shoppar nästa gång).
Tack för tipset!
MVH Sandra
Glassmaskin är redan frame 
Det ska testas ikväll med hackad choklad i och lite kokosflingor.
Älskar kokossmaken. Kan ha det i allt 
Kan man ha kokoskräm istället?
Nu är den i kylen och väntar. I min maskin rekommenderar de att det ska vara riktigt kallt när man lägger i blandningen.
Min version har 1 dl turkisk yoghurt en burk kokosmjölk, några droppar vanilj, 1dl kokosflingor och 2 droppar bittermandel. Senare kommer krossad 81% mörk choklad. Sokrad med Sukrin/stevia.
Det blir spännande 
Nej min har egen kylare den kyler tills -24 grader.
Jag har en annan Philips med en kylinsats som ska stå i frysen 24 timmar, kanske det är den du menar.
Just nu använder jag den med egen kylare.
Exido 246-048 1 490:- Hem och HushållMatberedningGlassmaskin
Kraftfull effekt 135 W Inbyggd kompressor Ingen förfrysning behövs Öppning i locket Timerfunktion LCD-display Kapacitet 1 liter
Glass klart!
Smakmässig ganska god. Jag tog lite för mycket av bittermandel. Smaken tränger igenom. Nästa gång ska jag följa receptet 
Konsistensen blev konstigt. Maskinen slutade för att glassen var klar men en del var frusen och en del helt flytande vätska.
Jag blandade allt och satt i frysen för se hur den blir imoron.
kanske inte så dumt med för-frysning iallafall? Jag menar med de apparater som har det.
Cocosgrädde behöver inte mycket kyla. För en par årsedan hittade jag här ett recept här på KiF med cocosgrädde. Man skulle ställa cocosgrädde i kylskåpet en par timmar, efter en par timmar i kylskåpet tyckte jag att den var som vaniljglass. Cocosfettet blir nog jättehårt i frystemperatur.
jaha ja med kokosmjölk, ja det kan jag förstå att det blir svårt när kokosfettet fryser direkt! Maskinen blir nog lurad av konsistensen och tror det är klart!
Konstigt, många som längtar efter glass idag. Jag har precis gjort kaffeglass med min philips-maskin.
Jag tror att det var blandning som var felet. När jag tog kokosmjölken från kylen efter bara ett par timmar var den redan ganska hård och krämig så jag tror att det är ingen bra idé att blanda yoghurt.
Jag blandade yoghurt för att jag gillar smaken.
Man lär sig så länge man lever. 
-Small.jpg)