Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 5674 ggr
misty09
0

Vitlöksbröd

Sonen ällllskar vitlöksbröd. Idag ska vi ha en sådan middag som vi i normala fall skulle haft vitlöksbröd till. Nu äter både sonen och jag LCHF så vanligt går bort. Men jag bakar gärna någon form av LCHF bröd om ni bara kan tipsa mig om vilket recept ni tror funkar bäst. Är lite inne på Mariannes rostbröd. Dela i skivor, bre tjockt med vitlökssmör på och ev toppa med ost och gratinera i ugnen. Eller finns det något annat brödrecept som skulle passa bättre?

Själv har jag i brödväg bara bakat Moniques mandelbröd förut och det tror jag inte passar.

Tacksam för hjälp så min son får lite vitlöksbröd idagGlad han skulle bli sååå glad.

Qamilla
0

JAAAAA! Vitlöksbröd är en sak som jag saknar. Skrattande

Lilltilda
0

Jag tror att alla såna lchf-rostbröd fungerar bra. Kan man rosta dem så borde man ju också kunna göra vitlöksbröd på dem.

~God loves you, and I´m trying! ~

MsSandra
0

Jag tyckte tyvärr inte om någon av "rostbrödena".. som jag provat baka (de luktade ljuvligt och såg jättegoda ut.. men hade svårt för smaken).

Jag har funderat på att göra oopsies som jag steker i vitlökssmör efteråt (oopsies gillade jag..).. det borde smaka bra för "brödet" har så neutral smak (lovade maken att göra rulltårta på det också.. bara för att prova.. han trodde det skulle passa utmärkt haha)

Håller ett öga på tråden då vitlöksbröd är en stor svaghet i mitt liv mmmmmmmmm…. (har inte ätit sedan jag börja med LCHF dock).

MVH Sandra

misty09
0

Ok måltiden är uppäten och det blev inte rostbröd utan jag gjorde Mariannes tekakor/hamburgerbröd. Delade i två halvor. Mycket vitlökssmör på och så ost. Gratinerade 225° tills dom fått fin färg.

Betyg:

Smakar inte som vitlöksbröd man är van vid. Brödet är ju lite smuligare än baugetter. Men botten blev frasig och god och smaken förövrigt var mycket god( om man låter bli att jämföra med annat vitlöksbröd) Sonen var nöjd och tyckte att det var ett ok substitut. Mycket mättande, jag orkade bara en halva.

Ska testa annat bröd nästa gång. Få se vad som blir bäst. Vet att någon skrivit ett recept på "langos" här på Kif tidigare. Kanske det kan vara något?