Magsjuka
Har jag precis överlevt *pust*
Men inför kommande sjukdom och för andras skull… vad är "BRA" mat vid magsjuka.
Denna gången var jag så dålig så jag drack lite blåbärssoppa med 11g/100, men eftersom jag inte drack så mycket så blev dte inte så farligt heller…
Men vad rekomenderas?
Blåbär?
Vad mer?

Jag dricker kokosmjölk, värmd, med kakao, när jag är dålig i magen. På mig funkar det mot både illamående och diarré. Det lugnar magen, och man får lite näring i sig.
"still lost in space and time"
Äggmjölk kanske? jag vet inte, men på något vis låter det "snällt" åt magen.. man ska ju inte dricka några större mängder på en gång.
Den kan man smaksätta med lite vad som helst..
Dock är det nog något man måste ha provat innan, vissa verkar avsky den och andra älskar den (som vanligt hehe).. jag tyckte sjäv receptet lät vedervärdigt (tog några månader innan jag vågae prova)..men tyckte det var ganska gott när jag väl provade
MVH Sandra

ok, ja kokosmjölk med kakao ska testas..
och nja MsSandra som du själv skriver vissa tycker INTE om äggmjölken, däribland jag :-)
Nu har jag inte varit magsjuk på snart över tio år.
Men jag vet hur jag fungerar. Om jag skulle mot all förmodan få magsjuka skulle jag antagligen inte äta så mycket lchf, men absolut inte mycket kålisar heller.
Jag har nämligen en tendens att inte klara av att äta det.
T.ex att spy spagetthi och sedan börja äta spagetthi igen. Nu-uh.
jag drack bara äggmjölk med vanlilj och en gnutta sukrin härom veckan när jag var magsjuk, det var det enda jag kände att jag tålde.
Är man magsjuk så är nog flytande föda att föredra, äggmjölk låter som ett väldigt bra alternativ. Jag är dock inte så förtjust i det men får jag välja mellan magsjuk och äta soppa, och magsjuk och äta näringsrik äggmjölk, så lär det ju bli det senare.
Jag åkte på magsjuka igår, för första gången på många år (jag minns inte ens när jag var sjuk sist)…och fyyy vad jag mår kasst! Jag har inte lyckats få i mig nått annat än mineralvatten, men jag antar att jag måste få i mig någon slags näring oxå.
Jag ska testa lite kaffe med mycket äggmjölk om ett par timmar och hoppas att det inte kommer upp igen 
//Sheyla
kaffe fick åtminstone jag skippa!

Nu var det väldans länge sedan jag var magsjuk.. men kaffe lyckas jag alltid få i mig oavsett.
Funderar på om det skulle funka med Cocosfett, däri.. eller i te?
Jamenar.. cocosfett har ju en viss antiseptisk effekt i tarmen, genom monolaurin och kaprylsyra!
Är det någon som testat??
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.