Ny medlemsstatistik? Fråga t Margareta...
Det skulle vara väldigt intressant med lite ny statistik över medlemsantal med tidsaxel. Du gjorde en sådan en annan gång, bl a intressant att se hur debatten i medierna påverkar/gör en puckel i kurvan.
Förstår att det tar tid. Men det är säkert fler som är intresserade…
Jag tror detta är en fråga för Maxiq, som är forumets statistiknörd… Ska höra med honom. 
Det ligger ett uppdaterat diagram i den här tråden. Där kan ni också gissa när vi blir 17 000 medlemmar. Just nu är vi 16 847 st.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

17 000 förr eller senare
.
Hej
Undrar lite över det här med medlemsskapet.
Här hemma är vi tre personer som delar på en dator. Och alla tre har någon gång glömt både sitt användarnamn och lösen. Det är inga problem, det är bara att skapa ett nytt.
Försvinner det gamla medlemsskapet efter en viss tid? Säg att det inte har använts under ett år. Eller hänger det kvar i all evighet?
det där kanske du ska fråga på support? Men jag tror inte det försvinner för ibland när man kollar när någon varit aktiv så kan det vara väldigt länge sedan…
#5 Jag tyckte att frågan var ställd i rätt tråd. Men kanske inte…hmm…
Tänkte att kanske jag både får svar om evighetsmedlemsskap, och om det då räknas med i den totala siffran.
Det verkar väl rimligt att tro, att om man skapar fler än ett medlemskonto så räknas allihop. Men eftersom man inte får ha mer än ett konto/person så är väl det korrekta att kontakta Ifokusansvariga och be dem om ett nytt lösenord… Alternativt ta bort de inaktuella kontona.
#7 magma, ja det låter logiskt för oss som har ett konto/person. Men jag kan bara relatera till min dotter som har flera mailkonton. Då kan hon alltså räknas som flera medlemmar om hon skapar olika medlemsskap för varje konto? Vilket hon har gjort, eftersom hon har glömt sina användaruppgifter mellan varven.
Vore det inte klokt att radera de medlemmar som inte har varit aktiva uder en viss tid, säg 12 mån?
Jovisst, det låter logiskt. Du kan höra med support.ifokus, där har du har större chans att få svar från de som bestämmer sådant :-)
Tänkte att de som höll koll på med medlemsstatistiken även var intresserade av de här frågorna.
Men ska sända mina frågor till support.
Tack
du kan gå in på supportforumet via knappen i menyraden längst upp!
Tack, Pennylane1, men jag är inte inne i den här tråden p.g.a. att jag inte kan klicka mig fram till relevant hjälp, utan jag undrade väl mest om ALLA medlemmar räknades, även de som inte har varit aktiva under en lång tid.
T.ex. sådana som har skapat medlemskap för att lägga in en kommentar och sen inte varit aktiva. Kanske under flera år. Eller som det har varit här hemma, att en och samma person har flera medlemskap p.g.a. att de glömt sina användaruppgifter och skapat nya.