Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 6180 ggr
Shasti
0

LCHF-kost varierat med dietshakes

Någon som provat? Jag provar just nu för att se om det ger mig en extra skjuts.

"Den som går sina egna vägar behöver ingen karta"

Tisdag
2

Bara det inte är för mycket kolhydrater så är det väl ok. Dock brukar shaker vara ganska dyra i förhållande till vad man får. Göra egen lchf dietshake (äggmjölk) kanske?

Mabrotnosh
0

Shaker innegåller 60% socker, så varför inte bara äta naturlig mat istället för att hinka i sig massor med socker.

2sure
0

Diet shakes innehåller som #2 säger mycket socker och det går ju mot principen för LCHF.

Vet inte exakt hur du i sånna fall vill göra det och hur ofta du vill ta det. Äggmjölks-shakes låter vettigast som #1 skrev.

Innan träning brukar jag köra 1dL Whey 80 (från gymgrossisten) + 0.5dL grädde + 2.5dL  vatten. Det skulle du kunna ta och köra. MEN det ökar insulinet i blodet (det är därför jag gör det) även om det inte tillför kolhydrater eller ökar glukoset i blodet.

Om du vill ha bättre effekt så tycker jag #1 hade ett bra råd. Annars har jag hört många som kör intermittent fasting  i kombo med low carb(både medvetet och omedvetet). Intermittent fasting kan se mycket olika ut men vanligast i kombo med low carb är att äta all din mat under ett 8h på ett dygn.

Vi är alla  olika så vad som fungerar bäst för en individ får man själv exprimentera sig fram till tycker jag :-P

Zepp
1

Förutom sockret så är finessen med dietschakes väldigt lite kalorier!

Ät väldigt lite LCHF ett tag i stället.. förslagsvis baserat på ägg.

Billigare, godare, nyttigare, lägg till Omega-3, Cvitamin!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Shasti
0

Jag vet inte riktigt vad jag tänkt mig då jag börjar bli desperat. Faller in i dåliga vanor som ätstörningar bär med sig.

Försöker hitta nåt som fungerar bara…

Tisdag
0

#5 Vad är det som går fel med hur du äter nu?

Shasti
2

#6 Jag börjar dagen med att äta "rätt" utifrån den diet jag går på. Sen drar jag igång å äter allt jag kan komma åt. Finns inget stopp. Börjar må dåligt och "bestämmer mig" för att sluta äta….

Jag vil hitta en diet  där jag känner mig nöjd av mättnad samtidigt som jag går ner i vikt utan att misshandla mig själv.

Svårt att förklara.

Halvdansken
0

Men vad äter du på morronen då? Det verkar som om du helt enkelt inte blir mätt, tycker jag.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

MillisB
0

Ät mer mat och speciellt fett på morgonen, då har du större möjlighet att göra motstånd mot sötsuget (?) senare på dagen.

Äggmjölk vill jag definitivt rekommendera, många gånger bättre än dietshakes…

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

[Yexhe]
0

Om du lider av BED (hetsätningsstörning) eller bulimi, vilket det på din beskrivning låter som att du gör, ska du öht inte försöka gå ner i vikt utan söka hjälp för din ätstörning. Att tillfriskna från en ätstörning är inte förenligt med att gå ned i vikt.

Shasti
0

#8 Det varierar beroende på diet:

• Smögåsar och kaffe
  • Gröt
  • Shake
  • Ägg & bacon

Shasti
0

#9 Vad är äggmjölk?

Shasti
0

#10 Ja jag har ju aldrig fått det dokumentarat men kan säga med 100% säkerhet att den anorexi jag hade som tonåring har gått över i BED alt. Bulemi.
Jag har nu fått en remiss till psyk som förhoppningsvis kommer hjälpa mig rätt med ätstörningarna.

[Pennylane1]
0

# 12 sök härinne (sökruta ovan) finns MÄNGDER med trådar och recept så det är svårt att välja ut en!

lelli
0

#11 skrivet av Shasti

hur ofta byter du diet då?

[RipleyKatten]
0

Äggmjölk all the way girlfriend.

[RockarFett]
0

Kolla till vänster här under rubrik "Vi som är beroende" eller på systersajten "Beroenden i Fokus.

Vill även tipsa om Gunilla Sahlins blogg Vitt begär.

Jojo55
1

Jag har absolut ingen expertkunskap om detta men jag vill ändå säga att jag har svårt att tänka mig en bättre kosthållning än lchf om man har problem med mat just eftersom man blir så mätt och nöjd och slipper blodsockersvängningar.

Pulverdieter/dietshakes i kombination med varandra låter för mig kontraproduktivt. Det motverkar liksom varandra. Ät en stadig frukost med rejält med protein och fett och eftersom du inte har riktig koll på när du är mätt/hungrig så bestäm dig för klocklag när du ska äta och mängd du ska äta och håll dig strikt till det. Det är mitt råd plus att du förstås ska fullfölja att söka hjälp. Lycka till!

MillisB
0

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Jojo55
1

#18 Alltså, jag menar förstås pulverdieter/dietshakes i kombination med LCHF . Det blir varken hackat eller malet.

Shasti
0

#15 Ja just nu skiftar det från timma tilll timma pga va mitt  dåliga mående. Jag vet varken ut eller in.  Men annars åt jag LCHF i 3 månader. Jag mådde kanonbra men det är så svårt att komma tillbaka… Rynkar på näsan