Hermesetas SteviaSweet Flytande
Det står på förp att den endast innehåller destillerat vatten, steviolglykosider och konserveringsmedel (sorbinsyra) - innebär detta att denna hermesetas steviasweet endast är utspädd Stevia?! Dvs innehåller inget annat jox som motsv lättströ?!
Jag hann köpa ett pkt av icas Steviaströ innan de tog slut (sukrin/steviablandning) men upplevde att den sötningen hade kvar sukrinets isiga smak/känsla - kanske kan några droppar av detta hjälpa upp?
Tilläggas bör att jag inte lägger så stor vikt vid konserveringsmedel när det handlar om dessa, totalt räknat, små mängder i min kosthållning.
Ngn som vet?
ICA stevia strö innehåller nog väldigt mkt erythritol och knappt någon stevia, de borde nog inte kalla den stevia strö egentligen…
tar man 1 dl sådant lär alla som upplever erythritolens ( surkin) bismak uppleva samma här.
I detta fallet får man själv pytsa i lite stevia max 1/4 krm av en som är 300 gg sötare än sokcer.
Mariann, medarb Diabetes iFokus Blogg Marianns LCHF Författare: Kakor och desserter med LCHF och Baka med LCHF och Baka matbröd med LCHF
Varför är alltid Amerikanska produkter bättre? 
Jag använder den Amerikanska Stevia/Erythritol och har inte samma problem.
Jag får en känsla att i Sverige blir man lurad med dåliga produkter om och om igen 
Kryddor, socker, köttkorv som inte innehåller kött, leverpastej som inte innehåller nästan lever, allt.

Tror ni att man kan använda detta flytande stevia från hermesetas som steviakomplement? Det är ju knappast 300ggr starkare men man kanske får provdosera sig fram.