Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 1855 ggr
Allamej
0

Finns det en chans

Att jag kan få bättre immunförsvar, bli av med ödemen som nu går upp över halva låren och bli av med bensåren om jag börjar om med LCHF?

Jag har haft det så här i över två år men har nu blivit lovad av soc att dom betalar överskottskostnaden på matfronten om jag väljer en diet att gå på. Det var ju orsaken till att jag slutade förra gången…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Pennylane1]
0

jag kan inte svara på om du blir bättre just med dina bekymmer men de allra flesta upplever stora hälsoförbättringar… dessutom vittnar många om att det blir billigare med denna kost, massor man inte behöver köpa, ägg är inte dyrt och egentligen inte fett heller om man räknar per kalori, du måste köpa tio gånger så mycket potatis för samma energimängd som smör och då är det inte dyrare utan snarare billigare! Och kött etc ska man ju inte äta mer än med annan kost.

davidz
0

Jag tycker mig inte bli förkyld lika ofta nu för tiden och blir jag det så går det oftast över fortare. Förut blev jag ofta liggandes i en vecka 1-3 ggr per år.

Effie
0

Jag har läst, för länge länge sedan, om någon vars bensår läkte sedan hon ätit LCHF ett tag. Gör en sökning.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

vinteralvan
0

De allra flesta får bättre immunförsvar. Det enda du kan göra är att prova och se hur det funkar för dig.

Tisdag
0

Det här inlägget är taget från Kostdoktorn. Inlägg 121 av Anna Maria. http://www.kostdoktorn.se/claude-marcus-helt-svarslos/comment-page-3/#comments "Jag blev inspirerad för över 8 år sedan av min brors svärmors otroliga hälsoförbättring. Hon var så dålig (diabetes med komplikationer) och hade sår på benen som höll på att ruttna. Läkarna ville amputera, men hon blev desperat och genom sin desperation kom hon i kontakt med en läkare som liksom Annika Dahlqvist och Kostdoktorn förespråkade mer fett och mindre kolhydrater. Hon åt under flera månaders tid ett litet paket smör! + 1 glas grädde + 6 äggulor om dagen!!! Hon räddade benen och är vid liv fortfarande vid 80 fyllda. Min egen pappa, som har nyss fyllt 88, råkade ut för stroke samt hjärnblödning 2010 och sedan 1 år tillbaka äter LCHF. Han har blivit bara bättre. Han tar minst en timmes promenad varje dag. Kosten har gjort honom starkare. Innan han började med LCHF var han så dålig att han måste sätta sig på sin rollator efter 50 meter. I slutet av sommaren köpte jag gåstavar åt honom som han blev glad över och började genast använda. Om 2 gamla och tidigare svårt sjuka människor, som inte är släkt med varandra, överlever på högfettskost vad kan man då dra för slutsatser beträffande dess farlighet? Slumpen? Det börjar slumpa sig alldeles för bra här." Vet inte om kosten kommer att hjälpa dig men vissa blir hjälpta i alla fall. Lycka till!

Sweli
0

"Om 2 gamla och tidigare svårt sjuka människor, som inte är släkt med varandra, överlever på högfettskost vad kan man då dra för slutsatser…" Om alla vi åldringar äter LCHF och mår bättre och bättre är inget som regeringen vill egentligen ha. Det kostar för mycket i pensioner. Idén med pensionen och att man ska jobba ännu längre, för att man ska trilla av pinnen innan man hinner ta någon pension. Om de rekommenderar LCHF har de fått ett problem på halsen Skrattande Skämt åt sido, har jag läst om flera diabetiker, som innan de började med LCHF, hade tappat känslan i fötterna, att det var som att gå på ägg. Efter LCHF har de börjat att få känslan tillbaka. Jag skulle absolut testa LCHF