FAKIR! Hur gör man?
Har hållt på med lchf ca två månader och har hört talas om fakir. Nu har min viktminskning stannat av och jag skulle vilja ha en skjuts för motivationen så jag orkar hela vägen. Jag har 30 kilo kvar och vill ha råd och tips.
Tack på förhand 

Jag äter ungefär fakir, så här:
Frukost: 1 kokt ägg, fyra skivor gräddost med bregott emellan och kaffe med lite grädde.
Lunch: 2 ägg (kokta eller stekta, omelett) tre skivor bacon. Grädde i omeletten eller lite creme fraiche till.
Middag: Kött/fisk eller fågel och lite gräddsås, lite broccoli eller annan ovanjordgrönsak, men väldigt lite.
Kväll: ett par ostskivor med bregott
Billigt, gott och enkelt
Går stadigt ner över ett kilo i veckan eller mer. På 18dagar gick jag nyligen ner 5 kilo.
Har man bara ätit i två månader undrar jag om man kan säga att viktminskningen stannat av..
Det är mer att du Går inte ner... det sätt du vill.

Jag skulle nog först och främst vilja uppmana till tålamod. Om man har bantat på vanligt vis enligt viktväktarmodell, pulverdieter eller liknande så kan det ta lite längre tid innan viktnedgången kommer igång. Håll dig till ca 20-30 g kolhydrater/dag så lossnar det när kroppen är trygg med att tillgången på näring och fett är god.
Jag vet ju självklart inte om eller hur du har bantat förut men om du har det så vill kroppen inte gärna släppa ifrån sig kilona iförsta taget.

#1 Grädde och creme fraiche ingår inte i fakir. De använder smör istället.
Fakir är väldigt enkelt, men också rätt tråkigt.
Frukost: Ägg med smör.
Lunch: Kött (nöt, fläsk, fågel, vilt, fisk) med smör eller talg/ister/kokosfett/olivolja.
Middag: Samma som lunchen.
Något annat finns det inte plats för när man kör strikt fakir. Komplettera med någon bra multivitamintablett kan vara bra också.
#Mimlan
Jag går inte ner alls och har inte gjort det på 3 veckor.
#Lurtz
Tack
Det låter hur trist som helst men om det är effektivt så är det väl värt det. Hur länge tycker du man kan/ska hålla på?
Ibland kan viktminskningen stanna av för att man äter för lite.
Hur mycket äter du på en dag? *nyf*

Fast alltså, man behöver ju inte göra det tristare än det är, det finns en hel värld av kryddsmör ju! Fast trist ändå kanske…. Och onödigt för de flesta.
#6 Ja? Det är fortfarande inte så att viktminskningen stannat av på riktigt. På bara två månader är du inte ens igenom omställningen fullt ut.
Generellt är det det dumt att rycka i en massa när man inte landat ordentligt. Det kan lika gärna vara kontraproduktivt och stressa kroppen.
äter man annat än kött, fisk, fågel ägg och smör/koksofett så blir det som sagt inte FAKIR men det kan bli UFO (under fem gram kolisar om dagen), det kanske passar bättre att prova först?
Dagen idag har sett ut så här:
F: 1/2 dl turkisk yogurt och lite vispgrädde med lchf musli och två kokta ägg. Kaffe med cocosfett.
L: 1 skiva fläskkarre med lite broccolli och bea
M: Fiskgryta med aioli
Kvällsfika: Kaffe med cocosfett
#Jojo55
Jag har misshandlat min kropp en hel del innan jag började med lchf

Matintag ser bra ut..
kolla inlägg 35 i denna tråd…gör allting lite enklare ;)…..fakir, mittimellan eller inte………………….
#12 Vill du ändra något så byt ut frukosten. Det är en frukost som skulle stoppa för en hel del. Ägg eller kött eller fisk i någon form istället för vad nu "lchf-musli" kan vara - även om nu mängden yoghurt och grädde verkar vara liten är det inte heller något super val om man inte har lätt att gå ner i vikt.
Hoppa inte på någon fakir eller så så tidigt.

#13 Kanske du har svaret där
#Aliki
Tack för det. Det var precis vad jag behöver. Toppenschema och lättförståeligt.

Jamen dåså. Då är det bara att gneta på och vänta! 
Några alternativa frukostförslag dock:
Omelett, äggröra eller äggkräm på två/tre ägg och ett halvt paket bacon eller kanske sidfläsk. Kaffe/te med kokosolja till det. Skölj ner med en stor klunk tålamod!