Hypo 2
Jag vet inte var ja ska söka så prövar här.
Har förstått att jag har hypo2 o de kan behandlas med svinsköldkörtelhormon.
Någon som äter det?
Biverkningar?
Var får Du tag i det?
Mår du bättre?
Ge det till barn?
Mycke frågor någon som vet???!!!
Tacksam för svar snarast. 
Tyvärr ger jag dig dåliga besked. Det är jättesvårt att få behandling för hypo typ 1 och näst intill omöjligt att få nån hjälp för typ 2 då den inte är erkänd som sjukdom.
De som blir diagnosticerade med typ 1 får (om de får medicin alls) syntetiskt hormon, Levaxin. I i ytterst få fall, om man har en läkare som lyssnar och inte är full av sitt ego, så kan man få NDT, alltså grissköldkörtel. Men det är jättesvårt även om man har diagnos och är jättesjuk.
Det kan ev vara något lättare att få diagnos och medicin via vissa privata läkare men då får man betala allt själv, typ 1000-1500kr för besök och sen ca 700kr per burk med medicin. En läkare som jag vet gör sånt här är Britt-Marie Toregard som har mottagning i Stockholm. Har aldrig träffat henne själv så jag vet inte hur det funkar.
#2 Om sjukdomen ens existerar. De lärda verkar föra en diskussion om detta.
#3 Det tror jag att den gör. Tror jag har en släng av den också samtidigt med typ1… Det känns så i kroppen iaf, mina värden är bra men hormonerna räcker inte ända fram.
Eller så är det mina binjurar men man får ju inte hjälp för dem heller…
#4 Mjo, den kan mycket väl finnas. De forskare som går mot detta är ju samma folk som går mot LCHF.
#3 Problemet finns, studier har kunnat se att blodvärden inte är representativa då det skiljt sig från vad som finns i celler i ryggmärgsvätska.
Haken är att det kallas hypo2 utan konsensus.
#0 Varför NDT och inte Levaxin först? Det går inte att ha diagnosen hypo2, och få NDT på licens, för diagnosen finns ju inte. I sådant fall behöver du visa på att dina blodprover har andra värden än din ryggmärgsvätska. Men likväl måste du visa att Levaxin inte fungerar för dig innan det ens finns ett steg att ta mot NDT.