Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel-matfett
Läst 2411 ggr
Pussgurkan
0

recept på smör

Låter lite konstigt men jag undrar hur gör ni smaksatt smör? Jag tycker att det jag gör inte blir så bra

[Pennylane1]
0

med smaksatt smör menar du kryddsmör? Kolla här http://www.google.se/search?hl=sv&&q=kryddsm%C3%B6r%20site:kolhydrater.ifokus.se

massor med tips!

Pussgurkan
0

#1 tack för länken. jag tycket jag sökte ordentliget men hittade inget … tack

korseett
3

jag bara joxar ihop. hackad lök till löksmör, pressad vitlök till vitlökssmör, hackad persilja till persiljesmör, pressad citron och/eller rivet citronskal till citronsmör, sambal oelek passar också bra till smör. Endast fantasin sätter gränser Glad

Lök och vitlök funkar till det mesta i köttväg. Citronsmör passar stekt fisk som tex strömming och till kyckling. Sambal oelek funkar fint till fläskköttet. Persiljesmöret funkar också till det mesta.

misty09
0

Prova smaksätta med pepparrot och lite salt. Underbart gott till grillat. Trodde inte på det själv men fick ge mig. Såååå gott.

Lurtz
0

Tabasco, citron och gräslök brukar vara en favorit för min del, särskilt till högrev.

Amandla
0

Pressa citronsaften över den hackade löken, låt stå några minuter. Löken blir mycket krispigare och ofta mildare! Blanda sen med smör, salt och peppar. Min favorit, särskilt till fläskkött och balsamicosås. *mums* Ja, både sås och löksmör Skrattande ska vara så lite av balsamicon ändå, bara några msk.

calendrium
0

Chili och soltorkade tomater och vitlök tycker jag blir riktigt gott, när jag har tiden att göra det :)

Pussgurkan
0

Brukar ni rulla smöret till "korvar" eller spritsar ni ut den till rosor? Hörde att någon även fryser smöret …. hur förvarar ni erat?

[Pennylane1]
0

# 6 Bara man tänker på att några matskedar balsamico blir väldans mycket kolisar.. drygt tre matskedar= ca 8-15 gram kh beroende på sort!

korseett
0

allt brukar gå åt här. Bara rör ihop i en liten skål Glad

Amandla
0

#9 Jag kör inte så stenhårt just nu… Gör sås till två personer på tre msk balsamico, tre msk soya, 1 dl vatten, 1 tsk tomatpuré + stekskyn från fläskköttet, låter puttra ihop tills det tjocknar lite lagom.

[Pennylane1]
0

nej det var inte så strikt nej Glad blir nog mellan ca 15 och 25 (den högre siffran gäller crema di balsamico) gram kolisar på satsen…  bara så att andra vet ifall de vill prova!

Amandla
0

Man kan ju äta striktare de andra måltiderna också. Jag äter inte så här varje dag precis Flört