Stevia på vårt Ica Kvantum
Fick nyhetsblad från vår Ica Kvantum i Skelleftå och de annonserar Stevia Strö och Stevia på bit. Mycket spännande - ska kolla på det i morgon när jag ändå ska dig och handla.
Vi fick tidningen ICA Buffet idag och de hade annons. Däremot stod det att det skulle lanseras under våren men inte när.
Numer pensionär i Nynäshamn
Steviaströet skulle doseras som strösocker så det är troligtvis en hel massa otäckt i den för att fylla ut.
Jag såg Stevia på Hemköp, både stor glasburk med strö och liten förp med tabletter. 54 kr för stora strö-burken.
man kan väl säga så här: för dem som ändå kör med vanliga sötningsmedel som Canderel och Hermesetas är nog steviavarianterna ett steg i rätt riktning men för dem som inte vill ha konstgjorda sötningsmedel utan använder sukrin och stevia är det definitivt ett steg åt fel håll!
Jag har också fått reklamen om den. Jag har en påse jag köpte på nätet för ganska längesedan. Använder den bara när jag behöver det söta för att bryta ut smaken som i någon sallad , matlagning. Tycker den söta smaken är för skarp, Det behövs bara mycket lite.