Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 6335 ggr
OlgaMaria
1

Matleveranser

Är lite avis på de som har matleveranser från t ex Linas matkasse, Hemfrid. Man får hem matkassar och recept som räcker till veckans middagar. Men jag vill ju inte få hem en massa bönor, ris och pasta.

Det skulle säkert vara lite svårt att lansera hemleverans a la LCHF, eller vad tror ni? Marknaden är nog inte så stor. Tänker att det behöver komma möjlighet till leverans av färdiga LCHF-måltider också. Man vill ju kunna fortsätta äta LCHF även om man är för sjuk eller gammal för att handla och laga själv.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Aniara4
1

Man kan ju använda andra tjänster där man beställer mat på nätet, och väljer det man vill ha. Men jag tycker det är knepigt att låta andra välja ut mina köttbitar, jag vill titta och se vilka som ser bäst ut! Jag går oftast till affären utan att veta vilket kött jag ska köpa, jag tittar och ser vad som ser bra ut. Jag kanske tänker att jag ska köpa lövbiff på extrapris, men sen när jag kommer dit har den stora senor kors och tvärs, då skiter jag i det. Det kan man ju inte veta när man beställer på nätet. Hade samma problem på den tiden jag hade hemtjänst…

OlgaMaria
0

Jo, men jag tycker det är så jobbigt att klura ut VAD vi ska äta, det blir inte så varierat här. :-/

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Pennylane1]
0

det var någon som tog upp exakt detta för ett tag sen, verkade som om vederbörande funderade på att starta nåt ditåt? Nån mer som minns?

Sugiyama
0

Jag tycker det är en strålande idé. Alla jag känner som har Hemfrid och Linas matkasse är nöjda med det dom får. Det är bra kvalité på råvarorna. Själv beställer jag det mesta i köttväg som vi äter på nätet och det är alltid bra kvalité på det med.

vinteralvan
0

Vi har provat både MatHem och Mataffären och det har funkat jättebra. Vi använder MatHem oftast för dom är billigare på storpack.

Besika
0

#2  det var många av mina vänner som också tyckte det var svårt att variera sig, därför startade jag "Beas matsedel" där jag visar hur jag äter, det kan kanske ge några tips? Det finns många fler bloggar, Kostdoktorn tipsar om flera under "Mat".

Lchfmiddag
0

Hej!

Vi är ett företag som levererar matkassar runt Stockholm!

Vår hemsida är www.lchfmiddag.se