Blir mest trött! "Andra" sidan baserar ju inte ens sida argument på fakta.
Charlotte Erlandsson sade bl.a. att dom som ätit mycket protein i barndomen utvecklar övervikt………………….
Ett sådant uttalande borde sätta henne i skampålen!!!
Jag är uppväxt i landet brunsås med "en potatis till en köttbulle" på menyn och det blev vi också mätta på men det var ju en nödvändighet till utfyllnad, vi var många i familjen, maten skulle räcka långt.
Å andra sidan så innebär knappast LCHF att vi äter mer protein än de som följer tallriksmodellen.
Suck…
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Och angående det här med barnen. Även om man ger sina barn LCHF mat hemma så lär väl de flesta äta tillräckligt med pasta, potatis etc i förskola/skola. Det är väl knappast så att det skulle accepteras att barnet ska äta LCHF på skolan. Eller kan det erbjudas precis som tex vegetarisk kost…….?

Barn som äter LCHF,äter förmodligen en så bra mättande frukost, att dom kan hoppa över potatis, pasta , bröd osv. på skol lunchen. 
Jag funderar generellt på vegetarisk/vegankost till barn. Hur i *** kan detta tillåtas om något? En tidigare kollega till min gav sina barn vegankost från start. *Huvva*
Mitt barn går på dagis o jag tror inte han väljer så mycket själv. Han får nog "hjälp" av fröken o vill äta precis som sina kompisar….tyvärr! Det enda man kan göra är dock att lära rätt hemma känner jag.
Jag kände en vegeterian för länge sedan som gav sin lilla pudel veg.mat - under ungefär 1 år så försvann allt det krulliga och den fick sårskorpor - den blev bara lite mer än 2 år.
#8 Haha (intressant) Då pratar vi "sjuk" av diet som rubriken lyder

När någon frågar hur jag (66år) kan ha så fint och blankt långt hår och fina naglar , svarar jag: Prova med att äta LCHF, så får du det också
Men fy vad tragiskt! Djurplågeri
Och angående förskolan, så ja.. "när det serveras potatis och smörgåsar till måltiden så ska barnen äta det" säger min kollega. De har inget val 
Kluring om Ryssland
Man kanske ska trösta sig med att vi ännu inte känner till någon allergi av potatis, men bröd kan dom väl slippa.
Ja det är sant. Potatis är väl inte det värsta. Men makaroner och torr falukorv… då tycker jag synd om dem.
Kluring om Ryssland