Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2300 ggr
DaMum
0

SYTTENDE MAI!!!

Norwegen

Ja vi elsker dette landet,
som det stiger frem.
Furet, vaerbitt over vannet,
med de tusen hjem.

Elsker, elsker det og tenker
på vår far og mor
og den saganatt som senker
drömme på vår jord,
og den saganatt som senker,
senker drömme på vår jord!

Heia Norge!

Kram fra DaMum!

DaMum
0

Knuff uppåt!

Bookjones
0

Heja Norge!

Från ett molnigt och småkallt El Cajon… June-gloom har startat med morgonmoln och dis påföljt av soligt och varmt på eftermiddagen. Ska ta en promenad NU medans det är skönt ute.

Hejhej!

DaMum
0

Bookjones, tack! Du är hittills den enda som kommenterat denna tråd…Flört

Kram!

Ason
0

Min dag började i norska kyrkan i Göteborg, där det bjöds på frukost och flaggning. Bor man som jag ihop med en norrman så är detta en stor dag!

monkan
0

Min dag började för 2 dagar sen när jag bakade 3 kakor och fixade 4 vinster till korps + skola då 6'e klasse har arrangemanget på skolan iår. Kl 08.00 imorse hissades flaggan till korpsmusik. Kl 9.30 började arrangemanget på skolan med tale av rektor, 6'e klasse, sång och uppträdande. Sen marscherade vi från skolan till kyrkan (3 km) med korpsmusik. Där höll presten tale. Sen återmarsch till skolan där arrangemanget fortsatte med tale av ordföranden (i kommunen) boller og brus till alla barnen, lotterisalg, kaffe och kakor och allmänt trevligt. Jag har fått min årliga överdos av kakor och pølser… Men det är bara en gång om året. Tur med vädret hade vi också - det var visserligen lite kyligt men solen sken. Så trots att jag inte är norrman så firar vi 17 maj. Det var 11 gången nu..

catlin
0

Vet inte hur det är på andra ställen, men i Göteborg tågar norrmännen runt på stan under hysteriskt flaggviftande och skrikande. De är säkerligen mer patriotiska där än vad deras landsmän hemma i moderlandet är! ;-)

Och det brukar nästan alltid regna på dem, stackarna. Så även idag…

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

monkan
0

Catlin - det går inte att vara mer patriotisk än vad de är här. Men jag måste säga att de firar ordentligt. Det finns inget i Sverige som ens kommer i närheten av 17 mai…

catlin
0

Skrattande

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Bookjones
0

Glad Det kom flera.

DaMum
0

Haha, norrmän brukar vara väldigt patriotiska i många sammanhang!

Minns ett cykellopp som sändes i TV för några år sedan. Det kanske var "Giro d´Italia" eller något sådant. När man visade flygbilder över sträckan, hade stora partier av gatorna målats som GIGANTISKA NORSKA FLAGGOR!!! Hahaha! Underbart!

Min gamla mamma var på Skansen i går, för där brukar det vara tjohej, åtminstone förr om åren. Det började ofta ganska tidigt på förmiddagen, och så gick "barnetoget" kl 12. Nu skulle det bli först efter kl 16, så min stackars mamma fick åka hem igen.

Kram på er!