Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 2510 ggr
Laurel
0

Stoppa Alzheimer nu!

Har sträckläst boken under helgen! Mycket läsvärd! Det har säkert skrivits om den förut här på Kolhydrater i Fokus men jag blev så uppfylld av den att jag inte kunde låta bli att skriva!

[Pennylane1]
0

Kan du inte berätta i stora drag? Har inte hört om det iallafall? Blir det bättre av lågkolhydratskost menar du? (med tanke på gruppen du postar det i)

goldcamilla
0

Detta, endast några rader av det som stod på Adlibris angående boken

"Ta ett par matskedar kokosolja till frukost"

"Din hjärna har fantastiska förmågor. Om cellerna dör i ett område, då kan andra celler ta över funktionerna. Hjärnas stamceller kan utveckla ny vävnad. Ny forskning visar också att ketoner (som bland annat bildas när kokosolja förbränns av levern) är ett utmärkt bränsle som hjälper hjärnan att fungera bättre. "

Den boken borde jag köpa.

Laurel
0

Jag citerar texten på insidan av boken där en professor i biologi skriver så här om boken:

"Jag rekommenderar att alla som potentialt kan drabbas av neurodegenerativa sjukdomar (bl.a. Alzheimer, ALS, Parkinson, min anm.) - vilket i princip gäller var och en av oss - noggrant läser denna bok. Den är en guldgruva med ovärderlig information och praktiska råd."

Man får allt LCHF-tänk bekräftat! Det ges många exempel på folk med begynnnande Alzheimer som minskar ner på kolhydraterna och framför allt börjar äta kokosolja och de blir bättre!

Människor med epileptiska anfall har blivit mycket bättre av kokosolja och LCHF-kost. ALS, Parkinsonsjuka likaså.

I boken berättas bl.a. om hjärnan, läkemedel (statiner), kolesterol, ketoner, fetter, den optimala näringen för hjärnan, mat som stärker hjärtat, gifter i vår omgivning, infektioner osv. Det finns också en del recept.

Jag lånade den på bibblan och fick stå i kö länge innan jag äntligen fick den. Författare är Bruce Fife.

goldcamilla
0

"Bruce Fife

är chef för The Coconut Research Center i Colorado Springs, USA. Han har skrivit åtskilliga böcker om kopplingen mellan kost och hälsa. Stoppa Alzheimer nu! är den första som har översatts till svenska"

Alexandraea
0

Kan vi inte skicka Rössner en kopia? Med tanke på hans senaste uttalanden. Tvivlar på att han skulle läsa den i och för sig…

Laurel
0

Vad har Rössner sagt? Tror att jag missat det!

Jag tror inte heller att han skulle läsa boken så det vore nog en onödig utgift!

[RipleyKatten]
0

Varför bryr man sig om Rössner? Han är kokt i skit ja. Men alltså.. varför ge honom uppmärksamhet som han inte förtjänar?

Alexandraea
0

Han uttalade sig i Expressen förra veckan att "man vet säkert att LCHF orsakar demens och Alzheimers" (läs i faktanrutan).

http://www.expressen.se/halsa/min-uppblasta-mage-ar-helt-borta-nu/

Laurel
0

Tack Alexandraea!