Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 3633 ggr
Cajsavarg
0

Findus Wok KaffirLime Spice mix

Fick denna kryddmixpåse ihop med en tidning. Den har blivit liggande på bänken men så idag tänkte jag att den kunde komma väl till pass vid kvällens middag.

Men….. så läste jag innehållsförteckningen. Den innehåller hela 70g kolhydrater!! I turordning står socker, farinsocker, salt och stärkelse. Därefter kommer kryddorna och på slutet klumpförebyggande medel E551.

Alltså absolut inget att rekommendera! För någon!

Själv är bästa dräng, alltså lagar jag från grunden.

//Fat makes Me fit//

MissMullig
0

Fick med denna reklampåse och såg med innehållet huua säger jag bara. Skall det vara så svåer utesluta socker i allt.

Fiana
0

Såg några smaksättnings påsar från Tina som hette "jättegott" eller liknande för att smaksätta allt från köttbullar till potatismos - och *alla* hade socker i. Naturligtvis så stod det på om att det bara var kryddor etc. - pja jo om socker också är krydda så…

Wildrat
0

Jag köpte kryddpåsar från Santa Maria BBQ Rub. Läste bara på tre av dem men det var förvånandsvärt bra innehållsförteckningar. Nån av dem hade lite socker men det är ju vanligt i grillkryddor men den jag köpte, med örter, var helt sockerfri. Enda ingrediensen man inte skulle tillsätta om man gjorde den själv var citronsyra och den är ju inte onaturlig…