Proteinsug?
Har ätit dagens måltider idag och d v s mer än tillräckligt med kcal. Jag känner mig mätt i magen och att äta något mer fett kommer inte på tanken just nu. Dock ligger 2 färdiga kycklingfileér i kylen som jag är sjukt sugen på, alltså att äta dessa rena utan något tillbehör.
Hur ska man tolka detta? Är jag i behov av mer protein eller är det dolt sockersug som spökar?
Som sagt att äta mer fett ikväll skulle garanterat göra mig illamående.

Rent spekulativt - det kan självklart bero på att du inte tillgodosett din kropps proteinbehov, men det kan ju lika gärna bero på att inte energi-/vitamin-/mineralbehovet är uppfyllt, oavsett vad tabeller och annat säger.
Känner jag sug eller hunger så äter jag (en lättolkad kroppssignal).
Jo, så resonerar jag också.
Därför åt jag upp fileérna 
Dock räknade jag lite på det och efter dessa är jag uppe i 170 gram protein idag. Känns ju lite i överkant. Men men, nu är jag inte sugen längre iaf 
Skulle inte säga nej till en bit ryggbiff nu. Nom nom nom.

#2 Helt rätt - bara äta, inte räkna!
Själv hamnar jag på allt mellan 140 och 300 gram protein per dag (men väger väl närmare 100 kg) trots att jag äter mycket fett, och min kropp mår bra av det (lägre kroppsfett än någonsin i vuxen ålder).
Så länge kroppen mår bra av det ska man inte fundera så mycket…. bättre att använda hjärnan till sånt där den gör nytta.