Rix Morronzoo om LCHF
Hej!
Är det någon som lyssnade på Rix morronzoo i morse (9 feb 2012)?
Min sambo kom hem och sa att dem pratat om att någon lchf-ätande kollega åkt in akut pga. njurarna. Doktorn hade tydligen menat på att njurproblemen hade med kosten att göra…. Hum?! Jag har försökt att leta reda på dagens program på nätet för att lyssna, men lyckas inte.
Hade varit intressant att höra.
Mvh Malin
Nej men Det står i Expressen att Cissi Wallin ( Sidekicken på Kvällsöppet ) åkt in med bukspottsköttelinflamation och att hon lär ha sagt att hon tror det kan bero på att hon gått på LCHF " Diet" . Huruvida det nu är sant att hon själv sagt detta eller inte kan man ju spekulera i eller om det är skitsnack som mycket annat som står i kvällspressen nu för tiden.
Jag läste precis på Kostdoktorn.se om detta.
Det är ju bra skrattretande!

http://www.kostdoktorn.se/cissi-wallin-lchf-och-gallstenen/
Kanske bäst att ta en sväng förbi MCDonalds på vägen hem.. man vill ju inte få inflamerad bukspotskörtel! 
Skämt åsido.. teoretisk kan LCHF ha bidragit iomed att mer galla pumpas ut och har man gallsten kandessa sätta igen gångarna.
"Det finns många olika orsaker till pankreatit, gemensamt är att det har skett en obstruktion av flödet av digestionsenzym ut till tarmen. Dessa enzym befinner sig normalt i en inaktiv form kallade för proenzym. Av en eller annan orsak kan digestionsenzymet trypsin aktiveras, vilket inducerar en kaskad av händelser där flera andra typer av enzym blir aktiva.
De två dominerande orsakerna är:
- alkohol
- gallsten"
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bukspottk%C3%B6rtelinflammation
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag stukade foten idag, kan det vara en biverkning av LCHF ?

Säkrast att du äter gröt till frukost ett par dagar och ser om det går över!
Har det gett med sig inom en vecka så var det nog kostrelaterat. 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Ni är underbara, jag skrattar så jag kiknar. Det är iallafall kostrellaterat.
Ta er en bläcka på brunsås också när ni håller igång.
(tjockad med vetemjöl och och margarin).