Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-att-laga-hemma
Läst 3094 ggr
aussiemia
2

Recept våfflor/pannkakor

Om den här varianten på våffel/pannkaksmet redan blivit publicerad så ber jag om ursäkt :) Som den nyktre carb junkie jag är så älskar jag pannkakor, men kan ju inte längre äta det vilken är ganska trist. Jag har recept på lchf- pannkakor som sonen älskar och han äter de gärna morgon, middag och kväll :) Men eftersom det är baserat på grädde så bör jag ju undvika det OCKSÅ :( Tills idag!! Jag hade helt sonika i en burk kokosgrädde istället för grädden! O, himmel så gott!! 4 ägg 270 ml kokosgrädde 250 ml vatten 2 msk fiberhusk En rejäl klick smör som får smälta i micron. Låt svälla minst 10 min Grädda på medelvärme ganska länge. Ät som dom är (det gjorde jag och dog nästan av glädje ;) eller med bär.

aswedishsmorgasbord.com

camilla69
0

vart hittar man kokosgrädde ??

aussiemia
0

Det är kokosmjölk, men bara kokos inget vatten eller annat skräp. På burk.

aswedishsmorgasbord.com

MsSandra
0

Lät gott, smakar det mycket kokos? (gillar kokos, men tänkte mest att jag brukar göra crepes på det som är kvar.. och då vet jag inte om jag uppskattar för mycket kokossmak hehe..)

Ska provas, tack för tips !
MVH Sandra

gun92884
0

aussiemia

Tänk vad hurtbullarna som envisas med att räkna kalorier - mindre kalorier in och mer ut funkar … så de så! - och gympar 2x om dagen går miste om Skrattande

cream1
0

Åh, måste testas! Har testat göra våfflor tidigare men konsistensen har blivit lite tveksam.. Hoppas det blir bättre med detta recept! Glad

aussiemia
0

Det smakar inte alls kokos! Det är lite sött i smaken, vilket är naturligt eftersom det är från kokosen Flört

Se bara till att grädda på medelvärme ganska länge. När du tror att du kan vända så väntar du lite till.

aswedishsmorgasbord.com

lelli
0

Ska provas när jag inhandlat kokosgräddeSkrattande

[Pennylane1]
0

# 6 smakar inte kokosmjölk/grädde kokos!? Det var högst underligt, det gör det väl ändå? Jag känner absolut kokossmak av kokosmjölk därför undviker jag det i tex pannkakor/våfflor för där gillar jag inte kokossmak, i thaimat däremot tycker jag det passar och visst känner man kokossmaken tydligt även om man har en massa andra kryddor och grejer i!

MsSandra
0

# 8 Pennylane1:

Jag brukar känna smaken tydligt i thaimat, men har egentligen aldrig provat det någon annanstans (alltså just kokosmjölk). Däremot har jag provat att ha kokos i plättar tror jag det var.. det smakade (konstigt nog haha) väldigt mycket kokos..inget jag gjorde om direkt (även om det inte var "äckligt")

Har du smakat pannkakor/våfflor med kokosmjölk i nån gång?

Som jag sa ovan (till TS) så har jag egentligen inget emot kokossmak.. men eftersom jag sällan äter alla pannkisarna brukar jag lägga dem i kylen och göra crepes av dem.. och just där vet jag inte om kokossmaken gör sig.. hm.. kanske om man gör nån thaifyllning?!

Ha en trevlig kväller,
MVH Sandra

[Pennylane1]
0

jag känner kokossmak av kokosmjölk i allt jag har det i, ja. Har testat, men jag är väldigt känslig för kokossmak, kan knappt få ner kokosfett med smak heller, har gjort ischoklad med det och dem får jag ta som medicin, tycker verkligen det är hemskt!

squeezetoy
0

När jag har lagat thaiinspirerad mat har jag tyckt att det smakat mindre kokos de gånger jag använd kokosgrädde istället för kokosmjölk.

Men lite kokos smakar det ju.

Sen beror det väl på hur mycket man gillar smaken, jag gillar smaken av kokosmjölk väldigt mycket och har tyckt att i thai-mat så är det värt några extra kolhydrater att ta kokosmjölken.

Däremot vete sjutton om jag vill ha smaken i våfflor/pannkakor.