Silverpaketet or not?
Har just nu väldigt dålig ekonomi och kommer därför inte investera i något mer ekologiskt kokosfett detta år. Smör funkar ju i matlagning och är gott men ger inte samma goda hälsoeffekter som kokosfett.
Har astma och problem med magen då och då, vilket båda förbättras med kokosfett. Har hittils undvikt silverpaketet, som faktiskt är billigare än smör (!) eftersom jag hört att det är skadligt, men jag vill ändå tro att det kanske inte är så farligt, eller?
Vad säger ni? Är silverpaketet bättre än smör? Uppnår man samma goda effekter av silverpaketet mot astma och mag-problematik? Eller är det en direkt skadlig produkt man bör undvika?
Åsikter, teorier och erfarenheter tack! 

Jag har hört att alla silverpaket utom Alba Dalbys som säljs bla på City Gross innehåller härdat fett vilket ju inte är någon höjdare. Vet dock inte om det är sant eller ej. Kanske någon annan som vet?
Alba Dalbys är i samma prisklass som övriga silverpaket.
Här är en gammal tråd om cocosfett
http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d714e69b9cb46222d0609d1-kokosfett-fran-alba-dalby
Det börjar att komma billig kokosfett i hälsokostbutiker som inte är kallpressad men av bra kvalitet.

Ok så unilevers kokosfett ger mer skada än nytta? Är tyvärr bara det som finns där jag bor :(.
#2 Låter bra!!

Man kan nog inte säga att det ger mer skada än nytta, bara det att Unilevers numera är härdat.
Det är framförallt delvis härdat fett som är bevisligen skadligt, (industriellt transfett).
Utan då kan man säga att det i stället är hårt processat och sådant vill vi ju helst undvika för att i stället använda rena oprocessade råvaror.. men varoen gör som den vill.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Iom att kokosfett i största delen är mättat och naturligt härdat är det nog inte så mycket som är förstört.
Men att sponsra ett företag som unilever och ljuger och hittar på och gör allt för att sälja sin "mirakel" smör (Becell) Känns inte helt ok.
Men på vissa ställen finns inte alba dalby så vad gör man prata met ditt ica och få dom att köpa in de varor du vill ha…
Du kan också söka på "Mora Yoga" på internet, dom säljer 1kg för en dryg 100-lapp och skickar hem i lådan till dig, du kan även prenumerera på oljan för utskick kanske 1g/mån.
Det är bra kvalitet även om den inte beskrivs som virgin. Brukar inte ta mer än några dagar för leverans.
#5 Det är inte "naturligt härdat" - det är naturligt mättat fett. Men visst det innebär att det är en väldigt liten del som de kan härda (den del som inte är mättat).
Framför allt så är det väl högst tveksamt att köpa silverpaketet därför att transporten är under all kritik i sina inte särskilt rena tankar som kan ha innehållit ungefär vadsomhelst i förra vändan. Kanske t.o.m. becel!
#6 De säljer 1 liter kokosfett för 175kr inkl frakt…
Jag köper kallpressad, organic kokosfett från iHerb billigare.
Frakten är bara $4 och leveranstid är under 10 dagar. Som första köpare får man $5 rabatt om man anger en kod. Min kod som du kan använda: YEW765
Jarrow Formulas: 161,715 inkl. frakt (denna har jag testat och är supergod)
Jarrow Formulas, Coconut Oil, Extra Virgin, 32 oz (908 g) Great Value! $19.95 $28.50 (30% Off)
Den här märke såg jag idag och ska testa nästa gång:
Garden of Life: 173,801 inkl. frakt.
Garden of Life, Living Foods, Coconut Oil, Extra Virgin, 32 fl oz (946ml) $21.74$29.95(27% Off)
De har super bra service.
Mycket bra klargörande om Unilevers kokosfett