Hej allihopa!
Jag är alldeles ny här (inte på iFokus, men på denna sida).
Maria heter jag och jag och min sambo Stefan har för två veckor sen precis börjat med LCHF. Vi är båda helt lyriska! Dessa två veckor har gått betydligt mycket enklare än vad någon av oss trodde och vi kör stenhårt! Stefan som är lite överviktig har dessutom gått ner 2,5 kg redan. Det här valet känns såååå rätt och bra, speciellt nu när man läst en massa om det osv. Jag behöver bara hitta mer recept och bli mer van i "tänket".
Jättekul att det finns en iFokus site om det här där jag är säker att jag kommer hitta mycket tips och inspiration! :)
//Maria :)

I början försvinner mycket vatten som lagrats av kolydrater man ätit innan.
Kul blir det när kroppen använder fett som bränsle istället för kolisar.
Därför är det en bra bantningsmetod bl a.
Kul att du/ni hittat hit.
Välkommen hit!
Kul att du fått med dig sambon på resan också! Det underlättar verkligen.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Tack så mycket hörni! :)
#1 Häftigt att det är så många här! :)
#2 Sant, men de där vatten kilona fungerar ypperligt som en bra mental boost! :) Vi är väldigt medvetna om att själva viktminskningen tar tid. Det känns lite sekundärt faktiskt, faktumet att vi redan är piggare och mår i största allmänhet bättre är det bästa!
#3 Det är faktiskt för hans skull som jag började från början, för att peppa honom. Han har börjat få lite dåliga värden och högt Blodtryck pga sin övervikt och kostvanor och han är bara 32 år. Det kändes som att det var dags för en drastisk förändring! Nu känner ju jag hur bra JAG mår av det också. Så win win :D

Välkommen och lycka till! :-)

Välkommen! 
Jag tycker ni har en sund och bra inställning och jag hoppas ni kommer få lika mycket nytta av kif som jag har haft!
Själv har jag hittills gått ner 31 kg och mår som en prinsessa 

#5 Tack så mycket :)
#6 Tack så mycket! Det känns verkligen jättebra det här! Grymt att du gått ner så mycket!! Hur länge har du hållt på?

Jag har hållt på ganska länge - började väl i början på 2009.
Men genom hela denna tiden har jag haft en hel del perioder där jag av olika skäl gjort en massa "avsteg" vilket har gjort att proceduren har bromsat upp.
Som med vilken "metod" som helst så gäller det ju att hålla sig på spåret 
Jag har haft en hel del problem och ledsamheter på det personliga planet och eftersom jag är en tröstätare så har jag tagit till både mat och godsaker som tröst 
Men livet går vidare och problemen är borta och nu har jag ca 7-8 kg kvar! 

#8 Fantastiskt gjort

31kg på den tiden trots avsteg och oroligheter är ändå väldigt imponerande! Heja dig! :) Starkt att du ändå kunnat styra kosan rätt igen och inte bara fastnat i sockerträsket när du haft det jobbigt! :)