Multivitamin
Hej,
Häromdagen beställde jag en burk multivitamin och undrar om det saknas nått att komplitera?
Se bild!
Varför konstgjorda vitaminer alls? Med LCHF och en bit kål någon gång är man väl rätt väl täckt som det är?
för lite D-vitamin, 400 IE i två tabletter, man bör ha minst 2000 IE per dag, RDI är alldeles för lågt. Läs på kostdoktorn om D-vitamin
#1 Är man frisk så räcker det men annars kan man behöva lite mer, iaf tillfälligtvis.

Det för oss viktiga magnesiumet saknas och även ett mer komplett b-vitamin-komplex hade varit bra
B1 (tiamin) är viktigt
Jag hade kompletterat med D-vitamin och vanliga öljäst-tabletter.
Åh va duktiga ni var att se vad som saknades.
Skulle ni kunna kolla in den här tabletten oxå (som jag tar varje dag utöver omega3)?
http://www.friggs.se/sv/VARA-PRODUKTER/Halsopreparat/Multi/Multikvinna-kapslar/
(Ber om ursäkt om ni anser att jag stjäl tråden.)
Hej och tack för era svar!
Jag tar redan D-vitamin (20 000IU varanna dag) plus 300mg magnesium . Ska ta B-komplex också.
#1 Jag kommer att ta sånt tillfälligt. Mitt immunförsvar är på botten nu känns det, därför vill jag försträka det.
#5 Känn dig som hemma 
Jag har ett par frågor och hoppas ni orkar med mig :-)
1. Jag äter redan mycket mjölkprodukter och i den multivitamin jag visade innehåller mycket calcium har jag för mig. Borde jag minska mjölkprodukterna tycker ni?
2. Kan man testa hur starkt/svagt immunförsvaret?

Folsyra är viktigt när man inte äter bröd eller så mycket gröna grönsaker. Annars tar jag multivitamin, d-vitamin, magesium och omega3 kapslar.
#8 Lchf:are som äter lever har inga problem med folsyra. Kolla hur mycket folsyra som finns i lever här

#9 Det är iaf stört omöjligt för mig att få i mig lever, tyvärr
Du kan göra biff på lever, det smakar inte lever.

#11 Ja just det men det är så förknippat med lingonsylt för mig.
Men det finns ju frysta lingon kom jag på
Usch vad bortskämd jag låter…
Nej inte alls. Jag gillar inte heller vissa saker, men man kan modifiera lite för att få det bättre :-D