Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1348 ggr
flyofglory
0

Fråga om kalori intag??

Hej!

Är rätt ny med LCHF har ätit det sen 3 Januari och jag har gått ner 6 kg vilket jag är otroligt tacksam och nöjd med och mannen i hushållet har tappat 10 kg, så nå rätt gör vi ju.

Men nu har det som stannat av och jag har börjat fundera på intaget vi har om det är det som har strulat till det….

Var in på kostplaneraren.se och testade den sidan för att se vad jag ska ligga på, för att gå ner ca 1,6 i månaden så ska jag ha ett intag på 56 g protein och 19 g kolhydrater samt 137 g fett, detta utefter LCHF menar de…. totalt 1510 g kalorier om dagen kan det stämma??

Förutom kolhydraterna så kändes det lite jag vet inte om jag tolkat det rätt….

Men hur ska jag tänka, för att det ska bli rätt, lchf säger ju att man inte ska behöva räkna kalorier och dylikt men ändå är det som att alla sidor faller ditåt hela tiden.

*förvirrad*

Zepp
0

Kan nog stämma.. teoretiskt.. mellan tummen och pekfingret.. plusminus 25%!

Men nu är ju din kropp ingen teoretisk maskin och då blir genast lite mer komplicerat!

Strunta i kalorierna.. eller rättare sagt.. testa hur lite du kan äta för må bra och ändå gå ner i vikt.. ta dessutom med i beräkningen att kroppen vill olika saker olika dagar!

Kalorier finns.. inget snack omsaken.. de är bara svårberäknade.. träna ditt ögonmått i stället så slipper du väga och måta resten av livet!

Ingen utveckling sker linjärt det sker i etapper och nog måste kroppen reagera på att tappa en stor del av sin energireserv, det finns mekanismer för att försvara den.. mest olika hormoner och signalsubstanser.

Sen så har man alla vanor och begär att tampas med, dvs allt pyskologikiskt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.