SVARA PÅ INLÄGG - TIPS
Hej alla,
Jag ser att många som svarar på inlägg skriver "#XX" när de svarar.
Det blir svårt i långa trådar att titta på vad de har svarat på.
Det är lättare att följa tråden om man kopierar och klistar in istället,
så här:
När man klickar på numret kommer man direkt till inlägget man har svarat på, vilket blir lättare att följa.
Det finns strådar som har 200 svar det blir ganska svårt att bläddra hela tråden.
Ahaa..
Där ramlade slanten ner för mig. Har ju sett att du och någon mer gör såna där hänvisningar, men inte tänkt på varför.
Bra tänkt.
#1 skrivet av kaisakavat
Test
Jag har alltså varit på KIF i hur många år som helst och hade INGEN aning om detta. Antar att jag är mer fokuserad på kolhydraterna än på tekniken.
Tack för tipset, jättebra att kunna!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Ibland ramlar polleten rätt 

"Every point of view is a view from a point."
TACK FÖR ETT SUVERÄNT BRA TIPS! Underlättar enormt!
Borde finnas som en fast tråd överst här - och som allmän info på varenda i fokus-sajt!
Har testat att använda i en annan tråd.

Jag kan inte kopiera in någonting! Det har retat mig länge :-[ Jag har Firefox kan det vara anledninge?
Agneta
Här har jag gjort det i Firefox. Det är inga problem.
Gör så här:
Ställ markören efter namnet och dra till vänster så att du markerar även nummret och #symbolen.
tryck på tangentbordet: Ctrl+C samtidigt
Tryck på Ctrl+End på ditt tangentbord (man kommer direkt till slutet av tråden)
För att klistra in i ditt svar tryck: Ctrl+V samtidigt.
Klart, nu kan du börja att skriva 
Man kan också högerklicka på det markerade och välja "kopiera". Sen likadant i inläggsrutan högerklicka och välja "klistra in". Så gör jag och jag använder Firefox och har inga problem.

Jag har alltid kunnat göra så som ni gör med mina tidigare datorer men med den nya laptopen går det inte :-(( Det kommer upp en liten ruta som säger att det inte går att göra så. Måste vara någon inställning som behöver ändras. Har försökt hitta det men lyckas inte *sur*.
Agneta
prova med att ladda ner Google Chrome, som lättare att använda
här funkar det inte med högerklick och meny vare sig i Firefox eller i Chrome men jag använder ctrl C och V, det funkar i alla webläsare.
#16 skrivet av Pennylane1 otroligt häftigt, vad man kan få lära sig!
Jag har Firefox och markerar texten, sen Ctrl C.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

#20 Övre delen av texten i rutan går inte att läsa, sen kommer fungerar inte i din webläsare , vill du veta mer? Om man då trycker OK kommer en komplicerad lång förklaring på engelska och när jag försöker göra så så får jag inte till det. *Suck* Ctrl C och V fungerar inte heller. Ger upp.
Agneta

Funkar inte om man använder iPhone… :-(
tråkig ska testa med min nokia
skickar upp
http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4f253cd3d3b4fd1835001bc2-svara-pa-inlagg-tips?discussions-1#27 Testade från min iPhone hoppas det funkar men tror att bara numret och inte namnet kommer att synas. Som jag trodde blev inte rätt med en iPhone ska fortsätta testa.
http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4f253cd3d3b4fd1835001bc2-svara-pa-inlagg-tips?discussions-1#29 Bara testar lite från min Ipad
http://kolhydrater.ifokus.se/users/4d7122a2b9cb4620e9038a65-halvdansken Test igen Nähäpp, funkar i inte från min Ipad
Det fungerar men det blir hela länken kopierat och inte bara namnet och numret.
Men trycker man på länken kommer man till svaret.
det är just inklistrandet som inte funkar här (däremot går det bra att kopiera med musklick) :
"Funktionen är inte tillgänglig i din webbläsare, använd tangentbordsgenvägarna i stället." står det… så man får ju tips om vad man ska göra istället iallafall!
Ctrl+C för att kopiera
Ctrl+V för att klistra in.
Tryck båda tangenter samtidigt.
Testar ihen på en lite högre upp http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4f253cd3d3b4fd1835001bc2-svara-pa-inlagg-tips?discussions-1#20 Ja, nu såg jag att det funkade! Tyckte förut att jag kom till det första inlägget alternativt till profilen på den som skrivit inlägget. Vet inte hur jag lyckades med det:-)
# 34 ja som jag skrev i # 16 men då fick jag för mig att det inte gick att kopiera heller men upptäckte sen att det går.
#35 skrivetav ylvakristina
Det står i slutet av länken vilket nummer du har länkat till 
KAN NÅGON MARKERA DENNA TRÅD SOM ALLTID SYNLIGT?
JAG HAR FÖRSÖKT HITTA VAR MEN KUNDE INTE SE VAR MAN SKA KLICKA.
ÄR DET BARA VÄRDAR SOM KAN GÖRA DET?
Margareta, kan du göra det?
Tack!
Medarbetare kan tror jag. Skulle ju inte funka om alla kunde då skulle väl samtliga trådar markeras 
#39 skrivetav Pennylane1
Jag föstår det. Det var #8 skrivetav Sias som föreslog det och därför frågar jag någon om det kan göras.
och jag vet att man kan inte det själv, men definitivt Margareta men även Medarbetare vet jag egentligen men försöker inte låta så kategorisk ibland.