Super Bowl Sunday
Idag är det frossardag extra-ordinaire i Staterna … idag är det Super Bowl Sunday, då finalen - i mångas ögon det heligaste av heligt - spelas i American Football … en del säger ju att fotboll är en religion …
Partyn börjar redan dagen innan men senare idag kommer folk att sitta som klistrade framför tv … inte bara för att titta på matchen (och annonserna) men för att ÄTA … skulle tro att snacksfabrikanter säljer sin största andel till just idag. Dessutom är det en viktig dag för annonsering … det arbetas hårt hela året för att få fram just den rätta annonsen eftersom det betalas enorma summor för att få in en annons under speltiden … många miljoner dollar för 30 sekunder.
http://www.delish.com/food/recalls-reviews/super-bowl-party-food-by-the-numbers
Anexet i Stockholm kommer det sitta ett par hundra i natt och se matchen på storbildsduk.

Både min dotter Thomasine och hennes man Michael arbetar inom annonsvärlden och när Michael arbetade för annonsfirman FallonMcElligott gjorde de denna annons som visades på Super Bowl Sunday … det var annons för en ITfirma och det är Cowboys herding cats … de menar att det är ungefär lika intressant - och oväntat ibland kanske - att arbeta med ITlösningar som att valla - heter det så - katter 
Annonsen tillhör Super Bowl Classics

#1 skrivet av landsortJag måste erkänna att jag följer inte slaviskt när jag inte känner till nå'n av annonsbyråerna … den sista Super Bowl annonsen som Michael arbetade på var för Garmin GPS … han var music producer och tog med sig alla över till England för att spela in ett avsnitt med en gammal pensionär … en f.d. hard rocker
Den här är ju en ny som knyter an till förra årets reklam. Jag gillar den här. Roligast om man såg den förra.

Ja, Darth var en hit förra året
Volkswagen har flera olika ads iår men ja den du satte upp är en av de bättre … har du sett den med hundarna som 'sjunger'?
Här är förra årets