Det funkar!
Har ju inte vägt mig på tre veckor men jag känner att det händer grejor och idag fick jag en komplimang av mittensonen som klappade mig på magen och sa " You look good Mom, Its working, Im proud of you!"
Lagade lever till middag och han frågar mycket frågor om kosten och vad som är bra med det ena eller det andra. Han lyssnar!
Vad härligt! Blir glad för din skull
Hoppas att det fortsätter.

Visst är det kul att se resultat på vågen eller känna att det går i rätt riktning, men bäst är det när andra faktiskt ser att något händer! Grattis!

#2 Javisst är det… Har sett blickar på jobbet men ingen har sagt något. Grabbens kommentar idag var det bästa. Vart så glad.

Håller med, det finns inget som känns så bra för självförtroendet som när andra lägger märke till att man "skalat" av en del 
Grattis Bookjones, det är härligt med uppmärksamma barn *kram*
Grattis Bookjones, av barn och fyllhundar får man alltid höra sanningen.
Själv blev jag otroligt glad i förra veckan när jag handlade hundmat, försäljarna är goda vänner och jag fick höra att jag såg fräsch ut. Det beror nog på att jag börjar komma i mina gamla kläder och behöver inte alltid gå hungrig, man slappnar av och mår så bra.
Sådana kommentarer lever man på länge. Keep up the good work, Bookjones!

Grattis Bookjones…det är helt underbart när ungarna kommenterar…=)
Min minsta tog mig på magen i helgen och sa "mamma vad platt du börjar bli" …*fniss*…tur han inte sa det om brösten för då hade han åkte på en hurring…*asg*
Bookjones - vilken mysig kommentar, sådan kommentar kan man nog leva på länge
När det kommer ifrån ens barn vet man ju att det är ärligt menat, de har ingen anledning att överdriva om sådant.
Lycka till med vikten när du väl väger dig!

När det kommer ifrån ens barn vet man ju att det är ärligt menat, de har ingen anledning att överdriva om sådant.
Hrrrmm…. Nja det vet jag ju inte om det är sant alla gånger. Oftast kommer det ju en fråga efter komplimangen " Mama can I have ……."
… ok, ja sådant kan ju säkert förekomma…
Jag utgick från mig själv och min son skulle nog inte komma på tanken att använda min vikt i sådant ställe - och för att han skulle se någon skillnad på min vikt så fick jag nog gå ner rejält mycket. Jag vill bli av med lite "trivselvikt" och annars är inte vikt något vi disskuterat hemma, av den anledningen tror inte jag att "spinkiga sonen" skulle komma på tanken att använda sig av det för att ställa sig in - han använder annat så klart
.
Vad roligt Bookjones! Grattis och hoppas det går bra framöver.

Tack igen allihopa för uppmuntran.
Saga 208 jag har fått köpa mindre behå så jag vet hur det känns. Hade inte mycket att ta av till och börja med heller.