Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 634 ggr
DaMum
0

Det sprider sig...

Skulle åka med färdtjänstbuss några gånger idag. Första turen blev jag hämtad av en f d granne, en kvinna i min egen ålder. Glatt återseende.

Vi började prata om ditt och datt. Eftersom hon inte sett mig på drygt 1 år, såg hon att jag har krympt lite. "Du ser mycket piggare och smalare ut, vad har du gjort?" frågade hon. Jag svarade att jag äter en speciell diet. "Är det GI?" frågade hon. Jag förnekade detta, och sa att det jag äter är mer extremt än så… "Jaha, du kanske tilhör de som äter fett och protein? Hur funkar det? Du måste väl befinna dig i STÄNDIG KETOS`" säger människan!!!

Och jag blev så glad! För jag märker mer och mer hur det här sprider sig och att människor faktiskt har sunt förnuft och kan tänka själva.

Kram!

MiaP
0

Vad roligt DaMum och grattis till att det börjar synas också. Det är när man får såna kommentarer som man blir extra glad, när det kommer så spontant.

Ulf-S
0

Framför allt inser folk att det inte är en bisarr diet ju mer det skrivs…

Räcka ut tungan

magma
0

…eller att man är en fanatiker eller en märklig människa… Räcka ut tungan

Det är kul att bli överraskad av sina medmänniskor då och då, DaMum! Och ännu roligare med en sådan kommentar som du fick, att det syntes på dig:) Härligt!