Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1284 ggr
[Caroline92]
0

Min kommande långa resa..

Om fem veckor och fem dagar så lämnar jag landet för nio månader! Ska först till Cambridge i 18 veckor och plugga engelska, sen till Paris i ytterligare 18 veckor och plugga franska. Kommer bo hos värdfamilj men har ingen aning hur det kommer gå att hålla LCHF där! Frukost och middag på vardagar och alla mål på helgerna äts med familjen, så är väl eg. bara lunchen på vardagarna som jag bestämmer själv… Så ja.. får se hur bra det går, men jag ska verkligen försöka iaf! Ska bli så sjukt kul iaf, är galet taggad :D

Sindri
0

Frukosten i Cambridge blir väl OK om familjen äter traditionell engelsk frukost - ägg och bacon, du kan ju hoppa toasten och bönorna.

Middagen kan kanske bli en rysare, men lite beroende på vilken typ av familj du bor hos. Om det bara blir five o'clock tea får du ladda vid lunchen….

I Paris kan det bli precis tvärtom - skral fruksot med kaffe och croissant, men kanske trerätters middag? Men som sagt, det beror också på vilken typ av familj du hamnar hos.

I alla fall ett härligt äventyr - kul att du tar chansen och lycka till!

[Caroline92]
0

Ja det är lite så jag har tänkt också, frukosten lär vara bra lixom men sen vet jag inte. Och i Paris så är det väl mycket baguett och bröd och grejer.. men det ska väl gå på ett eller annat sätt! :)

vinteralvan
0

Dukan-dieten är ju väldigt populär i Frankrike så har du tur hamnar du i en sån familj men då får du lägga till lite fett för att det ska bli LCHF.

gun92884
0

Det behöver inte bli en massa baguette i Paris om du inte själv vill det … fransmän äter inte bröd som svenskar gör … bröd används mest för att skjuta på maten på gaffeln … och i vissa fall att få upp såsen som blir … men, det är inte alla som gör det sista.

Det är mycket prat om nuförtiden när så många inte har tillräckligt att äta, hur man slösar med bröd i Frankrike. Jag lade egentligen inte så stor vikt vid det när jag bodde där men märkte det nu när vi var där nyligen … otyget att köpa nytt bröd till varje måltid för att man inte ville ha 'gammalt' … alltså morgonens eller lunchens … bröd … därför slänger en massa boulangeries ut dagsfärskt bröd och tar in nybakat för eftermiddagen Rynkar på näsan 

När det gäller England kanske du kan prata med värdfolket innan? Annars kan det bli tufft Skrattande