Väldigt trög mage, tips? börjar bli orolig!
Hej!
Jag har ätit lchf i 1 år, allt funkar bra. är frisk, normalviktig och tränar mycket. äter max 15-20gram kolhydrater om dagen då det är det jag mår bäst av. Blir väldigt ensidigt men det är så jag vill ha det. Mycket ägg, smör, kött, bea-sås, tonfisk, majonäs, grädde.
Men nu är det så att senaste 2 veckorna har min mage blivit väldigt trög, det kan gå ett bra tag innan jag behöver gå och skita rent ut sagt och när jag väl gör det kommer det väldigt lite. (hårt)
Är det normalt att det går 2 dagar imellan? vad är normalt o vad är onormalt? om det nu finns svar, antar att det är olika från person till person men när bör jag börja oroa mig?
Och sedan, för att få igång det o hålla igång det finns det tips på vad jag kan ta? Linfrön i ett glas vatten? Dricka mera vatten har jag försökt det senaste nu o det hjälper inte.
//H.Andersson
Jag brukar ta en trippeldos av magnesium, det sätter fart på saker o ting inom ett par timmar.
Haha jag tänkte precis göra det! stod precis med burken i handen och tänkte "ska jag ta 2 st denna gången, vet ju hur det kan köra igång" ;)

2 dagar tycker jag inte är nåt att oroa sig för, uppåt en vecka är däremot inte bra. (Jobbar i vården så jag är väl lite härdad.) Och mängden minskar ofta med LCHF när man inte fyller ut med en massa "bös".
Så länge du inte får ont av det eller mår dåligt på något sätt, inte har väldigt svårt att få ut det när det väl kommer etc, så är det nog ingen fara.
Kokosfett är också lösande.
Två dagar är inte så farligt.
Ta lite extra kokosfett eller pös på med magnesium och c-vitamin tillsammans, bägge delar sätter fart på sakerna 
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Jag tycker inte att varannan dag är konstigt. Det beror ju såklart hur mycket du stoppar i dig.
Äter du för två, så skiter du för två!
Så enkelt är det.
Men äter du lagom för ditt basala behov, så tror jag inte att det är så konstigt med "varannan dag!.

"Fetta upp" kosten lite till
Drick mer och ta till magnesium om det ändå inte blir fart på maskineriet 
Det fick bli magnesium innan läggdags och nu imorse la jag ett last! Allt är lugnt! men det var hårt! Ska börja dricka mera vatten…har ALLTID varit dålig på det. Törst är inget jag känner längre :/