kalk/calcium
jag har i perioder stora sömnproblem och jag vet att Magnesium brukar kunna vara till hjälp vilket jag använder mig av på kvällen , detta är inte tillräckligt och jag fick höra av en jobbarkompis att hon blivit rekommenderad kalk när hon gick på zonterapi , hon köpte mjölksyrad calcium på hälsokost och har varit otroligt nöjd ,jag funderade på att pröva och gick till affären ,hittade burken hon pratat om men såg att den innehöll potatisstärkelse så jag valde att fråga (tänkte ta en kombinerad med Magnesium och calcium ist )
hon i affären bara skakade på huvudet och sa att calcium inte hade något med sömnen att göra alls! det var endast magnesium som kunde påverka ! ist tyckte hon att jag skulle köpa omega 3 för att "ge återenergi" eftersom det sliter på kroppen att störas av sömnbrist .
ut kom jag med en sån burk …. ? vad har ni för erfarenheter ,kan kalk/calcium (enbart ) vara till hjälp ? min jobbarkompis fick förklarat att kroppen inte kan tillgodose sig så mycket av calciumet som finns i ost mm det var inte tillräckligt ,trots att vi tycker att vi gott och väl får i oss mycket av den varan ,
Jag har läst på många ställen att kalcium + magnesium kan göra en trött och bla därför rekommenderas att man tar det på kvällen. Inte bara magnesium alltså…
Själv märker jag inget men tar det på kvällen ändå då jag har andra mediciner som inte ska tas samtidigt med kalcium.
Hur mycket tillskott äter alla??, för det verkar vara en hel del 
Det enda jag tar är D-vitamin 50 000 IE var tionde dag.
lite Dolomit (som väl just är kalcium och magnesium) ibland när jag känner behov (får kramp) annars just inget… Åt D-vitamin förra vintern men märker absolut ingen skillnad nu när jag inte kommit mig för med att äta nåt)