Burger King och low-carbburgare
För ungefär två veckor sedan så mailade jag till Burger King ang low-carb burgare. Läs och begrunda.
Mitt mail
Hej! Jag skulle gärna vilja att Burger King tog fram en low-carb-burgare liknande den Maxhamburgerkedja har, alltså en rejäl hamburgare med dressing,och salladsblad istället för bröd. Det bör finnas möjlighet att välja fet dressing om man vill ha det. Eftersom allt fler människor äter sk LCHF-kost, kost med lite kolhydrater och högre andel fett, så tror jag ett sådant initiativ skulle bli mycket uppskattat. Mvh
Burger Kings svar
Hej, Tack för ditt mail, jag beklagar att du fått vänta så länge på svar! Burger King kan erbjuda olika alternativ till vanliga hamburgare; vi har en sallad med grillad kyckling samt en grillad kycklingburgare med fullkornsbröd och lättmajonnäs. Båda produkterna innehåller mindre än 5% fett. Du kan dessutom byta ut det vanliga hamburgerbrödet mot ett fullkornsbröd i samtliga hamburgare. Om man vill snåla in på kalorierna kan man även byta ut majonnäs och andra dressingar mot en lättmajonnäs med endast 6% fett. Hoppas att du hittar en favorit i vårt sortiment. Välkommen tillbaka till Burger King! Hälsningar, -----
*LOL*!

Burger King har inte fattat någonting, eller hur?
Nyckelfraser i svaret:
Båda produkterna innehåller mindre än 5% fett.
Om man vill snåla in på kalorierna
byta ut det vanliga hamburgerbrödet mot ett fullkornsbröd
Snacka om att de har ett "förtryckt" svar som de sänder ut till frågeställare. Jag tycker du ska studsa tillbaka deras svar med förtydligandet:
MER fett - inte fettfritt,
ingen kaloriräkning,
INTE spannmålsbaserat omslag runt burgaren
Fabricati diem, pvnc!
GAPFLABB!!!!!! Den var bra! 

Visste inte att de var komiker på BK.
Den var fin!
Skriv tillbaka och förtydliga, endast så kan det ske förändringar… 
Lycka till!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Gud vad roligt svar! De kanske inte ens läser emailen utan bara automatiskt skickar ut ett svar som detta om de upptäcker nyckelord som "dressing", "fett" och "kost"…?
Jag hoppas du skriver tillbaka och får nåt annat svar från dem. Skriv in det här vad svaret är så vi får veta, är nyfiken! 
Anna

Det slår mig att du också kan bifoga inläggen i den här tråden så att de ser vad vi verkligen tycker om deras svar…
Fabricati diem, pvnc!
men alltså de är icke läskunniga!

På sätt och vis var ju svaret ärligt då svararen hade noll koll på vad LCHF är. Om de hade läst på om LCHF i fem minuter och svarat på ett för oss positivt sätt så hade svaret blivit "lite anpassat" men troligtvis inte lett till något vettigt. Nu parsley, kan du ju anpassa nästa mail utefter deras okunskap, en liten utbildning. Se det som en utmaning att utbilda kontorsfolket på Burger King. Hoppas du orkar fortsätta!

Jag har haft en lite långsam dag utan större glädjeyttringar, till nu. Det här var riktigt undehållande. Tack!

Stefan Bloggar här på sajten
Stefan bloggar också här, på extern sajt
Goddag yxskaft! De må ha små händer och därför tappar taget, men lite research borde de göra innan de svarar, speciellt när de ursöktar sig för att ta tid! Nej, det får dröja innan jag går in där och blir erbjuden fullkornsprodukter. Jag vill ha smörstekt!
Hittade den här underbara gamla tråden - är det någon som vet hur det ser ut på Burger King numera?
På Burger King i Ängelholm finns då ingetlchf alternativ.
De enda som jag vet har något sådant är Maxh, en hamburgare serveradi salladsblad och inget bröd=)
http://max.se/hamburgare-delifresh_low_carbburgare.aspx
Fast kh ligger på strax över 10g i den.
Jag har beställt den utan dressing, lök och tomater och med bacon och extra ost i stället.
Edit:
Nollan föll bort innan, ska vara 10g men det är fixat nu.

Har inte haft några problem att beställa hamburgare utan bröd, den brukar serveras på fat med bestick.
I Zürich såg tjejen väldigt tveksam ut när hon hörde min beställning men när hon sedan kom ut med den log hon och sa att det ju såg väldigt gott ut. 
WOW visste han vad han pratade om eller????
Kul tråd! Gapade stort när jag läste svaret. 
Här i Finland har f.ö. vår största hamburgerkedja Hesburger hängt på "trenden" och erbjuder en burgersallad, d.v.s. en sallad med två biffar, stekt bacon och ett par ostskivor på samt majonnäs till, samt en burgare med low carb-bröd. Välkomna tillskott på menyn. Deras majonnäser är fullfeta och goda varianter, men tyvärr med oförlåtligt mycket E-ämnen bland ingredienserna. Deras sallader är dock väldigt fräscha och funkar bra som lunch även för lowcarbare.
Hamburgare utan bröd har jag ännu aldrig beställt och kommer nog inte göra det heller.. Konceptet hamburgare liksom faller då. Har inte hört om nån som gjort det på den här sidan om östersjön ännu.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
haha.. man kan inte ens beskylla datorn för ett automatgenererat svar.. det där va bara nån som inte var helt vaken *S*

Jag förstår inte era problem. På Burger King eller McDonalds beställer jag hamburgare utan bröd, till det tar jag sallad och mjölk. På Burger King kan jag få röd mjölk.
Hamburgarna blir lika nystekta som på Max och består av rent nötkött utan onblandning som hos Max. Salladsportionerna är större än den lilla man får hos Max.
Det kan inte bara jag som köper utan bröd för i McDonalds kassasystem finns "utan bröd" inlagt.
Hahaha ja detta var roligt.

Godag yxskaft!
Tack, Cowboy!
Nu kanske jag vågar mig in på Burger King…