Kvällsmål/fika
Vad äter ni som kvällsmål/fika. Själv har man ju tagit en macka om man varit sugen.. men nu går ju inte det.
Hur är det med vattenmelon och jordgubbar.. är det ok?
Får väl ta vispgrädde och hoppa över jordgubbarna
.
Äter i allmänhet middag någon gång mellan 18 och 20 så kvällsfika är inte aktuellt. Du kanske kan justera dina ät-tider så att det inte behövs nåt extra på kvällen?
Vattenmelon eller jordgubbar är ju inte så bra om du är strikt, men om jag var dej skulle jag nog ta 2-3 gubbar och mixa ner i grädden för att sedan smaska i mig.

Tjänstehjon åt Bröderna Bus
Jag tar en bit ost om jag känner för kvällsfika. Gott till kaffet.

Nej, vattenmelon och jordgubbar är inte okej :(
Själv brukar jag ta antingen fakirbiff/-ar eller, om jag vill ha något lättare, en burk makrill eller ½ tonfisk ..

Jag tycker inte om ost.. smält ost går bra till viss del.
fakirbiff vad är det?..
Är det makrill i tomtsås du äter då..

Ja, det är makrill i tomatsås, fast jag undviker själva tomatsåsen.
Fakirbiff är 3/4 del fläskfärs, 1/4 nötfärs, kryddad och stekt i smör.
Tycker du inte om ost kommer du få serious snack-problems 
Fixa några feta röror att dippa i om du behöver något
- Gurkstavar
- Sparris
- Blomkål
- Korvbitar
- Räkor
- Kräftstjärtar
Linda in sparris i lufttorkad skinka.
Ägghalvor med majonnäs och räkor
Det finns massor att äta om man inte gillar ost
Numer pensionär i Nynäshamn

Visst kan man stoppa i sig en massa smaskigt även om man äter lchf. Men känn efter om det är nödvändigt innan. Tror att mycket sitter i gammal vana, man är van vid mellanmål och fika. Kan vara idé att välja något som är lite pillrigt att äta, oskalade räkor t ex, för att man ska känna att man fått sin fikapaus.

Hur är med korv, det är väl fett, men i den är det ju kolydrater och sedan vet man ju inte vad det finns i den.
Ortens korv är jätte god..så den skulle jag kunna äta stora bitar av.
Det står inget om kolydrater, men det är mjölkpulver,potatisstärkelse och druvsocker bla.. Den enda mängd jag kan hitta är Fetthalt 22%,Nötkött 35%, fett fläsk 25%.
Sedan har jag en fundering om röktkött av häst även kallad hamburgekött. Är det ok? För det kan jag mola i mig hur mycket som helst..
Och rostbiff (grillad) det borde väl också vara ok..kanske inte direktt fett, men där finns inga kolhydrater eller tillsattser mer än krydda (svartpeppar och salt).
Ja..får väl se, jag brukar villa ha en godmacka till Mord i Midsomer..men får se vad det blir ikväll;)
#9 Köp korv som inte har en massa onödiga kolhydrater. Mjölkpulver, potatisstärkelse och druvsocker (=dåliga kolhydrater) är vad man har i skräpkorvar. (Jag säger inte att det inte kan vara gott för det, men man får ha lite koll på vad det egentligen är man äter.)
Rostbiff i sig är det inget fel på. Problemet med charkvaror är att det inte går att förutsätta att det är rent kött som bara kryddats med bra kryddor. Kryddblandningar innehåller gärna glutamater och någon form av socker.
Rekommenderar att du lusläser innehållsförteckningen på dina favoriter de kommande veckorna, så får du en uppfattning om det är bra prylar eller inte.
Däremed inte sagt att du inte kan äta det ändå, det är ju du själv som sätter gränserna och vad du tillåter.

#11. Höhöhö :D
Menade ju förstås ½ tonfiskBURK :D

Turkisk yoghurt o hallon (ibland andra bär)
Nötter är med gott!
Är jag lite sugen så har jag ätit lite salami på kvällen (säg nu inte att det är hemskt!)

Jag brukar röra ihop två ägg och steka och ha som botten, sen skiva en tomat och steka, lägg sen tomaterna på äggbotten och krydda med chili och salt.
Har bakat Äggmuffins för första gången (med tonfisk som smaksättning) och det passar jättebra att ta 1-2 till kvällsfikat, värmda eller kalla :D