Vad äter du idag?
Nu började den förra "Vad äter du idag" tråden bli lång, över 400 inlägg- så jag låser den gamla som finns här och startar en ny.
Nu är klockan snart två på natten så jag får väl skriva in vad jag åt igår istället ;-)
Frukost: tre kokta ägg med majonnäs till.
Sedan sov jag efter nattskiftet, vaknade och åt "lunch" kl 15 som blev två skivor fläskkarré, i brist på sås, creme fraiche o.dy så blev det bara köttet med kryddor och salt på. *häpp*
På kvällen innan jag åkte till jobbet så blev det…hm… Kaffe med grädde. Och lite mer kaffe. Nu ska jag snart äta två kokta ägg och lite yoghurt jag hade kvar på jobbet- försöker hålla mig ifrån yoghurten men ibland slinker den emellan iallafall…
Hmm… Till middag åt jag korv i ugn, that's it.
Har blivit sjuuuuuuukt dålig på att äta! :(
Då börjar vi om här då… Till frukost blev det the med lite grädde och koloss. Lunch, grytbitar på ytterfile (stekte och kokade 3 kg i går kväll) till det lite köpt bea. Middag blir lite grytbitar igen och kryddsmör. Kvällsfika, kaffe med en skvätt grädde…. Så ser dagens plan ut, kanske tråkig men ganska god och fuktionabel.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ägg och smör till frukost
lax och wokade grönsaker + 1 tomat blir det till lunch
kvällsmaten ytterfile + rostade grönsaker och sallad
Frukost:
Ägg och bacon + creme fraiche
Lunch:
Köttbullar, sallad, feta och creme fraiche
Middag:
Tänkte slänga ihop en korvstrogarnaoff
Frukost: tre kokta ägg mosade med bregott samt té med lite vispgrädde
Lunch: kycklinglårfilégryta med champinjoner, lite gul lök, vitlök, curry, citronsaft, koriander, lite grädde och creme fraiche. Till det lite gurka för krispigheten. Kycklinglårkött är det enda kycklingkött jag kan äta nu för tiden, mår illa av tanken på "vanlig" kycklingfilé. Jag har lätt att "föräta" mig på saker vilket inte är optimalt i den här livsstilen. Försöker variera mig så mkt det bara går.
Till middag blir det nog någonting panerat i malda fläsksvålar. Gjorde panerad koljafilé på detta vis i söndags och det blev, tillsammans med hollandaise, avocado och en citronklyfta, succé verkligen. Kanske kan panera squash och ha som tillbehör? Doppa i chilimajo kanske. Hmm.
Frukost: Omelett på 3 ägg, en skvätt grädde, några ostskivor uppepå, stekt i kokosfett
Mellanmål: 2 kokta ägg (efter simningen, samt innan storhandling på Maxi)
Lunch: Broccoligratäng med kryddsmör
Middag: Anna Jacobssobs köttfärslimpa, har inte gjort denna tidigare, men jobbarkompisen tipsade om detta recept.
Ev blir det en kopp kaffe i em samt en ikväll, båda med kokosfett

Frukost: 2st bitar Pones m ägg o kaviar samt smör, kaffe till det.
Mellis: 2skivor ost och lite paprika, kaffe.
Lunch: Köttfärslimpa, majonäs och isbergssallad. 2skivor rökt skinka.
Planerat…
Mellis: Kaffe antagligen och 1st ägg
Middag: Strömmingsflundror m tapenade, haricot vertes
Kvällis: Tekopp, lite mörk choklad, ev 1ägg.
Frukost: två ägg med majo och två ostrullar med smör.
Mellis: Kaffe och tre små ölkorvar.
Lunch: Mozarella- och soltorkade tomatfyllda kycklingfilléer med parmesan och en philadelphia-stuvning på spenat.
Planerad:
Middag (efter träning): kanske bara ett kokt ägg med majo. Brukar inte vara så hungrig på kvällen.
Frukost: 2 kokta ägg
Lunch: Två små skivor fläskkarré
Middag/kvällsmat: 1 pannbiff med hamburgerdressing
Frukost: En burk sardiner i olja
Lunch: omelett på två ägg, en skiva skinka, hyfsat med riven ost
Middag: senapsdoftande köttfärsbiffar med lök
:)
Frukost: Två stekta ägg med ett halvt paket bacon. Kaffe med grädde.
Lunch: En nötfärsbiff med feta i. Till det stekta champinjoner och bea.
Middag: Två kokta ägg med majonnäs.
Kvällsfika: En kopp kaffe med grädde.
Frukost: 2 kokta ägg, 1-2 dl turkisk yougurt med en liten näve hallon
Lunch: Kycklinggryta med sås på kokosmjölk och jordnötssmör, broccoli, 4 coctailtomater
Middag: Fläskfilégryta med kabanoss, gjord på grädde och cf. Sallad till.
Kvällsfika: En kopp citron- och ingefärste.
Frukost: Youghurt med "snälla" bakterier, utspädd med grädde (försöker boosta immunförsvaret). Hade tänkt äta ägg och lax när jag kom till jobbet men var inte speciellt hungrig då, så det blev ett smörgåsrån med mycket bregott och mjukost.
Lunch: Matlåda - kycklinggryta och blomkålsmos
Kvällsmat: Familjebiff! Måste vara världens bästa uppfinning
Fick receptet av en kompis. Bara joxa ihop köttfärs med kryddor och vad man vill ha i (t ex fetaost, oliver, etc), och lite grädde. Tryck ut i en ugnsform, (det bör väl inte bli mer än 2 cm tjockt på botten) grädda i 200 grader i typ 10 minuter. Slå på grädde blandat med valfri kryddning, t ex vitlök, tabasco, soja. Låt puttra ytterligare ca 5 minuter. Klart!
frukost: 1 burk tonfisk, 100 gr keso,1 tsk creme fraiche, 1 tsk majonäs och en kopp te med mjölk
mellanmål:kaffe med mjölk (grädden slut hemma…)
lunch: broccoli- och blomkålsmos och 2½ sojakorv
fika: en café au lait
middag: något kålpudding liknande; quornfärs medgrädde&soya ihopblandat i ugnen med vitkål och 1 ägg.
Frukost: Röra med keso, paprika, skinka och grädde
Lunch: Det som bjöds på jobbet, alltså Gulaschsoppa. Inte lchf med andra ord.
Middag: Tacogratäng. cf och philadefia i botten och tacoköttfärs ovanpå in i ugnen och sen grönsaker till det.
Är helt ny på det här och äter än så länge det som serveras på jobbet. Jobbar på förskola och äter med barnen. Jag behöver vara en god förebild för dem. Dessutom är det ju ofta god och billig mat, även om livsmedelsverket styr innehållet i maten.
frunch: fläskkarré med lite gräddskysås och vitlökssmör från igår
middag: delade en grillar kyckling med sambon, till det vitlöksmajjo och brieost med rostade hasselnötter. ett litet glas vitt
strax: en kopp te
tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se

Frukost: Kaffe med äggmjölk
Lunch: Stekt kycklingklubba
Middag: Fläskkotlett, ugnssstekta grönsaker, grönsallad
Därutöver ett par koppar kaffe med äggmjölk. Och vatten.
Frukost: Ett stekt ägg med ett halvt paket bacon.
Lunch: En hemmagjord hamburgare med ost, bacon och lite bea.
Middag: Åtestår att se, men kanske ägg i någon form eller rökt makrill.
Frukost: två stekta ägg, ett halvt paket bacon. Svart kaffe.
Tentaplugg-godis: vispgrädde med hallon
Lunch: Köttfärsbiffar med mozarella och soltorkade tomater, kanske med lite spenatstuvning, annars broccoli.
Middag: återstår att se, kanske inte blir så hungrig.
frukost: två stora bitar brie
i väntan på middag: några skivor bire
middag: 2 fläskkotletter med bea
efterrätt: en halv ruta mörk choklad med mint
vatten och antagligen nån kopp the, kanske med kokosfett i.
tistelflikkan
7,00: Kaffe med skvätt grädde
Frukost 9,00: 2 kokta ägg med en klick smör en burk avrunnen makrill
Eftermiddag 17,00: några fläsfiléskivor och några oxfiléskivor, kryddsmör och vitlökssmör, 2 haloumiostskivor o lite kolhydratfria nudlar från LCHFbutiken.se
Maria
Lunch: två ugnsrostade kycklingklubbor med vitlök och rosmarin samt en riktigt smörig avocado.
Middag: Helstekt färsk regnbåge med skirat smör, romsås på en creme fraiche, röd stenbitsrom, fint hackad rödlök, lite citronsaft och salt och peppar. Serverat med smörfräst grön sparris. Och jag hade köpt hollandaise till sparrisen men det var så otroligt jävla mycket godare med ba en klick röd bregott på varje tugga. Det smakade som färskpotatis med smör. Dör vad gott det var. Vill äta sparris med smör i resten av mitt liv.
Nu tänker jag ta mig en whiskey och kolla på nya avsnittet av American Horror Story.
Här kommer förresten en fånig bekännelse: Jag äter inte så mycket fett på lunchen för att jag typ skäms inför mina kollegor. Jag har verkligen inga problem att folk vet att jag äter kolhydratfattigt men jag känner mig oerhört obekväm att skyffla in rent smör på varje tugga inför mina strama finkulturjobbarkompisar, trots att jag är en vuxen och intelligent kvinna som kan argumentera för mig själv. Fånigt va? Så, nu var det sagt. That's what forums are for.
frukost: 1 dl kvarg, ½ dl turkisk yogurt, ca 10-15 hallon, 5 paranötter, 1 mk linfrön
mellanmål: 1 latte, 5 paranötter
lunch: kålpudding med quornfärs, grädde & vitkål
mellanmål: 10 paranötter, några ostskivor
middag: 200 gr halloumi, ½ paprika, nån msk creme fraiche
# 23 tror du missuppfattat något, rent smör på varenda tugga!? Nä det är det folk tror och som vi hela tiden försöker förklara, det är inte meningen att man ska skyffla in smör, man ska byta energimängden hos kolhydraterna mot fett det blir bara en liten mängd smör om man ska få samma energi som en portion ris eller pasta eller potatis!
Om man jämför kalorierna i potatis och smör får man äta ca 10 gram smör får att få lika mycke som 100 gram potatis!
#25 Men alltså jag vet. Ok uttrycker mig tydligare: jag är obekväm med att öht äta smör till lunchen. Eller grädde i téet. Eller annat fettintag som inte stämmer överrens med vad som är "kosher" i vanlig kost. Var nog lite för graphic för vad som blir förståeligt i skrift.
Furkost: två kokta ägg mosade i lite smör (förvånansvärt gott) och fyra ostskivor med lite smör på varje. Svart kaffe.
Resten av dagen är osäker, vi får se vad som faller in!
Frukost: Två stekta ägg med ett halvt paket bacon.
Lunch: Gjort en omelette till jobbet. Gjord på två ägg, några champinjoner, en skiva bacon, två skovor ost och lite smör.
Frukost: paprika och vitlökssoppa.
Misstänker att jag kommer att äta det under hela dagen, eftersom jag är jätteförkyld och har jätteont i halsen - jag ingen större matlust och det gör jätteont att svälja :<
Frukost: Två stekta ägg och lite varmrökt lax. Kaffe med kokosfett och lite grädde.
Middag: Entecót med tomat, gurka och Lomanders pepparsås.
Kvällsfika: En kopp kaffe med kokosfett och grädde.
Idag blev det en kopp the med kokosa till frukost.
Lunch blev en rejäl skiva nystekt fläskkarre med aromsmör.
Middag blev strimlad kyckling och fläskkött som wookades (var för sig) och kryddades med thai röd curry. Väldigt gott och mycket smak… blir nog en ny favorit. Fredag.. blir nog en bit brie och en klaska bubbelvatten med cocossmak.
Kaffe med grädde startade jag upp dagen med
11.00 2 stooora kokta ägg makrill
19.00 Kycklinggryta champinjoner, lök, oliver grädde, curry, kolhydratfria nudlar från LCHFbutiken
Mätt :-)
Frukost: två kokta ägg, ett litet paket bregott, en skrattande kon trots att den är så VIDRIGT med denna ost, varför åt jag en sån? Vet ej.
Lunch: Grillad kycklingklubba med skagenröra 1% KH
Middag: Kycklingkebabsallad med aioli och isbergssallad, lite tomat och lite gul lök.

I går:
Frukost: 1 st Moniques bröd i micron gjort på mandelmjöl täckt med skinka och ost
Lunch : LCHF pannkakor med 1 dl vispad grädde
Middag: Stekt Rostas med Mariannes blomkålsgratäng och en skiva persiljesmör. Ett glas rött
Nyligen (ca 08.30):
3 st revbensspjäll (ca 50/50 fett/kött)
2 dl "skysås" (med smör, CF)
Bearnaisesås
0,5 laddning äggmjölk (med extra smör och kokosfett)
1 st kokt ägg (med smör, majjo, salt)
1 st ölkorv
(Hej!
Mitt första inlägg här! Har LCHF-at ca 2-3 veckor och surfat här lite "i smyg". …Jag är ganska mätt nu! Tror jag. Ha en awesome dag allihopa.)
igår:
frunch: två skivor fläskkarré med lite grädd-skysås, lite vitlökssmör och lite bea.
middag: öltallrik på biljardhak som innehåll aioli, parmachips, västerbottenost, paprika- och morotsstavar (japp, jag åt moroten), ölkorv, oliver och kanske nåt mer. ett glas rött. go känsla att kunna beställa nåt utan att säga "jag vill ha en sån men utan…".
vatten och te.
tistelflikkan
Dagens:
Frukost : Omelett gjord på två äggvitor, lite stekt kyckling, creme fraiche, kryddor.
Träning!
Lunch: Ett par bitar kall kyckling med creme fraiché (för musklerna, var egentligen inte så hungrig)
Middag: Blir nog en 97 % kött hambugare med ett par stycken cheddarost stavar istället för pommes. Fick inspirationen från en resturang i Danmark ;)
Frukost: Två stekta ägg och ett halvt paket bacon
Mellanmål: kaffe med grädde och en halv bit 85 %-ig choklad.
Lunch: Två kokta ägg med majjo. Svart kaffe.
Middag: Tacos med hemgjord krydda och tacosås med oopsies till.
En skvätt whiskey kanske slinker ner också.
frunch: omelett på två ägg, grädde och tryffelolja
mellis: ost och salami
middag: hamburgare utan bröd med sallad, ost, bacon och dressing
mörk choklad med mint och nötter till kvällsfilmen
tistelflikkan
10 gram mörk choklad och några jordnötter kl 08
Snart: bacon och två stekta ägg
Lunch vid ett: gryta med kycklingfilé, bacon, vitlök, gul lök, champinjoner, grädde, creme fraiche samt blomkålsgratäng till det.
Resten av dagen vet jag inte så mycket om ännu ;-)
Gårdagen…. Frukost: Två stekta ägg med ett halvt paket bacon. Lunch: omelett på två ägg, 100g kantareller och två skivor ost. Middag: kambenen och en ost och smörrulle. Middag 2: Sällskaps åt hos min pojkvän, en bit ryggbiff, lite bea och tre blomkålsbuketter. Till frukost idag blev det två stekta ägg med ett halvt paket bacon och två koppar kaffe med grädde. Till middag blir det stek på oxkött med blomkål och lite ofet sås gjord på mjölk och mjöl. ( Inte lika fett hos pojkvännen min;) )
Igår Frulle: stekt ägg, en smörstekt stockholmare, en bit brieost, te med grädde och en klick majo. Middag: några skivor prosciutto Hade förfest och drack drinkar på vodka, is, sprite zero, lime och citron. Lite oliver slank ned. Sen blev det utgång och jag drack ett par glas rödvin OCH SEN!!! blev det efterfest och helt plötsligt kommer jag på mig själv sitta och dricka folköl! Jag blev så sur, kändes så sjukt ovärt att slösa snedsteg på fucking folköl. Jag tänkte inte ens på det! :( På vägen hem blev det kycklingkebabsallad med aioli. Kycklingkebab är mitt tips om man vill äta snabbmat, det är inte massa ströbröd i som vanlig kebab. Idag är jag lagom bakis och har inte velat äta nåt ännu men jag är så otroligt brödsugen. Skulle dö för frallor med ost nu, mmmmmmmm. Jävla folköl och ställa till det. Ska gå ner på Ica och se om jag hittar nåt kolhydratsfritt gott. Bröööööd. Nej skärp dig nu, upp på hästen igen ba.
Jag gjorde stora köttbullar som jag kokade i sås… serverade detta till brysselkål. Mycket gott.
Sprang ner på ica och kom ut 45 minuter senare med ett knippe sparris. Fräste på dem med lite salt och åt dem sen med en klick smör på varje tugga. Det är så jäkla gott.
Drack en stor mugg russian earl grey med lite vippe i. Ikväll ska jag äta middag med några kompisar och jag tror att vi kör på tacos. Skönt att kunna välja bort grejer själv utan att det påverkar de andras middag.
#42 är det ströbröd i vanlig kebab?!?! jag som brukar äta kebabsallad när de andra äter pizza 
är det det i all kebab? finns ju lite olika sorter menar jag.
tistelflikkan
Helstekt fläskkarré och stekt brysselkål (i smör och stekskyn)
Idag har jag ätit smörstekta färsbiffar med rå blomkål plus bearnais.
Medarbetare på Hundar.ifokus
efter en liten sovmorgon efter nattarbete så blev det till
Frunch: Mugg kaffe med lite grädde, en halv grillad kycklingfile.
Middag: Proteinmix, ett fat med skivor av stek, stekt fläskkarre och grillade kycklingfilebitar, nått för alla. Till detta ett kryddstarkt smör, köpt bea och lite sallad för de hågade. Ett glas rött slank ner med… dagen till ära
Frukost: Hallon och Grädde
Lunch: Ett halvt paket bacon och två prinskorvar
Middag: En pepparbiff med persiljesmör till
Jag har varit sjuk hela helgen och idag är första dagen som jag har matslut till att äta "riktig" mat, skönt.
frunch: tre blandfärsbiffar med ost och lite bacon, tomat/sallad/rödlök, dressing
middag/kvällsmat: två blandfärsbiffar med ost och dressing
lite nötter, choklad och en mugg glögg. hur mycket socker är det egentligen i glögg? alldeles för mkt for sure. men gott va de i alla fall
tistelflikkan
det är ofta ströbröd i vanlig kebab. Kan inte svära på att det är så i ALL kebab men all kebab jag stött på iaf. Det känner man på smaken också tycker jag, hade det varit helt rent kött hade det varit mindre mört och mycket mer som typ "renskav"-konsistens. Plus att mängden kebab man kan äta skulle ju ALDRIG gå ner om det var rent kött. Men kycklingkebab får jag för mig faktiskt är rent kycklingkött. Har som sagt inga empiriska bevis eller statistik på det här med kebaben men jag märker att kebab triggar stärkelsesug hos mig och det är liksom lite för.. gott för att vara 100% kött. Men ja, naturligtvis är det ju bättre än att ta en pizza.
Det blev iaf tacos i afton. Tyvärr är värden vegetarian och det blev sojafärs (9% kh) med sockrig tacokrydda. Tog sallad, lök, tomat, gurka, paprika, riven ost, guacamole, lite salsa och sen strösslade lite sojafärs bara för smakens skull. Det var gott men känner mig redan hungrig. Avvaktar till morgondagens äggsmör.
Har blivit väldigt Dukan nu eftersom att pengarna är slut fram till löning och att jag bara har kött hemma..
Frukost 06:00 - Kycklingfilé, Matlagningsgrädde 4 %, Kryddor.
Morgonträning löpning!
Lunch 12:30 - Står i ugnen nu, blir Kycklingfilé i ugnen önskar att jag kunde fylla den med någon fet ost och valnötter men men 
Middag - Det blir nog kycklingklubbor, stekt lök och någon sås som man kan röra ihop med sista grädden.
Frulle, the med cocosa och grädde. Lunch: 2 skivor stekt karré med aromsmör. Middag: grillad kyckling, nötstek och aromsmör. Kvällis: kaffe med grädde
Frulle, the med cocosa och grädde. Lunch: 2 skivor stekt karré med aromsmör. Middag: grillad kyckling, nötstek och aromsmör. Kvällis: kaffe med grädde
Frulle: Då jag var på språng idag på en tid som inföll innan min mage brukar skrika att det är dags att äta frukost så drog jag i mig ett gäng ostskivor från ett paket med färdigskivat som man kan köpa i affären, allerums prästost lagrad i 12 månader. Mums!:) Lunch: Meatzza med tomatsås, lök, boxholms carolineost, mozzarella och gräddädel. Till detta en blandad sallad. Middag: Jobbar kväll så enklast blev att ta med en bit meatzza å lite sallad, alltså samma mat som lunchen idag!:) Blev visst en del ost idag men what the hell, ost funkar för mig!:))
Morgon:
Pizzaslice (LCHF med extra mycket mozzarella, ost och ost), äggwrap (på 2 st ägg, 0,5 pkt bacon, 1 kycklingfilé, kokosmjölk och -fett, avokado), kokosfett/smör/kokosflingor/choklad-röra, ost/smör-rullar och en halv sats äggmjölk.
Kväll:
Fisk med ostgratäng + extra smör. Lite mer äggmjölk. Mer smör, med salami.
Frukost: the med grädde Sen lunch/middag: tre små fluffiga psylliumfrallor med smör och skinka. En bit brieost utan skal samt några paranötter. Ett glas sprite zero.
frunch: två köttfärsbiffar med ost och dressing
middag: thaigryta med räkor
kvällsmellis: två skivor bacon, lite ost
lite nötter och en bit mörk choklad
tistelflikkan
Igår.. Frukost: Två ägg med en fjärdedels paket bacon. Lunch: Omelette med en fjärdedels paket bacon och 50g champ.. Middag: Två stekta ägg med ett halvt paket bacon. Frukost idag: Två skivor bacon med två stekta ägg. Lunch: Blir en hemmagjord biff på 150g blandfärs, med 50g champ och bea.
1 äggmjölk, 1 revbensspjäll, 1 makrill i tomatsås, 1 ägg, kallrökt lax + x-tra smör.
Igår.. Middag: stekt fläsk med två stekta sparrisar. Kvällis: En bit fläsk och två ost och smör rullar.(7-9 skivor ost)
Idag glömde jag ju:P Frukost: Ett halvt paket bacon med två stekta ägg. Lunch: Blir en omelett med kantareller och två skivor bacon.
Frukost: Kycklingklubba med aromsmör.Lunch: 2 korvar med hög kötthalt, bea, ungsrostad blomkål med chili.**
Middag: Ej intagen ännu; s**kall bli överraskad när jag kommer hem :)
igår:
frulle: två rostade carbzone-skivor med smör, ost och salami
lunch: kycklingfilé med bea och ratatouille på ikea
middag: fläskfilé inlindad i pesto, grana padano och bacon och in i ugnen. sås gjord på grädde, kryddor, färsk basilika, vitlök och grana padano. mums!
tistelflikkan
Idag äter det Pennylaneska hushållet hemlagad bea med kräftstjärtar och sallad. Gäster väntas och de får färskpasta med spenat till. Efteråt serveras hemgjord vaniljglass med ett par krossade cookies i (alltså ett par till hela satsen). Jag tror det blir rätt minimalt med kolisar så jag gör bara en sorts glass och tar den lilla utsvävningen.
Gårdagen
Frukost: 1 kopp te med pyttelite mjölk, två ägg
Lunch: italiensk charksallad med salami, prosciutto, mozzarella och en klick smör
Middag: Gjorde pestobakad laxsida (mixade pesto av två krukor basilika, en vitlöksklyfta, en handfull hasselnötter, olivolja, nymalen svartpeppar och massa parmesan). Till detta: rostad sparris, rödlök, tomat och gul paprika. Serverades med en klick getostcreme och ett par glas rött.
Till frukost idag: två psylliumfrallor med ett rejält lager bregott och ekologisk lönnebergaskinka.
Dessa frallor är det bästa lchfbrödet jag ätit faktiskt, hittade receptet på lchf-forum. Såhär gör man:
vispa ihop tre ägg rätt hårt, i med 2 msk fiberhusk, 0.5 tsk bakpulver och lite salt. Låt svälla tio min. Sedan i med 2 dl (obs inte mer än så för då orkar de inte resa sig) god riven ost och rör runt till en kletig deg. Klicka ut på bakplåtspapper (det brukar bli fyra små och mycket mättande frallor) och in i ugnen på 225 grader tills de puffat upp och är gyllenbruna.
Frukost 2 kokta kalla ägg, ½ mugg koffeinfritt kaffe + lite grädde.
lunch och middag: gryta på:
stekt kycklingkött i strimlor
Mrs Chengs Green Curry grytbas
1 burk bambuskott
1 burk vattenkastanjer
200 gram Philadelphiaost som reder det till en tjock soppa. Äter i djup tallrik med sked..
Yummi: 
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

2 gkas kaffe med grädde
3 stekta fiskfileér med pepparrotssmör, lite skagen och lite majo
Nu blev det en stor skiva av "julskinkan"med smör, dijon och majo på en finncrisp
Hoppas klara mig i natt med ett par kokta ägg o kaffe
igår:
frunch: käkade den minst inspirerande grekiska sallad jag någonsin sett på ett café i Haga (gbg) med sambon som gjorde högskoleprovet för första ggn. lite lunchpepp lixom. de hade majs i den och det va lite surt men jag plockade bort det mesta.
middag: drygt ett halvt kg färska havskräftor med vitlöksmajjo. mums!
lördagsmys: 86%-ig choklad och blandade nötter. några glas vin.
tistelflikkan
Igår: fläskfilé med vitlök och timjan, gräddig svampsås och rostade grönsaker. Helgfrulle: fyra skivor carbzone low carb bröd med smör, ost, skinka, majo och lite tomat, en kopp te med vispgrädde. Middag blir nog nån sorts lchfpizza men får försöka hålla den mkt low carb due to att fyra mackor åkte ned tidigare.
Igår:
Frukost: Ett kokt ägg, ett par skivor kallrökt lax, dill, pressad citron och en klick majonnäs. Kaffe med grädde.
Lunch: En liten portion köttgryta, med nötkött, champinjoner, lök, vitlök, tomatpuré och grädde.
Middag: Marinerade, halstrade räkor, citronaioli och romansallad, en halv grillad fläskkotlett, blomkålsmos med grönmögelost, ångkokta sockerärtor, sås på creme fraiche och grönmögelost. Rött vin.
frunch: tacköttfärs, grädfil, avocado, salsa och ost
middag:köttfärsbigg med fetaost, bacon och ajvar
nötter, choklad och rött vin
tistelflikkan
Jag åt några små borötter och drack vatten :)
Nån sorts lchfbröd med mkt smör och skinka + lite senap till sen frukost
Kalvkotlett med stekt vitkål + lök till middag
Kaffe med vispgrädde flera ggr ( 4 koppar )
#75 Oh! Va gött. Jag drack jätte mycket oboy med vispgrädde förr :)
Yeah!! Min mamma tvingade mig till att äta frukost och lunch :/
Åt 2 bananer till frukost, och till lunch åt jag musli, medan min familj åt nånting onyttigt. Lol. Varför ska man äta om man inte är hungrig ?
#77 Hahaha nej, nej, nej. Jag menade att jag åt bananer och musli, MEN min familj åt spagetti och köttfärssås. lolz<
#79 Ojdå, jag visste inte om det.
frukost: 1 avocado
lunch: sushi. med ris. och det var gott
middag: tacofärs med gräddfil och salsa
en kopp kaffe m mjölk och julmust light
tistelflikkan
Frukost: två skivor carbzone lowcarblimpa med bregott, prästost och skinka. Jag ÄLSKAR detta bröd. @tistelflikkan, du käkar också det ibland va? Fortsätter du gå ned? Jag tycker det är fantastiskt att få ta sig en macka ibland, utan rå-ångest och fortsatt stärkelsesug. Två små rostade skivor med pålägg och en rejäl kopp te med grädde räcker verkligen och det blir aldrig risk att jag sänker en halv limpa (som jag lätt kunde göra med vanlig formfranska förr)
Till lunch blev det iaf bakpotatis med tonfiskröra minus potatisen. Plockade på mig lite blandad sallad och ett kokt ägg istället. Men röran var vidrig. För mycket salt, citron och kapris i, inte alls sådär fluffig och gräddig som tonfiskröra skall vara. Så nu mår jag lite illa. Men ikväll fyller morsan år så då ska vi gå ut och käka. Vet att stället vi ska till är en ganska high class köttrestaurang så det ska nog inte bli några problem. Plus att det känns som att ingen direkt bryr sig längre om man frågar om kolhydratsalternativ. Iaf inte här i stockholm.

Jag har ätit 1 hamburgare och en massa ägg och bacon muffins som jag gjorde idag =), Ikväll blir det bratwurst och muffins =)
Ingen mättnadskänsla var det här idag!
X antal smör/ost-rullar, mega kokosfett/äggmjölk-latte, kycklingfilé med mycket bearnaisesås, 0,5 pkt bacon och stekt ägg, ostrullar, äggwrap (m. champinjoner, bacon och ost), chokladröra(m. kokosfett/kakaosmör/smör/lite kakao), m.m.
Äter nog något mer snart ikväll. Eller gör en laddning äggmjölk.
#83, ja, jag äter dem ibland. tycker inte direkt att jag gått ner något alls på länge men det slutade redan innan brödet kom in i bilden så de är nog inte boven.
lunch: sallad med massa fetaost och räkor
middag: kycklingfilé med pesto och grana padano, inlindad i serranoskinka. swisch in i ugnen! enkelt och förhoppningsvis gott - står i ugnen just nu.
lite julmust light och så kanske det blir en kopp "glögg" som jag gjorde i helgen på endast rödvin och glöggkryddor. tror jag lät den stå lite för länge men helt ok även utan sockret faktiskt.
tistelflikkan

Gjorde Panang pork som i "1/2 8 hos mig" igår. (30/11)
Som Chilipasta tog jag sambal olek….det skulle tydligen vara en speciell "panangpasta" med socker upptäckte jag senare..
Åt med LCHFnudlar och lite extra thaiketchup och svartpeppar…..OK gott utan det extra sockret…
(Gräddkaffe, grillad kyckling, majo och sweetchili
till frukost)
Nu vin och jordnötter, snart nattinatti
Middag: meazza! Jag hade inte fattat att det var en ordlek på pizza. meat-zza liksom, köttpizza. SÅ vansinnesgött. Kan eventuellt ha berott på att jag innan dess inte hunnit äta något på hela dagen. Jag blandade iaf ut ca 500 gr blandfärs med ett ägg, salt, vitlökspeppar, lite "cantadou 4 peppar", en skvätt grädde och lite cayenne. Kavlade ut det ganska tunt på en plåt och sen in i ugnen på 200 gr i tio minuter. Sen på med liiiiite tomatsås, mozzarella, skinka, pepperonikorv, färska champinjoner, några riv parmesan och lite oregano. In i ugnen igen tills osten fått lite färg. OH MIGHTY HEAVEN det var typ exakt som pizza! Köttfärsbotten märktes knappt. Det är det godaste LCHF-rätt jag ätit faktiskt.
frunch: kyckling från igår och lite vitlöksmajjo
kvällsmat: omelett på två ägg, grädde och salami. en tomat
en kaffe med rödmjölk
tistelflikkan
2 dagar samma mat
I går: frukost lchf-bröd med smör och ost + kaffe + grädde
middag: kassler med stekt vitkål+ lök
----------------------
Idag frukost lchf-bröd med smör och ost + kaffe + grädde
lunch: 2 hårdkokta ägg med smör + liten klick kaviar
middag: kassler med stekt vitkål+ lök, liten rest från igår
Jag glömde ju, gjorde lchf-muffins (kallades brownies i receptet) igår, det blev 4 st på smeten och jag har en kvar.

Ostgratinerade Kantarellcrepés och lite sallad. Pannkakan var naturligtvis LCHF pannkaka

Kålpudding, gräddsås och en stor sked lingonsylt
(Ica gott liv, mindre socker, 21gr. kh / 100)
Lunch: köttfärslimpa med persiljesmör.
Middag: Grillad kycklingfile, persiljesmör & lite aioli. Babyspenatblad
Kväll: Kanelte med lite grädde
frunch: ägg- och baconmuffins
middag: några enstaka skedar på en skitäcklig svampsoppa på café… säkert massa mjöl i den också. åt inte upp sörjan. det blev i stället halloumi och bacon med tomat och rödlök samt dressing. mycket godare!
julmust light. som jag också ska försöka minska på…
tistelflikkan
Idag frukost: frukost lchf-bröd med smör och god västerbotten - ost + kaffe + grädde.
Jag var väldigt sen till middagen idag, kl 19.30, vrålhungrig för ovanlighetens skull.
Middag: grisfilé med gräddsås och 1 kantarell, detta fanns i frysen, blev över förra söndagen när jag bjöd dotter+pojkvän på middag. Görgott!
1 st muffins enl. gårdagen.
Frunch: Bacon och 3 scramblade ägg
Middag: Kycklingpytt, kycklingfile, lite purjo, lite färsk broccoli, babyspenat och röd thaicurry.

ägg och bacon röra på två ägg och ett ½pack bacon med ost
i förrgår:
frunch: kokade gröt som skrevs om här, men den passade tyvärr inte mig alls så jag slöngde den efter några skedar. det blev en äggmuffins med ost på i stället.
middag: lantpaté med endast 1% kh! lite cumberlandsås till som har desto fler kh… brieost, inlagda grönsaker så som oliver, kronärtskocka etc.
några glas rött
igår:
frunch: två äggmuffins med ost på
middag: laxfilé i ugn med vitlökssås
alldeles för mkt vin och sprit
tistelflikkan
Frukost/lunch : 1 ägg, ett halvt paket knaperstekt bacon stor klick keso och vatten till det
Nu till middagen håller jag och sambon på med en kycklingpaj som innehåller creme fraiche, grädde, kyckling, purjolök, champinjoner, vitlök, paprika olika kryddor och med fetaost strött över. allt förstekt i rikligt med smör
kommer till att bli en té kopp ikväll mellan8-9 tiden med en skvätt grädde & coconötsolja
idag frukost: lchf-bröd med smör och god västerbotten - ost + kaffe + grädde
Middag: köttfärsbiff med "paj" av rättika, rotselleri, palsternacka, lök och creme fraiche salt, peppar och lite bladkryddor. Det blev verkligen jättegott. Och räcker till ca 5 ggr till.
Frukost/lunch: Rester från igår, Kycklingpaj.
1 kopp té med lite grädde och cocosnötolja 1-2 ggr/dag när jag dricker de vet jag inte :)
Middag: Fläskfilegryta gjord på fläskfilé naturligtvis, grädde, paprika, champinjoner, lite lök, och bacon.
frunch, en bit stekt karre
middag: testade att göra meatzza… nja, funkade men hamnade inte på favoritlistan.
Frukost: ägg och bacon - himla längesedan - kaffe+ grädde.
Middag: Kassler med dagens fynd av 7 st gula kantareller stekt i smör.
Några mikrochips av getost, kaffe+grädde.
Hade en ledig dag så har ätit rätt lite.
Frukost: Lite brie ost
Middag: Tonfisksås gjord på creme fraiche, krossade tomater, sambal oelek och kryddor med shiratakinudlar. Och så lite riven ost på. Mmmm.. vad gott och enkelt!
Frukost: Té med lite grädde och cocosnötolja
Lunch: Återigen rester från kycklingpaj
Middag: Fetaostköttfärsbiffar med svampsås. Innehållande blandfärs, lök, grädde, ägg, och fetaost. Såsen ägggula, grädde, kryddor, svamp, ev sky från biffarna.
gårdagens;
frukost: 2 sojakorvar, 1 tsk creme fraice, 1 msk kvarg, 1 tsk ekosenap
lunch: 3 halloumiskivor, sallad med broccoli, groddar, dressing, vitkål
mellanmål: 1 finn crisp med pesto och en ostskiva, té, 5 paranötter
middag: 4 ägg-och rökt laxmuffins med zucchini (sjukt goda!) och lite fet fil med hemmagjord músli blev det till efterätt. justja, sallad med gurka, paprika och pesto också.
jag har både ätit en kanelbulle i söndags och en muffins igår efter att ha bakat… ajabaja! men gott va det.
idag va det dock nya tag. har inte mått så bra så har bara ätit ordentligt en gång. det bidde kycklingfilé från häromdagen med vitlökssås gjord på turkisk youghurt. blandade i nån sked majjo så det blev lite fetare. mums!
sen har det blivit te och mörk choklad nu på kvällen för att få i mig nåt mer.
tistelflikkan
Idag frukost: lchf-bröd med smör och god västerbotten - ost + kaffe + grädde
Middag: fusksoppa med ½färdig burk från frysen med stekt köttfärs och lite broccoli+morot som jag tinade upp med en buljongtärning+ lite vatten i mikron.
Idag fick jag även en god efterrätt: i natten som gick fick jag lust att koka ihop en panacotta med 90% choklad, hällde upp i glas som jag först lagt i några frysta hallon i botten, det blev 4 port. nu är det 3 kvar.
mina frukostar i flera dagar nu: äggost… hade köpt på mig en dunk för mycket med gammeldgs mjölk (som skulle ätits /druckits av kolhydratsätare i hushållet) så jag gjorde en på tre liter och sex ägg plus lite extra grädde och filmjölk samt turkisk yoghurt. Det mättar gott i magen (kolisarna försvinner de flesta med vasslan, såg en köpt äggost den hade 6 gram kolisar/100 men den var sockrad så jag misstänker att i stort sett alla kom från det) Lite vispad grädde och några björnbär till. (inte helt strikt kanske men gott)
Frukost blev ett ägg blandat med smör.
Lunch värmde jag gårdagens kycklingwook som innehåller kyckling, grädde, wook, champinjoner, lök och kryddor.
Middag blir köttfärslimpa med lök, grädde och ägg i. En gräddsås gjord på grädde, div kryddor och en äggula
igår:
frukost: 3 kokta ägg med majjo… äggen ville inte bli av med skalet så egentligen så va de nog bara typ 2,5 ägg kvar efter att jag försökt pilla bort allt.
middag: köttfärssås med bl.a. grädde, lök och jäääääättemkt vitlök
mörk choklad och blandade nötter som uppsats-tugg
0.5 l cola light
tistelflikkan
idag:
frunch: köttfärssås från igår med lite smält ost över
middag: sallad med bacon, kyckling och fetaost
0,5 l cola light för stackars magen efter att jag blev magsjuk igårkväll.
flera koppar te
tistelflikkan
Idag frukost: lchf-bröd med smör och god västerbotten - ost + kaffe + grädde
Middag: Hemkokt soppa med riktiga köttbitar och buljong som tar mer än 12 timmar att bli klar och riktigt mustig. Jag tog i 1 msk med avrunnen grek yoghurt men den smakade lite för surt så det blir nog något annat nästa gång, kanske CF.
Kaffe med grädde och den sista av mina 4 pannacottor.
Nu blir det ingen rapport på ett par dar, ska åka bort över helgen, men det är en annan LCHF:are jag besöker så maten blir OK.
Frunch: 3 kokta ägg och kryddsmör. Kaffe m grädde
Middag. Fläskfilegryta med lite lök och Kung Markatta cocosmjölk, Gott!
lunch: två stekta ägg med stark korv
middag: räckmacka utan bröd och en kaffe latte
en bit mörk choklad. några nötter. kolsyrat vatten
tistelflikkan
Lunch: lite tonfiskröra, ostomelett
Middag: färsbiff med hamburgertillbehör (typ majonnäs, lite lök, ost) i salladsblad.
Lite gräddigt kaffe också förstås
Frukost: Stor kopp kaffe med grädde
Lunch: 2 stekta ägg 4 skivor bacon, några skivor ost
Middag: 2 grillade kycklingklubbor
i kopp kaffe med grädde
Har varit i Kina i tio dagar och där sket det ju sig med maten naturligtvis. Men nu är det ba upp på hästen igen! Efter tio dagars ris och tsing tao-öl inledde jag med en rejäl meatzza innehållandes salami, skinka, helfet prästost, mozzarella och champinjoner. Till detta ett glas julmust light. Å gud vad jag vill äta nu. Vill göra kladdkaka och sen baguette med ost och sen en påse chips. Men NEJ. Det är bara abstinensbesvär och det går över om ett par dagar. Ska laga nåt riktigt peppgott till middag ikväll, som nymotivation. Kanske något gott kött i grillpannan, svampgräddsås och halloumi/avocadosallad?
igår blev det denna maten:
frunch på stan: champinjonsoppa. jag tror att det var potatis i den. äckligt. åt lite för att jag va tvungen att äta nåt. det blev kanske en tredjedels skål… jag har sån otur när jag äter svampsoppa ute, den förra jag åt va det också potatis i. vad är det folk som har i potatis i svampsoppa?! visst inser jag att de ofta är redda med mjöl… och lite mjöl har jag då tänkt att jag kan ta. men potatis?! det blir ju bara en smulig gegga… :(
lunch hemma för att jag behövde äta nåt riktigt efter frunchen: två chorizos med en bladning av majjo och lite hamburgerdressing.
middag: meatzza för första gången! det blev ingen hit, men kan ha varit för att jag kryddade köttfärsen för lamt. sambon och jag gjorde varsin, på min blev fyllningen: lite tomatpuré blandat med lite tacosalsa, mozarella, vitlökssalami, röd paprika, rödlök, champinjoner, prästost och oregano.
tistelflikkan
frulle: 2 kokta äg m bregott
lunch: omelett m brie, oliver, rödlök o skinka
till middag kommer d att bli: baconröra o broccoli
Frukost: 4 hemmagjorda kötbullar, två fröknäcke(en med ost) samt en kopp kaffe med grädde.
Lunch: Köttfärsås gjord på 100-150g blandfärs, 0,5dl grädde, smör, lite champinjoner och kryddor. Till det 50-100g smör stekt vitkål. Kaffe med grädde.
Middag: Blir nog ett kokt ägg och fröknäcke med ost.
Någon som har några invändningar? Något man ska ändra eller minska? Behöver lite hjälp:)
Frukost: Stekt korv m lågt kh-innheåll, omelett, majonnäs
Lunch: Kycklingklubba, hemlagad dressing, sallad
Middag: Har en karréstek i ugnen och till det ska jag väl äta grönsaksblandning och beasås
Mums 
Ingenting, dåligt jag vet. Men jag mår så himla illa idag. Usch.
Gjorde karrégryta igår kväll. Med grädde, lite soja och champinioner. En skvätt rödvin åkte i också. Men jag kunde bara äta en halv kotlett, hade ingen matlust.
Imorse åt jag tre ägg med majo (har köpt den här amerikanska "Hellmans" eller vad den heter men jag tycker fan att den är rätt äcklig. Vilken majo tycker ni är godast? Och jag vet att hemgjord är bäst men jag hinner sällan fixa det.
Till lunch blir det nog några ägg och lite smör, har så SATANS dåligt med pengar fram till lön.
Frukost: Smulade ner gårdagens lammfärsbiff i stekpannan med smör, gjorde äggröra tillsammans med det och serverade med smulad parmesan. Till det kaffe med kokosfett.
Lunch: Kallrökt lax med majonäs
Middag: Gjorde en fåra i en kycklingfilé och fyllde med Philadelphia och två klippta soltorkade tomater. Lindade in kycklingfilén med bacon och in i ugnen på 175 grader tills kycklingen blev klar. Till det gjorde jag en sås på creme fraiche och grädde, spetsad med skyn från kycklingen. Toppade med några basilikablad. Hur gott som helst!
Gårdagens:
Frunch: Meatzza från dagen innan
Middag: Mandelpanerad kolja med remouladsås, riven morot och citron. Åt hos en vän och det var väldigt gott. Såsen innehöll lite äpple och morötterna var ett gott och för mig sällsynt tillbehör så jag valde att äta det trots kh-mängden
Lite nötter och en hel del vin
tistelflikkan
middag: köttfärssås från gårdagen. la till lite stekta bacontärningar och en klick bea.
mellanmål: 1 ägg- och baconmuffin. gjorde en sats till framtida frukostar.
nu: hemlagat fröknäcke med dansk flödeost smak pikant.
sen: pannacotta med blandade bär. kanske vispar jag lite grädde till… har inte bestämt mig.
massa fanta light, vatten och kanske nån kopp av den glögg som nu finns på systemet utan tillsatt socker.
tistelflikkan
Frukost: Några ostrullar fyllda med skinkost och ett par skivor rökt sidfläsk.
Lunch: Lite paranötter och macadamiannötter.
Middag: Stekt fläskkarré, beasås och sallad.
Kommer antagligen bli något mer litet senare ifall jag blir hungrig, men då jag är himla mätt nu och åt för tre timmar sedan så tror jag nog att jag klarar mig.
Idag frukost: lchf-bröd med smör och god cheddar - ost + kaffe + grädde
Middag: 1/4 grillad kyckling i bitar med 1 liten gul lök och 1 bit palsternacka! Det blev ju liksom pyttipanna fast jag kryddade med indisk curry så jag hällde på en stor fin äggula och det blev jättegott.
Igår blev det bara en halv liten lchfpizza med skinka, salami, champinjoner, ost och fetaost vid typ 11 och sen ville jag inte äta nå mer på hela dagen. Vansinnigt mättande. Gjorde f ö en svinbra och krispig botten på två ägg, salt, lite grädde, lite olja och knappt 1 msk fiberhusk. Det blev som en rinnig smet som fick flyta ut till en tunn botten på ett bakplåtspapper och sedan 200 grader i ugnen tills det blivit en gyllenbrun tunn platta som jag vänder uppochner på och göttar på med massa pizzainnehåll. Min kille blev chockad över hur likt pizza det smakade och jag får nog hålla med. Tror det berodde på att det gick och få den så tunn.
# 130 klarar du palsternacka yvonnel? Det hör ju till de kolhydratsrikaste rotfrukterna, men bland de godaste med!
frukost: fjällfil med hallon&björnbär, hemmagjord lchf-müsli, 1 finn crisp med smör&ost och kaffe
lunch: 3 lax-och zucchinimuffins, ½ broccoli, ½paprika, några körsbärstomater och lite créme fraiche till det.
middag: sojakorv-stroganoff med blomkålsris
en bit mörk choklad har slunkit ner också..
Middag lördag: Kycklingfile, fylld med salami, soltorkade tomater och ost. Inpaketerade i bacon och sen ungsstekta. Gott!
Middag Söndag: Köttfärslimpa (stor platta) Bacon, lite lök och vitlök stektes och blandades ner i blandfärs med lite grädde, salt och peppar… räcker till flera middagar :)
frulle: 2 mindre ägg- och baconmuffins samt fröknäcke med ost på
middag: revbensspjäll
7up light
tistelflikkan
Tveksamt, men bara en liten bit för smakens skull, kanske gör jag för många såna avsteg, även om dom är små, skulle nog ha svårt att klara alltför avskalat, typ fakir, det blir så torrt, liksom psykiskt torrt.
----------------------
Idag frukost: lchf-bröd med smör och god cheddar - ost + kaffe + grädde Middag: Restaurang Bamboo Mongolian food, plockat champinjoner lök babymajs biff lamm kycklingkött + deras sås + lite tomat paprika gurka. Plockade en gång till, kunde inte äta majsen och 2:a gången tog jag några räkor och lite mer kött men plötsligt smakade det inte gott med såserna/kryddorna så jag lämnade ½ totalt sett. På kvällen 8 st valnötter + kaffe med grädde Har börjat ta Magnesium - Kelat, hoppas det hjälper mot alltmöjligt som är knas.
Frukost/lunch: en halv överbliven lchfpizza med köttfärs och salami Middag: fläskfilé med ugnsrostade grönsaker (broccoli, paprika, rödlök, tomat) och halloumi samt bea och ett glas cola zero.
frulle: två fröknäcke med mycket ost
lunch: tre små ägg- och baconmuffins och ett fröknäcke med flödeost och paprika
middag: gräddig kycklinggryta
1 kaffe med mjölk
tistelflikkan
Idag frukost: lchf-bröd med smör och god cheddar - ost + kaffe + grädde
Middag: 2 skivor cassler + tidigare ugnsbakad rättika . hade slut på Arlagrädden och kom på att jag hade kokosmjölk hemma det gick bra att göra det lite såsigt och sedan gick det bra att ha i kaffet, för mig en ny kunskap.
Middag igår: Köttfärssås med lite krossade tomater, grädde, vitlök och massa färsk basilika serverat med grädd och creme fraiche-stuvad vitkål.
Frukost idag: fyra carbzonemackor med massa smör och salami, ett glas te med vispgrädde. ÄLSKAR te med vispgrädde, man är så varm och go i magen när man går hemifrån på mornarna.
Middag ikväll blir nog bara två kycklingklubbor med majonnäs.
gårdagens mat:
frunch: sista frökmäckebitarna med flödeost
middag: laxfilé med vitlöks- och limesås
tistelflikkan
Jag äter min standardfrukost, kaffe med grädde samt en bit Cambozola
.
Igår blev det kyckling till middag. Stekte bitar av kycklingfile och vispade ur pannan med grädde, en msk jordnötssmör och lite sambal oelek. Till det en fräsch sallad med italiensk dressing.
Gårdagens:
Frukost: Äggröra med bacon och kaffe med kokosolja
Lunch: Laxröra på kallrökt lax, creme fraiche, philadelphia och citron
Middag: Stekt fläskkarré med sås av grädde, lite CF och färskost och några soltorkade tomater. Åt det med några spenatblad och en halv avokado.
gårdagens:
frulle: två smörstekta ägg och lite vitlökssalami
middag: en nötfärsbiff med en klick vitlöks- och limesås och en klick bea
en latte och sen choklad på bio
idag:
frulle: en nötfärsbiff från igår med en klick vitlöks- och limesås och en klick bea.
middag: kommer bli detsamma som frukosten antagligen.
äter nog upp resten av gårdagens chokolaaaaad
tistelflikkan
(det bidde också två glas vin, nån skiva ostekt falukorv och chokladsmörja av kakao, smör, kokos, sesamfrön och sukrin…. hade nog kunnat göra bollar av det men käka det ur skålen i stället… är nu lite illamående så det blev nog lite för mkt)
tistelflikkan
Igår blev det bara 6 skivor västgöta klosterost och ett ägg på hela dagen. Hade ingen aptit. Däremot hade jag god aptit på säkert 6-7 glas vin ute på lokal i natt. Så idag är man lagom go i huvet och tog igen gårdagens mat med: En halv lchf-pizza med salami, skinka och champinjoner. Två kabanosser med 0% kolisar och en rejäl klick räksallad. En burk cola light också. *rap*

Lunch: Rosépepparkyckling i gräddsås
Middag: Ska på dinnershow med trerätters meny. Vet att förrätten blir svampsoppa och foccacia och att huvudrätten blir fisk så jag får väl peta så gott jag kan. Efterrätten får nog någon annan ta. Men lite rödvin ska jag unna mig

Ska steka kalkon idag eftersom jag hade beställt en free range till Thanksgiving innan jag visste att vi var bortbjudna … och innan jag fick min sinusit så det inte blidde något alls för egen del … Jag gör nog också blomkålsmos … lingonsylten kokade jag för ett par veckor sedan. Sedan måste jag också göra en enportionsmodell utav Tarte Tatin åt Jean-Pierre som inte vill ha LCHF efterrätter …

LCHF pizza med X-tra allt
I kväll blir det adventsfika med Mariannes lussekatter och Moniques Hemgjorda starkvinsglögg.
Tänk vad bra att kunna njuta och ändå inte ha dåligt samvete när man vet att det är bra grejer man stoppar i sig!
Frunch (jobbat lite extra i natt) blev 2 stora muggar gott kaffe med grädde. Till middag nyss så blev det lite mixed grill… Kycklingfilé, karré, blomkål & broccolimos för den hågade och kryddsmör. Nu är eftermatenkaffet färdigt så nu väntar några muggar av den varan :-)
igår:
frunch: 2 ägg och ett halvt paket bacon
middag: två hamburgare med ost utan bröd med blandad sallad, tomat, lök och dressing
vart iväg och där blev det ett glas julbål och några godisar slank ner innan jag hann tänka riktigt. men gott va de
några glas vin
nattamat: en mcfeast chili utan bröd. jäklar va stark den va!
tistelflikkan
frunch: en bit falukorv
lunch på stan: lammstek med sallad och rödvinssås tror jag det va. skulle egentligen va potatisgratäng till men den skippade jag
middag: halloumi med blandad sallad, tomat, rödlök och avocado samt bbqsås
dessert blir pannacotta på blandade bär och grädde om den hinner stelna ^^
vatten. kanske en kopp te
tistelflikkan

Min kalkon är nästan färdig nu 
Standardfrukost: lchf-bröd med smör och god cheddar - ost + kaffe + grädde middag: Jättegod hemlagad köttsoppa
och den sista av mina 4 panacotta gjord på kokosmjölk
frulle: pannacotta från igår
lunch: omelett på två ägg, halv pkt bacon, lite grädde och lite ost
middag: laxfilé med täcke av creme fraiche och fetaost samt zuchinistrimlor och några morotsstrimlor med citron- och basilikadressing
tistelflikkan
Standardfrukost: lchf-bröd med smör och god cheddar - ost + kaffe + grädde
Lunch för ovanlighetens skull: 2 stekta ägg+ lite bacon
Middag:Köttfärssoppa ganska liten portion.
Gårdagen:
Frukost/lunch: sex skivor västgöta kloster, ett ägg med pyttelite kalles kaviar, en kopp te med en liten skvätt mjölk.
Middag: Korvstroganoff med blomkålsris. MMMM vad gott det var. Ganska mycket kolhydrater med tanke på att korven ändå innehåller 4 gram per 100 och tomatpurén, löken och ganska mycket grädde och creme fraiche men det var SÅ värt det. Och blomkålsris… I'm in heaven.
Till frukost idag blir det en kopp vaniljte med vistgrädde och en rejäl bit cambozola.
frunch: omelett på två ägg, halvt pkt bacon, tryffelolja, en skvätt grädde och ost
middag: bönbiffar med soltorkad tomat-dip. vi har tastelines matkasse denna veckan och jag gör om rätterna till mig. detta skulle vara bönbiffar med både vita bönor och sojabönor. de vita bönorna hade 20%kh och sojabönorna 2,9%kh. jag gjorde till mig med bara liiiiite vita bönor i och resten sojabönor och till sambon med mer vita bönor och mindre sojabönor. sambon fick ugnsbakad potatisstubbe till också. biffarna blev helt mosiga och inte speciellt kul… men smakerna va goda :p
dessert: creme brulée med sukrin istället för socker. sambon fick knäcktäcke på men inte jag. mums!
tistelflikkan
Kan du dela med dig av receptet på créme bruleé?
Gårdagens:
Frukost: Omelett med lufttorkad skinka och Philadelphia
Middag: Kålpudding
Frukost: Laktosfri vispgrädde med ett par matskedar Keso, en matsked hallon. Grönt te med kokos smak.
Lunch: Keso med pepparkakskryddor och julmust light.
Träning
Middag: Hamburgare 98 % kött, ost, stark sås och lite grönsaker.
Fläskfärsen på min Ica butik kostade 30 kr kilot ska prova på att göra biffar ikväll som jag kan variera frukosten/lunchen med ;)

Frukost: Moniques mandelbröd delat i två halvor och med massor av pålägg, en kopp te
Lunch: Stekt lax som stekts med en skvätt grädde och kokt sparris
Middag: Stekt fläsk med gräddstuvad vitkål
Frukost: Två Carbzone-skivor med mycket bregott, skinka, ost och gurka samt en stor kopp te med lite vispgrädde.
Lunch: ytterligare fyra carbzoneskivor med tonfiskröra, ost, två kokta ägg och tunna tomatskivor.
Middag: Ost och skinkrullar med överbliven tonfiskröra, två ägghalvor med majonnär och svartpeppar.
Blev lite väl många mackor idag, känns rent beteendemässigt fel även om de är lowcarb. Imorgon bitti åker jag till frankrike, det vita mjölets och sockrets lilla land. Men ska nog gå bra, få trycka in ost å rödvin i käften istället. (synd om mig)
Middag: fläskkarré med kokt broccoli, blomkål och gröna bönor samt sallad på gurka, isbergssallad, avokado och mozzarella. en sås gjord på vispgrädde till det
Sen blev det en kopp te med vispgrädde :)
frunch: omelett på tre äggvitor (kvar efter desserten igår), lite vispgrädde och ost
lunch: laxfilé med täcke av fetaost och creme fraiche, zuchini- och morots"pasta" från häromdagen lite soltorkad tomat-sås till också
middag: räkpytt med chili, vitlök, ruccola och citron bland annat. skulle egentligen vara en sås till pasta enligt matkassen men jag skippade pastan och körde lite zuchini istället.
#161 jag lägger upp det i en egen tråd - håll utkik :)
tistelflikkan
glömde skriva att jag ätit två nybakade lussekatter och en kopp glögg. lussekatterna va på vetemjöl och socker men glöggen va utan tillsatt socker. gott va det! men nu blir det inte fler såna på ett tag ;p
tistelflikkan
Frukost: köttfärsbiff med några skivor friväxt gurka.
Middag: Egen bakad formbröd som blev en räkmacka med smör, ägg, majo och gurka.
Standardfrukost: lchf-bröd med smör och god cheddar - ost + kaffe + grädde lite mögelost blev det också, lite sting på morgonkvisten.
Middag: 3 styck smaskiga kåldolmar, hade en liiten klick lingonsylt som var kvar sedan hur länge som helst.
Sparar burken så jag kan göra ny sylt med stevia däri.
Kaffe med grädde.
Frukost: 2 skivor LCHF-formbröd (egenbak) smör, äkta koktskinka och några skivor friväxt gurka.
För den som inte har smakat en friväxt gurka, kan jag rekommendera den.
Den säljs på Lidl. Det är en helt annan grönsak än den vanliga vattniga gurkan.
Ser ut som en stor Västeråsgurka.
Frukost: Omelett med fyllning av champinjoner, parmaskinka och Philadelphia, kaffe med en sked kokosfett
Lunch: Kallrökt lax med majo
Middag ikväll blir matlåda från gårdagens goda kålpudding. Fräser några zucchiniskivor till det.
Frulle: Ett kokt mosat ägg med majjo, pressad citron och ett par skivor kallrökt lax. Kaffe med grädde.
Lunch: Köttfärssås med strimlad, stekt vitkål
Fika: Två (!) smörgåsrån (inte bra, men gott!) med bregott, majonnäs och kalkon, kaffe med grädde.
Kvällsmat vet jag inte än, men troligen blir det nåt fika-aktigt, typ skink- och ostrullar med rooiboste till.
Frunch 10.00: Kycklingfilé med fet ost
Träning och andra ärenden
Middag 18.00: Massa ihopslängd protein; Ett ägg, kycklingkebab och keso.
Slarvdag :/ tiden gick för fort och är rädd att musklerna tog stryk efter träningen. Får börja bära med mig mellanmål i väskan när det blir hektiskt schema!
Julbord, inget bröd, lite jansson, pepparkaka med grönmögelost
Standardfrukost: lchf-bröd med smör och god cheddar - ost + kaffe + grädde
Middag: 1 stor bit fryst köttfärs som fick tina i stekpannan med lite lök
och savoykål som fick steka bredvid.
Kaffe+grädde.
Frukost kl 08 efter nattpasset: stekt bacon med tre ägg.
Middag kl 18:30: gratäng med broccoli, kyckling och bacon samt en röra ovanpå med grädde, riven ost och ett ägg samt tacokrydda.
Frukost: Omelett med philadelphia, champinjoner och parmaskinka
Lunch: Blir en kycklingklubba och en klick majo
Middag: Årets första julbord! Ska bli spännande. Känns som en utmaning. Inne på min, fjärde tror jag, vecka med LCHF och det känns jättebra! Nu ska det bli kul att få stå inför ett stort dukat bord och bara välja ut det allra bästa att lägga på tallriken 
Trevlig helg allihopa!
Frukost: ägg och bacon med stekta champignoner.
Kaffe med kokosolja.
Blev bara omelett med salami, ost och några oliver…
men matvänner… vad ska man tro om detta!?
Middagen blev en avocado. En biff med kappa från Uruguay med fänkålsallad.
Nu på kvällen dricker jag rooibos med smak av jordgubbar och vanilj. Super god!
Standardfrukost: lchf-bröd med smör och god cheddar - ost och proscuiotto + kaffe + grädde.
Middag: Rest av grillad kyckling ca 1/5 del blandade frysta grönsaker klick av blomkålsmos. en portion pannacotta choklad + kaffe m. grädde.
Frukost: kaffe med kokosfett och grädde Lunch: lite macadamianötter Middag: fläskkarréskiva med en klick hemmagjord bearnaisesås Nån skiva lchfbröd kan ha slunkit ner under kvällen ihop med par-tre glas vin
Jag tycker att de är jätte goda, man blir mätt men jag köper de från USA till halva priset.
Miracle Noodle, Angel Hair, Shirataki Pasta, 7 oz (198 g) $2.38 $2.99 (20% Off)
Köper även Fettuccini och ris. Just nu ska jag hämta de på posten.
frukost: 2 ägg, 1 burk makrill, lite gurka
lunch: laxbit, ett stekt ägg, en tomat
middag: ett stekt ägg, lite strimlat kött
kvällsmys: ost och två bitar mörk chocklad
Frukost det vanliga ägg&bacon
Middag: levergryta med Shirataki nudlar.
Kväll: Rooibos te med söders blandning + några valnöter.
Standardfrukost: lchf-bröd med smör och god cheddar - ost och proscuiotto + kaffe + grädde.
Middag: 2 fina skivor benfri kavkotlett med blomkålsmos som jag lagade till häromdagen. Jag kokte kålen under lock, utan vatten i mikron ca 4 min. och körde den i mixern med ganska mkt grädde och salt, peppar och basilika. Ett blomkålshuvud räckte till 4 port.
Jag fick även en pannacotta choklad +kaffe med grädde.
gårdagens:
frunch: äggröra med mycket smör och en skvätt grädde
middag: fläkskkotlett med bea, liiite kålrotsgratäng (m potatis och morot) och en halv brysselkål
mys: te och sockerfri choklad
i helgen har det annars blivit mer kh än vanligt, då jag blev bjuden på tapas hos mamma i lördags. baconlinade dadlar, torkad frukt, kanelkola med nötter. men även färsk korv, champinjoner med vitlökssmör, upgsbakad paprika, cheddar och charkuterier.
tistelflikkan
Gårdagens:
Frukost: LCHF gröt + kaffe med CF och grädde.
Middag: Vinmarinerad älgstek med smörstekta kantareller.
kväll: rooibos te och några valnöter.
frulle: två smörstekta ägg
middag: två blandfärsbiffar med vitlökssmör och bea
tistelflikkan
Frukost: 3 kokta ägg med lite parma skinka. Kaffe, cocosfett, grädde.
Middag: rester av förrigår, levergryta med lite salladsblad
kvällsmys: En kanna rooibos te med smak av jordgubb och vanilj.
Frunch: köttfärsbiffar, kryddsmör Middag: stekta fläskkarreskivor och kryddsmör Vatten
frukost: äggmjölk
lunch: kycklingvingar
middag: kött med gräddstuvad vitkål och bea
kvällmål: ett ägg
vatten
min 2dag som lchfare=)
frulle: 1 blandfärsbiff med bea
lunch: 1 blandfärsbiff med vitlökssmör
middag: 1 hamburgerbiff med sallad på sibylla, cola light
kvällsmys: nötter och whiskeycheddar
2 glas rödvin
provsmak av vår egna glögg. tyvärr inte sockerfri.
tistelflikkan
Kaffe med grädde och cf + alla vitaminer och mineraler
Lunch: ägg och bacon + Pea protein drink med vaniljsmak som jag fick som prov från iHerb. Den höjde mitt BS till 8.9 
Det gick ganska fort ner utan insulin till 5.8 efter 2.5 timmar
Middag: älgstek med smör stekta kantareller.
Kväll: Rooibos te från iHerb som jag börjar att blir BEROENDE
det är såååå gott!
The Tao of Tea, 100% Organic South African Rooibos & Spices, Red Bush Chai, Caffeine Free, 4 oz (114 g) $7.91 $10.00 (21% Off)
Gårdagens:
Frukost: Omelett med smält parmesanost och en kopp kaffe
Lunch: Kallrökt lax, lite majo och avokado
Middag: En SUPERGOD fiskgryta. Recept här http://www.lifezone.se/se/recept/fiskgryta-med-%C3%A4gg,-tomat-senap-502893
#196 Ha Ha..
Annars fortsätter jag med Stekt fläskkarre och kryddsmör
Kaffe med vispgrädde
The med lite grädde och Coccos Fett

Idag blir det Skink och ost paj till middag + ev några salladsblad. LCHF paj deg såklart
Standardfrukost: lchf-bröd med smör och god cheddarost kaffe + grädde.
Middag: 2 st härliga kåldolmar med grönsaksmousse
Kaffe + grädde och 20 gram mörk choklad
Frukost: baconskivor + rooibos te
Lunch: LCHF gröt
Middag: grillad kyckling i vår ugn som har roterande spett. Rödkålsallad.
Kväll: Rooibos med vanilj smak
frulle: 2 stekta ägg
middag: köttfärslimpa med fetaost och bacon samt gräddsås
rödvin och champagne (första ggn jag köper äkta champagne utan att det är present så det var lyxigt! vi firade ett projekt jag arbetar på som går av stapeln på lördag samt att min sambo kom in på den högskolekurs han ville så det kändes kul att köpa nåt extra :))
lite nötter
tistelflikkan

Kaffe med grädde och en ostbit
Stekta lammkotletter med lite vitkål stuvad i grädde och Puckost
Kanske en kaffe till i kväll
glömde skriva i förra inlägget att jag även åt några bitar ugnsrostad kålrot till köttfärslimpan.
idag:
frulle: köttfärslimpa och gräddsås från igår (ingen kålrot idag)
mellanmål: nötter
middag: helstekt kyckling i ugn och vitlöksmajjo (tror jag det blir till). de andra äter färdig potatissallad. orkar inte laga mer än kycklingen som ju sköter sig rätt bra själv i ugnen känner jag.
det blir nog nåt glas vin
tistelflikkan
Känner mig lite lagom syndig. men idag är det mysfrukost. Med grönmögelost: Saint Agur inrullad i stark salami. Allt köpt i delikatessdisken.
Mitt hetaste tips för en helgmysfrukost "Tummen upp".
Frukost: 2 koppar rooibos te
Middag: tonfisksallad
kvällsmys: 1l rooibos te med 2 lchf chokladmuffins
Frukost: 2 koppar rooibos te
Middag: tonfisksallad
kvällsmys: 1l rooibos te med 2 lchf chokladmuffins
Frukost: Briefylld omelett med en klick Bregott, kaffe m. kokosfett
Lunch: En grillad korv på julmarknaden i gamla stan
Middag: Fiskgryta med lax, ägg och tomat, gjord på grädde, majo och dijonsenap
Frukost: äggmjölk
Lunch: en lchf pannkaka med lite grädde och pytte lite hallon.
_Middag: _Kyckling i ugn (lång tid) med brocoli och blomkålsgratäng.__
en liten mellis idag vart det 2 små skinkbitar med lite philiaost=)
Frukost: 1kopp kaffe med kokosfett
Lunch: 1 kokt ägg
Middag: Medag andra hälften äter pyttipannan med ägg
Jag ska äta panerade kalvbräss, panerad i kokosmjöl, ägg och mandelmjöl blandat med riven parmesan.
Kålsallad till.
Kväll: Rooibos te
igår:
frulle: två kokta ägg med en röra på kyckling, majjo och vitlök. mums!
mellis: te
middag: halloumi med cf-sås
kvällsmat: rökt skinka och rostbiff med majjo och senap. rödvin. mörk mintchoklad och nötter.
idag:
frulle: två smörstekta ägg
mellis: rökt skinka med majjo och senap. mörk mintchoklad
middag: julmustkyckling (julmust light)
det blir säkerligen lite nötter och rödvin till kvällen.
tistelflikkan
Frukost: Omelett med saffran i, fylld med brie och julost
Lunch: Kallrökt lax och majo
Middag blir ett hopkok av det som finns hemma. Stekfläsk med champinjoner och kantareller och grädde i det
Trevlig lucia alla!
Frunch: omelett på 2 ägg med en stor skiva cheddarost i. Stekte en liten fläskkarréskiva till. Kaffe Middag: en skål fisksoppa med lax och saffran, plus en halv lchf-brödbulle med massor av ost och smör på. …är det bara jag som blir hungrig av denna tråd? ;-)
Idag blev det ett paket bacon med tre stekta ägg till frukost kl 08. Sedan sov jag (hade jobbat natt, och inte ätit något på hela natten )
Blev bara kaffe med en gräddskvätt kl 17, sedan till sist torskgratäng med grädde och ost på kl 22 på kvällen ungefär. Alltså 14 timmar mellan frukost och middag, utan att jag kände mig utsvulten! Åt mig inte proppmätt på frukosten heller, bara lagom. Fast å andra sidan hade jag ett underskott från dagen innan, då det blivit ett väldigt litet energiintag.
Räknade ut innehållet här och det blev ca 1800 kcal och drygt 6 gram kolhydrater. Helt ok.
#215 Haha, jag vet vad du menar… 
Frukost: Omelett med tonfisk i, en klick Bregott ovanpå
Lunch: Kallrökt lax, lite avokado och majonäs
Middag: Fiskgryta med torsk och saffran. Hade i parmesan, kryddade med chili och vitlök. Åt några skivor julost till som jag doppade i grytan. Hur gott som helst!
#215 Inte bara du

Frukost: Ett ägg, två skivor kallrökt lax, en klick majonnäs, pressad citron
Lunch: Ugnsstekta ingefärsspjäll med gräddsås, Kimchi och syrad gurka
Kvällsmat: En avocado, tre minitomater, ett halvt pkt räkröra, pressad citron.
EDIT: Just det, två muggar kaffe och en mugg te med grädde under dagen också.
Under dagen: alldeles för mycket godis
Nån på jobbet har den dåliga smaken att ställa ut en JÄTTEkorg med gooooda godisar till alla att ta av. Alldeles för lätt att falla för frestelsen, om och om igen. Som väl är är den snart slut…
#217 + 219 - eller hur! Har en väldigt kolhydratstinn dag idag, usch. Frukost: 2 finncrisp med smör och massa kokt ägg på. Kaffe med gräddmjölk. Lunch: En liten stekt köttbit, och en laddning lchfpannkakor med hallon och vispgrädde. Kaffe med mera grädde. Middag: vet ej, förmodligen kall kyckling med majodressing. Alternativt ingen middag, känner verkligen att jag ätit nog för idag:(
#220 jag tycker inte att det låter som att det är så mycket kh ändå! skippa finncrispen bara så ser det bra ut :)
min dag igår:
frunch: två kokta ägg med röra på 1 pkt bacon, kalla kycklinrester, rödlök, majjo och cf för att hålla ihop det. mums!!!
middag: köttfärs med citron och kanel samt sallad på salladskål, nötter och morot. det är återigen matkasse-vecka och då kan det få slinka ner lite morot så länge jag skippar de stora kh-bomberna tänker jag. två glas rött.
gjorde lchf-nougat och hasselnötskräm samt fudge som jag smakade av.
idag:
frunch: sallad på stan med räkor, fetaost och lufttorkad skinka. mums!
ikväll blir det nog att gå till musikhjälpenburen och kolla lite. de säljer mat där alla pengar går till musikhjälpen så vi tänkte käka där. hoppas på att hitta nåt ätbart i alla fall.
har gjort lchf-mandelmassa/marsipan och rullat in nougaten i. så det har blivit en del smakande också. ska smälta choklad och rulla kulorna i så det blir mozartkulor.
tistelflikkan
#221: precis, det var finncrispets fel alltihop;-) det började liksom dåligt, och sen all rödmjölk och grädde på det. Försöker mest komma bort ifrån att äta trots att jag egentligen inte är hungrig. Göteborgstjej alltså. Då kanske du har koll på lchfvänliga matställen?
#222 aha! ja, men då rekommenderar jag att äta jättemycket fett, tills du blir sådär äckelmätt så du inte vill äta på läääääääänge ;)
åååh, jag har inte alls bra koll. jag brukar beställa "utan potatis" typ. men jag gillar sådana ställen där man kan komponera sin sallad själv. det finns en hel del såna ställen, typ paprika (fast det är ett tråkigt ställe), sen finns ett jättefräscht ställe mitt i nordstan i en av gångarna. kommer inte ihåg vad det heter. var på frolunda torg idag och mixade sallad på adams café (tror jag det hette) mycket och fräsch sallad! finns ett ställe mitt emot saluhallen (under det stället som säljer färsk pasta) som också har fräscha sallader där man kan mixa själv. tyvärr är ofta dressingarna low fat men jag brukar fråga om de har någon baserad på majjo. men som sagt, annars beställer jag typ kött utan kh med sås eller liknande, det brukar funka :) räkmacka och skippa brödet funkar också. har du själv nåt tips?
tistelflikkan
Frukost: tre skivor Nystart med smör och fet ost, en kopp te med vispgrädde
Lunch: pannbiff med grönpepparsås, sallad och vitlöksdressing
Middag: två skivor smörstekt karré med smör och en bit cambozola. Två glas cola light

Usch mått pyton i två dagar. Illamående, frossa och huvudvärk. Och nu har sonen sjuknat in i samma. Måste vara något sk%t som går. Så matintaget har varit : 1 mandelbröd a la Monique med ost och skinka, två ägg med 1 msk bregott och två koppar te……..PÅ TVÅ DAGAR
Har omöjligt fått ner mer!
Frukost kl 10:30: ett pkt bacon, två ägg. Kaffe med grädde.
Middag kl 17: Kebabsallad (kebabkött, isbergssallat, rödlök, dressing)
Frukost: 1 kopp rooibos te
Lunch: nada, hade inte tid
Middag: blandfärsbiffar med bluecheese sås. Sallad.
Frukost: Kaffe med gräddmjölk, 1 lchf-muffins Innan-middag-snacks: en matsked leverpastej (hujedamig vad gott) Middag: köttfärsröra med vitkål och paprika +fredagsvin
FRUKOST; mjölk+kakao, Lchf-bröd, leverpastej, bregott
LUNCH; Kycklinglår, citron, ketchup, kolsyrat vatten
KVÄLLSMAT; tacos, vin

Ätit o ätit…
Latteglas med kaffe och grädde då jag vaknade sent.
Sedan har jag handlat, diskat och lagat mat
2 kg blandfärs blev 20 pannbiffar, gräddsås och en stor kastrull frikadeller i tomatsås….har väl provsmakat lite av både smet och pannbiffar……slängt in julskinkan i ugnen, dammtorkat, bytt dukar och nu när jag kände att jag behövde sätta mig en stund är jag inte hungrig.
Kanske blir det en skink"macka" senare vid 8-9-tiden då jag hoppas den är klar….eller kanske några nötter och vin
Trevlig helg!!
Frukost: Rooibos te med 1 ägg och 5 baconskivor
Lunch: -
Middag: Biff med kapa från Uruguay, jätte god. Harikovert med smör och Camembertost.
Igår:
Frulle: Keso med en klick jordnötsmör, låter kanske konstigt men var väldigt mums ^_^
Lunch: Jultallrik; Ägghalvor majo och räkor, en skiva rökt lax, kalkon prinskorv/ kalkon köttbullar.
Middag: Lite kyckling med grönsaksgratäng.
Frukost kl. 3: 1 liter Rooibos te, några skivor bacon
Middag: Ost och skink-omelett.
Igår
Frukost: Krämig äggröra med kallskuret
Fika: Glögg och mandel & saffransbiscotti
Middag: Fläskfilé och sparris med bea
Idag:
Frukost: Ett kokt ägg, 100 g kallrökt lax, ett par msk majonnäs, pressad citron, kaffe med vispgrädde.
Lunch: Två små skivor ugnsstekt entrecôte med gräddsås, några msk Kimchi.
Fika: Kaffe med matlagningsgrädde (!) Inte bra, men det var det enda som fanns i närbutiken vid jobbet när vispgrädden var slut.
Planerad kvällsmat: Avocado med en röra av kallrökt lax, majonnäs, creme fraiche och pressad citron.
frulle: 1 smörstekt ägg
middag: fetafyllda köttfärsjärpar med vitlökssås, rött vin
några chokladpraliner fyllda med whiskeytryffel som jag gjorde idag. mums!
tistelflikkan
Middagen blev istället en tortilla med ägg, ost, skinka, avocado och lite persilja.
Den blev jätte god, även omtyckt av maken. 
Gårdagens
frukost: Äggröra och julskinka med majonäs och dijonsenap
middag: Entrecote, beasås och sallad
En grillad kyckling…
Blomkåls/skinkgratäng. Har ju en del julskinka över….
wok med räkor grönsaker och överbliven rödkål (julig alltså)
frulle: köttfärsbiffar och bea
mellis: choklad med hasselnötter
middag: köttbullar i tomatiserad gräddsås och rödvin
tistelflikkan
Frunch: Ost, kallskuret.. kaffe m grädde.
Middag: Tunnskivad fläskstek, ihoprullad sådan m kryddat gojs i - ugnsstekt, med blomkålsmos kokat i grädde, smör och stekskyn från köttet. Sen i med ädelost och mosa.
#243 Mmm din middag lät riktigt god!
#244 Det var/är den - mumsar på andra omgången nu.. 
#245 Vad är det för gojs i? :)
#246 Äppelchutney (!) hemgjord - inget socker, men kanel, ingefära, nejlikor typ.. och så ytterst finhackad lök och bacon som jag fräste i stekpanna först. Ett experiment som gick vägen.. 
frulle: köttbullar i tomatiserad gräddsås med några smörstekta champinjoner på toppen
middag: kyckling i sås på citron och grädde
vitt vin + rött vin + glögg med russin och mandel (hemmasatt glögg med massa socker i)
brieost med fikonmarmelad (också socker i tror jag allt)
tistelflikkan
även om det kanske inte är tillsatt socker i fikonmarmeladen är det väldigt mycket av den varan, helt naturligt ja! Tyvärr….
Frulle: Julskinksskiva (tjock)
Lunch: Pannstekt kycklingfile, whiskypepparsås och en liten bit broccoli
Middag: Blir Ungsstekta pangusfileer.. broccoli
Frukost: bacon + kaffe med CF
Middag: Krabba + glas vin
Middagsmys: 2 LCHF praliner 
Frukost: Mosade kokta ägg och smör. Mums!
Middag: Köttfärssås och LCHF-pasta
Frukost: Makrillomelett
Lunch: Kallrökt lax och majonäs
Middag: Hemmagjorda köttbullar, sås på steksky, grädde och kryddor (tips: santa maria chicken and steak), blomkålsmos
Frukost: Ägg och kabanoss - stekta i smör. Saltgurka.
Middag: Stekt lax med ädelost. Broccoli.
Frukost: bacon + kaffe med grädde
Lunch= -
Middag: kalvlever med stekta champignoner och rödkålsallad.
Kvällsmys: 2 Lchf praliner med rooibos te.

Druckit 2 glas kaffe med grädde och förberett middagen:
2 ugnsstekta ankor, potatis(!)gratäng, "stuffing" med ris(!) av inkråmet, gräddsås, nyårspaj med fillodeg (!).
Det kommer dessutom att finnas gelé och gröna ärtor på bordet. Ostbricka till vickning.
Jag skrev inte att jag kommer att äta av allt….men kanske smaka någon kolhydrat
Gott slut och Gott Nytt År!
NYÅRSMIDDAG:
Förrätt: Skagensallad med avokado..
Varmrätt: Plankstek med lammkött och blomkålsmos..
Dessert: Hallonpannacottapaj..
Snart dags att äta!
Mmm..
GOTT NYTT ÅR PÅ ER!
Lite mindre här: Gratinerad hummer och ostgratinerat Nystartsbröd. Samt rosévin, skulle haft champagne fösrtås men det får vi klara oss utan. Chokladpannacotta med hallon och lite lakritspulver ovanpå till dessert.
Nyårsmiddag:
Avokado med lojrom
Anka à l'orange
Saffranspannakotta
GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!

Här blev det ett lugnt och stillsamt nyår. Tyvärr inte så LCHF som man kan önska men när nu helgerna är över ska jag upp på banan igen.
Helstekt kalkonbröst i en sås av timjan, vitlök, apelsin och grädde. Hasselbackspotatis samt ett glas rött
Blåbär och hallon med riktig glass ( utan tillsatser) vispgrädde, chokladrån och lite glitterdekor
Två glas "gula änkan"
På nyår blev det test av nya recept. Våra gäster var icke-lchf:are så det fick vi ta hänsyn till.
Förrätt: Hummersoppa med bitar av hummer.
Huvudrätt: Dubbelmarinerad oxfilé, ångkokta sockerärter, sallad, rödvinsgräddsås, potatisgratäng (!) med ädelost.
Efterrätt: Apelsinparfait. För "mesig", alltså för lite apelsinsmak. Kanske borde ha gjort apelsinsorbet istället.

Kaffe med grädde
3 kokta ägg mosade i smör med lite skagen och stenbitsrom.
Tror jag gör en "stektäggmacka" till natten…
God Fortsättning!
Frukost: kaffe med bacon
Lunch: 2 mackor med skinka och gurka
Middag: Hummertoast med romsås, lojrom och avokado
Anka à l'orange från igår.
Ett glas vin
Myss: LCHF praliner med rooibos te
Jag har äntligen hoppat på lchf-tåget igen och det känns underbart så idag åt jag:
Frukost: två stekta ägg med majonnäs, 2 skivor stekt julskinka och en kopp kaffe med grädde (orkade bara äta äggen och en av de 2 julskinkeskivorna!)
Eftersom sambon och jag vaknade kl 12 idag blev det ingen lunch men lite eftermiddagskaffe och då blev det en kopp kaffe med grädde och två bitar brieost
Middag: en 200 gram hamburgerbiff med rödlök, ost, jordnötssmör och bacon på och till detta ett par bitar saltgurka, vanlig gurka och ett glas vatten.
jahapp! då var det dags att bli mer "lchf-ig" igen… hrm. detta är vad jag tror det blir idag:
frunch: lufttorkade charkuterier, kanske ett ägg med majjo eller nåt annat gott från knytistapasbuffén vi hade på nyår (oliver kanske…).
middag: kycklinggryta på rest från kycklingtapas med citron och honung (!) som jag tänkte värma i ugn med grädde på.
snacks: ska slänga chipsen och äta den mörka chokladen.
kanske nån kaffe och definitivt nån te.
tistelflikkan
Tänkte köra 1 månad vrålstrikt fakir för att testa vad som händer…
Så det blir kött, vatten och fett…
Frukost: Några skivor ungsstekt kycklingfile
Lunch: Grillad oxfile, smör
Middag: Mixed grill, bitar av fläskfile, oxfile, kyckling och kryddsmör.
Frukost blev en makrillomelett
Lunch kallrökt lax och kokt ägg
Middag blir hemmagjorda köttbllar, sås och zucchinipasta
Frukost: ½ burk tonfisk med keso, créme fraiche och majonäs och drack té med grädde till.
Lunch: omelett med tonfisk på två ägg, keso och créme fraiche.
Mellanmål: kaffe med grädde, 3 ostskivor och 5 paranötter
Och nu till middag blir det quornfärsfylld paprika & aubergine med ost

Efter att ha släppt helt och inte ätit LCHf sen julafton är det nu dags att börja i dag igen.
Jisses vilken huvudvärk man haft idag. Undrar om det är allt socker som man satt i sig sen julafton som spökar nu när kolhydraterna tagits bort igen.
Kan verkligen en veckas fritt ätande ställa till det så? Vikten däremot är oförändrad.
Frukost: Moniques mandelbröd med skinka och ost, en kopp te
Middag: Stekt fläsk med stuvad vitkål
Kvällsfika: Blir en kopp te och nån LCHF ischoklad som är kvar sen jul.
Frukost/Lunch: 2 kokta ägg med ett par bitar fransk löksill
Efter löprundan: en bit brieost
Middag: Jensens spareribs med broccoli, beasås och gurka
Kvällsmål: en kopp kaffe med grädde, eventuellt en bit brieost senare.
Känns underbart att vara tillbax igen!
Frukost: ½ burk tonfisk med keso, fraiche & majo. té med grädde.
Lunch: ½ aubergine med quornfärs & ost. Sallad med gurka, paprika, fetaost, rödlök.
Mellanmål: en bit brieost. Kaffe med grädde.
Middag: lax med spenat- och ädelostsås och broccoli
Brunch: gårdagens spareribs
Middag: fiskpaket i ugn, torsk, lax, jalapeno, morot, palsternacka, rödbeta, fetaost, cantadou (vitlök & olivolja-smak), vitlök, rödlök, olivolja.
Kvällsfika: en clementin
Blev lite "icke-lchf" grejer där med rotfrukterna och clementinen, men jag får inget sötsug av det och äter det så sällan så jag äter det ibland 
frukost: en stooor kopp kaffe med grädde och ett glas med multivitamin-brustablett.
lunch: sallad med tyvärr lite pasta i, med skinkröra, helt underbar!
sen eftermiddag: 2 koppar kaffe med grädde.
middag: egenkomponerad stark kokoskycklinggryta och en bit brie.

#271 har du köpt Jensens take-away på restaurang eller i butik?
(Jensens bea har jag köpt i butik…..massor av socker!! )
Mitt intag idag:
Kaffe med grädde, 3 kokta ägg, en grillad kycklingklubba, en bit bröd med bregott och kantarellost, lite micrad brie, pistagenötter och whiskey….
1 dag kvar, sedan ska jag laga mat
#275 beasåsen var Lallerstedt's eller vad han heter, så den är ju helt OK men Jensens spareribs var de man köper i butik som man penslar på ngn glaze och värmer i ugnen, glazen är nog inte alls lchf-vänlig, kollade inte ens men det fick bli så iaf
ytterst sällan vi äter Jensens från butik.

Älskar spareribs…..
Jag har inte sett Jensens i butik, men har i ju inte varit på stormarknad på länge…….. Köper ibland färdiggrillade på ica eller hemköp.
Att köpa råa, sedan koka/ ugnsbaka och grilla är ju en förlustaffär med tanke på Kg- + el-priset
Frulle: lufttorkad salami och inlagda vtlöksklyftor i olja Mellis: lufttorkad salami och inlagda ostfyllda chili, oliver och soltorkad tomat. Espresso med vispgrädde Kvällsmat: äggröra på två ägg, smör och salt. Pannacotta i lager (choklad+vanilj) med passionsfrukt (!) på och ett glas vin.
tistelflikkan
Frukost: Omelett med rester av gårdagens middag (fetaostbiff och broccoli)
Lunch: Kallrökt lax med majo
Middag: Lax i ugn med sparris och kall ingefära&lime-sås
extremt sen frukost/Lunch: 2 kokta ägg med majonnäs, lite gurka, en klick cantadou och en bit brieost, kaffe med grädde.
Middag: vet ej..får se om det ens blir ngn då jag är långt ifrån hungrig. Förmodligen någon bit brieost senare ikväll till en kopp kaffe emd grädde.
Frunch: två kokta ägg med majjo Mellis: en påse macadamianötter Middag: sallad med falukorv och cheddar
tistelflikkan
Frunch: Stekt kyckling, kryddsmör
Middag: Blandfärsbiffar, kryddsmör
Vatten & svart kaffe
Frukosten: ca 90 g rökt lax med creme fraiche-sås smaksatt med senap, ca 80 gram inlagd sill, avrunnen, med en rejäl klick creme fraiche. En stor kopp kaffe.
Middag: en rejäl baconomelett gjord på tre ägg, en halv dl grädde, ca 130 g bacon, två schalottlökar, stekt i gott med smör. En kopp kaffe med en ordentlig klick kokosfett.
Kvällsmat: sex stora oliver.
I övrigt vatten.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
FRUKOST Äggmjölkschoklad, 2 leverpastejmackor (LCHF) och 1 burk makrill. 4g kolhydrater, 29g protein, 56g fett

Oj vilken lunch jag bjöd mig själv på idag:
Stekt hälleflundrafilé med pepparrotssmör (och lite gräddstuvad spenat)
Tack för maten, det var …Mums!!!

Frukost: Moniques mandelbröd med skinka, ost och en paprika ring på varje. En kopp te samt en bit påläggskorv.
Middag: Rostasfilé med blomkålsmos och vitlökssmör. Ett glas rött ( har helg nu
)
LUNCH; Rå lax doppad i sojasås, räkor med skal. Är helt tokig i det där 
Frukost: 1/3 omelett med broccoli, fetaost, paprika &rödlök
Lunch: resten av omeletten
Mellanmål: 1 dl turkisk yogurt och några paranötter
Middag: squashspagetti med massa ost, tonfisk, äggula och lite grädde
Frukost: rökt lax med mild senapssås, torkad skinka, kaffe med kokosfett
Lunch: en torr fläskkotlett
Middag: en saftig fläskkotlett, blomkålsris, svampsås med kantarelltouch, avocadoröra
Kväll: fem paranötter, lite dessertost
Vatten & Kaffe
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
fru,lu,middag: wookad fläskinnerfile med grön thaikrydda
Vatten
Brunch: Äggröra på fem ägg, smör och kokosfett, ett halvt glas gammeldags mjölk
Middag: Samma som brunchen
(Jag vet att mjölk, även fullfet sådan, är gränsfall när man äter lowcarb, men jag är barnsligt förtjust i det och så länge det inte sabbar viktminskningen så)
Imorrn (eller ja, tekniskt sett idag) får det bli lammstek med caesarsallad (utan brödkrutonger såklart) till middag, och snart blir det lite bacon och ägg till frukost.

#291 Har du testat laktosfri fullfet mjölk? Den innehåller "bara" 2,5 kollisar mot 5 för vanlig ( tror jag det var) Det är iallafall hälften. Jag har börjat använda den i mitt te då jag inte klarar grädde…..smaken av grädde i te!
Nej, det har jag inte. Skadar aldrig att prova, och skulle den smaka lika bra så kanske jag byter till den, men som sagt, så länge jag inte slutar må bra och gå ner i vikt så är måttliga mängder mjölk en lyx jag kommer fortsätta med
När det gäller kaffe/té gillar jag inte heller smaken av grädde i det, antingen blir det svart, eller en skvätt mjölk.
#Lurtz Valios laktosfria helmjölk är godast (3.1k). Arlas har en ekologisk mellanmjölk (2.8k). 
Tack för tipset 
Frukost: två stekta ägg med majonnäs, en kopp kaffe med grädde
Lunch: ja det börjar bli dags nu, får se vad det blir, kanske ngn bit brieost.
Kalasfika (dock ej lchf): en bit kladdkaka, en kopp kaffe. (planerat avsteg!)
Middag: kassler i ugn med grädde, kryddor och lite ananas.
Frukost: äggröra (2 ägg + lite grädde), 2 skivor rökt bacon
Lunch: grillad lax (viltfångad), spenat blandat med philadelfiaost
Mellis: thé med kokosfett och grädde, ost, skinka
Middag: fläskfilé med broccoli och 1 tomat
Kväll: thé med kokosfett och grädde, kanske något till

Frukost: Moniques mandelbröd med ost och skinka samt en kopp te
Eftermiddag: En kopp kaffe och två ischoklad gjord på cocosa kokosfett och 85% choklad
Middag:
Vitlöksostfylld, baconlindad fläskytterfilè på grönsaksbädd.
Skär en fläskytterfilé försiktigt längs med ca 1 cm tjock runt,runt så man får en platta. Bred på osten och rulla tillbaka så det blir som en rulltårta. Klä först ändarna med bacon därefter runt om så man låser fast baconet på kortsidorna och osten stannar kvar i "rulltårtan". Stek runt om så baconet blir brunt. skär valfria grönsaker bre ut på en plåt med olja och några örter om man vill. Lägg på "rulltårtan" och stek ca 30 min . Servera med ev ett vitlökssmör till.
frulle: rostad majs… ajjabajja!!! men det ledde i alla fall till att jag inte var sugen på det nåt mer.
lunch: lantpaté med lite cumberlandsås för smakens skull
middag: vitlökssost och parmaskinka. mums! pannacotta med smak av saften av blåbär och hallon samt vanilj. mousserande vin. gott!
igår:
frulle: lufttorkad skinka samt cheddar och te
middag: moules marinieres (blåmusslor i vitt vin, grädde ochn vitlök). några (typ 10 st) pommes frites samt torr cider, och det är säkert massa kh i det men vi käka ute och det va gott så det får det va värt :).
biogott: sprudlande vatten med smak av jordgubb och guava samt mörk choklad med mint.
champagne när vi kom hem
tistelflikkan
Idag blir det hemmagjord viltkebabrulle, gör ett stort oopsie-bröd, steker vildsvinsskav och kryddar med kebabkryddor, sen blir det med tsatziki, tomater och paprika, och sen ihoprullad i aluminiumfolie som brunch.
Sen till kvällen ska jag iväg på fest, där serveras plockmat, vilket är gynnsamt, för det finns alltid ost, ölkorv och vitlöksalami.
frulle: pannacotta från igår
middagen är tänkt att bli entrecote med vitlökssmör samt vitlökssmörsgratinerade champinjoner. mår inte helt hundra dock så det kan hända att det blir typ äggröra eller nåt bara för att få i mig nåt
massa varmt te och kanske nåt glas fanta zero
tistelflikkan
Frukost: en kopp kaffe med grädde och en näve mandlar
Lunch: Gårdagens middag vilket var kasslergratäng med cocktailtomater till, vatten.
Snacks: 2 rutor choklad 70%.
Middag: oxfilé och squashgratäng, 1-2 glas rött vin.
Senare ikväll blir det nog lite hemmagjorda ostchips och lite ostbricka.
Idag blev det till middag:
pocherad torskryggfilé med mycket smör och hackad persilja
frysta blåbär med vispgrädde
Kaffe med grädde x 3 under dagen
Idag har jag gjort en ostkräm på fina hårdostar som bara var kanter kvar, dem körde jag med rivskiva och mixade i ungefär lika mycket smör + smaksättning med salt och en skvätt SkåneAkvavit. Smask!
Frukost: äggröra på 2 ägg och 2 msk grädde + 4 baconskivor och te
Lunch: Köttfärsbiffar, gräddstuvad vitkål (4 msk) och lite lök och en halv tomat
Middag: Kycklingtacos, eller för mig är det krämig kycklingsallad! Grönsaker kyckling guccamole vitlöksdressing och ost
F: Grillad karre med lite majonäs…
L: Grillad karre med örtsmör
M: Vaniljomelett, 5000e D-vitamin
K: Svart kaffe med cocosa.
Frukost: Kaffe m cocosfett 2 kokta ägg 5 skivor kokt medwurst.
Lunch: 12 hemmarullade kötbullar och rödbetsallad.
Middag: Vet ej än..
Har fått nippran på Rödbetsallad…. hm inte så bra kan jag tro! Men det är gott.. Har lessnat på kött och bea.

Frukost: Monques mandelbröd med ost och skinka, paprikaring och en kopp te.
Middag: Gjorde lasagne med köttfärssås, ost, vitsås på laktosfri mjölk / grädde avredd med redix samt pasta plattor gjorda efter receptet LCHF pasta.
Rackarns vad bra den lasagnen blev. Precis som vanlig lasagne i utseende och konsistens. Mycket godare i smak. Det blev en riktig höjdare
Här är pasta receptet!
http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4e4a1ce988f472549901dbb5-hemgjord-lchf-pasta#bookmarks-1
Brncuh: brieost, kvibille grädd ädel på bitar av snackpaprika, en kopp kaffe med grädde till.
Dagens onödiga: gårdagens bio-godis….(skönt det är slut nu haha)
Middag: lasagne på squash istället för lasagneplattor och grädde + creme fraiche + riven ost istället för bechamelsås och lite gurka till detta, vatten att dricka.
Frukost: 2 stekta ägg, en finncrisp med smör och mycket skinka plus en kopp te med lite kokosfett i
Lunch: Rester från gårdagen.. min egenkomponerade kyckling och bacongratäng plus vatten
Mellanmål: En näve blandade nötter plus ett till mellanmål med lite grädde och hallon (motade iväg migränen med mellanmålen.. så jag antar att migränen kanske rent av kom för jag ätit för lite typ?!).. brukar inte normalt äta två mellanmål längre..! (gjorde innan)
Middag: Mumsiga köttfärsbiffar och stekt vitkål.. lite löksås (grädde lök kryddor) till det. GOTT!
frulle: två kokta ägg med majjo
middag: blandfärsbiffar med ägg, grädde och smörstekt lök i. gräddsås till
te och vatten
tistelflikkan
igår:
middag: biffar från dagen före mad gräddsås och smörstekta champinjoner
fika: mörk choklad och espresso med vispgrädde
tentapluggodis: rostade nötter.
vatten vatten och åter vatten
tistelflikkan
Frukost: Crepes (Fyllning: creme fraiche, kyckling champinjon och färska kryddor)
Middag: Västerbottenpaj med romsås. Pajskalet gjorde jag på mandelmjöl. Blev bra! 
Frukost: 1/2 burk mascarpone och lite hallon
Lunch: Gårdagens rester.. tacopaj vitlökssås och lite grönt
Middag: Moussakka och fetaostsallad
Frukost: 2 kokta ägg och 5 skivor kokt medwurst.
Lunch:Kalopps och sallad. ½ äpple mitt första på över 1 år … Lite gott va de!
Middag: Säkerligen bacon, snabbt enkelt..
Frukost: Tonfiskröra, en kopp kaffe
Lunch: Lövbiff i gräddig sås
Middag: Kycklingsallad troligtvis…
/Christine

Frukost: Moniques mandelbröd, skinka och ost samt en kopp te.
Middag: Kyckling med currysås och LCHF pasta.
idag har jag syndat svårt! Min syrra som bor i England är "hemma" på besök och hade med en Christmas pudding, man var helt enkelt "tvungen" att prova. Hon slog konjak över den och flamberade enl. traditionen. Och så serverades härligheten med ovispad grädde…. mamma mia vad mumsigt… inte alltför sött faktiskt… men säkert mängder av kolisar…. men ändå…. kul att testa!
F: Grillad Karreskiva, majo
L:Grillade karreskivor och lite kyckling, örtsmör
M: Bara the med cocosa (inte hungrig)
Frukost: Kaffe med KF och några skivor bacon
Middag: Världens godaste gryta - Beuf Bourguignonne
Jag skulle testa min nya järnkastrull från Staub och det blev en underbar gryta.
Frukost: 3 lchfbröd med ost, paprikakorv. Kaffe med grädde.
Middag: någon slags pytt av fryssparade kycklingbitar, lök, kantarell smör+lite kokosolja till stekning.
Kaffe m grädde.
Frukost: Ett kokt ägg, en murk makrill i tomatsås, kaffe
Lunch: Blir nog en wokgryta, kaffe
Ikväll får vi se vad det blir….
/Christine
Gårdagen blev såhär:
Frukost: kesoplättar med kokos, bär och kesella
Mellanmål: Väldigt många paranötter och lite kaffe med grädde
Middag/Lunch: 2½ sojakorv, omelett med ost och paprika, senap
Kvällsmat: blåbärssmoothie på turkisk yogurt och grädde och sen blev det en väldans massa ostskivor med pesto.
Idag till frukost har jag testat kaffe med äggmjölk, speciellt men gott! över förväntan faktiskt :)
Frukost: Äggröra på 2 ägg och extra smör i brist på grädde, bacon i också
Lunch: Blir det vanliga.. kallrökt lax med majonäs
Middag: Blir laxsoppa med spenat och dill
salstenta-gott: färska jordgubbar, mörk choklad och cola light
middag: fläskfilé med bea och vitlökssmör, rött vin
kvällsmys blir kanske lite av chokladen från tentan som blev kvar samt bubbelvatten
tistelflikkan
Frukost: 2 lchfbröd med ost+paprikakorv kaffe m grädde 40% (-kerragenan)'
Middag: 8 st hemlagade småköttbullar 1 tunnskalig röd paprika kaffe+grädde
Frukost: Kaffe med en klick kokosfett, ett kokt ägg, två skickor skinka med smör.
Lunch: Korvstroganoff
Ikväll blir det nog nåt litet, typ keso och avocado.
/Christine
Vad äter jag idag? Fel, är dessvärre svaret.
Fläskkött till middag.
Vi har beställt en hel låda (10 kg) av en lokal handlare. Den ska hämtas efter jobbet så det kan bli fläskfilé eller karré eller fläskkotlett. Med gräddsås/CFsås och lite grönsaker.
gårdagens;
frulle: fläskfilé med vitlökssmör och bea
middag: omelett på två ägg, grädde, tryffelolja, smör, salt och peppar
lime-pannacotta
vatten med pressad lime
te
någon enstaka bit mörk choklad
tistelflikkan
På morgonen: Endast kaffe, sen en timmes promenad
Brunch: Omelett på ägg och grädde med bacon och lök i, keso med feta och oliv, vatten
Middag: Helstekt fläskfilé med bea
Provar troligtvis mitt LC-bröd under dagen också, har det i ugnen nu ;)
/Christine
gårdagens:
lunch: omelett på två ägg, grädde, smör, tryffelolja, salt och peppar samt ost.
middag: indisk kycklinggryta, rödvin
lite choklad och nötter
dagens:
lite nötter, en bit choklad, te med kokosfett, multivitam brustablett (tänkte att en sån nån gång ibland inte gör så stor fara)
middag: köttfärssås
tistelflikkan
Frukost: 2 stekta ägg, en finncrisp med skinka och ost + en kopp te med lite kokosfett i.
Lunch: Rester från gårdagens ädelfilé..
Mellis: En kula semifreddo som vi aldrig hann smaka igår.. och ett par ischoklad (mer fett, mindre choklad)
Middag: Korv med brockålmos :)
Frukost: kaffe med äggmjölk
Middag: griskotletter med shirataki nudlar kokta i buljong med smör, parmesan och champignoner.
T o m min Yorkie älskade nudlarna, hon åt t o m svamparna 
Frukost: 3 ägg med sammanlagt 6 pyttesmå gulor stekt som omelett med lite rökt grisfilé. Om ni inte smakat det så leta efter det, finns ofta på Netto.
Kaffe med grädde
Någon gång åt jag några små kåldolmar och drack mer kaffe och en massa glas vatten + flera värktabletter + migränpiller + nybörjad antibiotikakur. Med andra ord - en riktigt djävlig dag.
Frukost: Rooibos te med äggmjölk och köttbullar
Lite senare: Kaffe med äggmjölk
Är fortfarande mätt efter frukost på 2 ägg, 1/2 pkt bacon och en Merguez-korv.
Har en matlåda med tandoorikyckling och rotsaker (kålrot, blomkål, paprika, lök) som jag snart ska äta.
Frukost: 3 ägg med sammanlagt 6 pyttesmå gulor stekt som omelett med lite rökt grisfilé
till middag blir det några små kåldolmar som blev kvar 5 st, så små ,så små motsvarar ca 1½ normalstorlek
Kaffe + grädde
Dubbelmacka grovt bröd med leverpastej. Glas juice till det.
Dubbelmacka grovt bröd med kaviar till lunch + tallrik fil + müssli och kaffe.
är det nån som trollar här tro? 
#340 Om det vore så väl, men nej.
Det är nån som misslyckas med allt han tar för sig, men som skriver sanningen ändå för att det kanske skall kunna påtvinga honom ngn slags självdisciplin så att han kanske lyckas innan han dör av en hjärtinfarkt.
Se #328.

Frukost: Moniques mandelbröd med skinka och ost, paprika och en kopp te
Middag: "Ägg i skärselden" med kokt broccoli
Okej! Denna tråd kanske helt enklelt inte borde ligga i kategorin "jag behöver måltidstips" 
Vad är "Ägg i skärselden"?, blev mkt nyfiken.

#344 Här är receptet. Det är jättegott och mättande såklart. Jag använder krossade tomater istället för körsbärstomater. Kokar som en köttfärssås och smakar av med kryddor. Använder sen en fet ost istället för parmasanost.
Tomater innehåller väl kanske lite kollisar men ok med mig
Middag igår: griskotletter med sallad
Chokladmouse gjord på kokoscreme-ägg-choklad SUPERGOD!
Tack, det verkade mycket LCHF och kanske riktigt gott också.
gårdagens:
frulle: några ost- och skinkrullar med paprika och te
middag: kycklingsallad med bacon, fetaost, avocado etc. vitt vin
dagens:
frulle: kycklingsallad typ samma som gårdagens middag. c-vutamin brustablett
middag: blir nog kokta ägg med majjo, stekta ägg med bacon eller kanske en omelett.
tistelflikkan
frukost: 1½ kesoplätt med creme fraiche, kokos och hallon
lunch: 2 zucchinibiffar, 2 quornfilé med pesto och limesås
mellanmål: ½ kesoplätt med några hallon och creme fraiche
middag: sesampanerad hokifilé med blomkåls- och broccolimos, skirat smör och ärtor
frulle: äggröra med bacon
mellis: 1 lchf-semla
middag: mandelvåfflor med grädde och ihopkokta bär med vanilj och sukrin
pyttelite whisky
te
strepsils + zyx
tistelflikkan
Frukost: Äggmjölk
Lunch: Kassler med bregott, ost, sallad, ägg och örtsalt på
Middag: Kyckling med gräddsås
lunch: nötkött med bea
middag: fetaostfyllda köttfärsjärpar och vitlökssås
kanske en lchf-semla… hm…
rödvin :)
tistelflikkan
igår
frukost: äggmjölk med en skvätt grädde, några ostskivor
lunch: kronärtkockssallad med bönor, paprika och vitlökssås
mellanmål: resten av lunchen
middag: fiskgryta med saffran, squash, paprika, grädde och broccolimos
idag har jag hunnit dricka te med äggmjölk och äta fjällfil med hallon, kokos och linfrön
Igår
Frukost: kaffe med äggmjölk + några köttbullar och oliver
Lunch. -
Middag: Kalvlever i portvinsås med shirataki ris.
Idag
Frukost: Kaffe med äggmjölk + köttbullar och oliver
Lunch: vet ej än.
Middag: Vi ska på avsmakningsmenu i amuse-bouceform med vin på
Ett Hundra Ett i Stockholm 
Frukost: Äggmjölk
Lunch: Kassler med bregott, ost, ägg och örtsalt
Middag: Fläskkarré med broccoli och champinjonsås
Frukost: Bacon och ägg
Lunch: Fläskkarre och chilibea
Mellanmål: Provade göra oopsies, så jag smakade en med ost och smör!
Middag: Hemgjord hamburkare med bacon och ost + stekt vitkål
Just nu frukost: Rooibos te med mandelbröd med creamcheese med gräslök

Kantarell och purjolökspaj, ost och äggstanning. Pajbotten recept hämtad från Marianns blogg. Samt en sallad till.
frulle: stekt ägg och bacon
fika: varm choklad med grädde (gammaldags mjölk, kakao och sukrin) samt lchf-kladdkaka med varma hallon och grädde
middag: grillar kyckling med vitlökssås
nötter, cider (ajjabajja!) och en ölkorv
tistelflikkan
Middagen blev grillerad kyckling i ugnen som har en roterande grill.
Super god.
till det fänkålsallad
Lite senare, rooibos te med några lchf-chokladpraliner

Sweli: Har du också hittat Moniques mandelbröd eller har du någon ny variant man kan testa?
Gårdagens:
Frukost: 2 steka ägg, en "oopsie" med ost och en kopp te med 1 tsk kokosfett i.
Lunch: Blev helt kajko kring lunchen för vi var ute och shoppade, så i slutänden (när vi kom hem) blev det mascarpone med några hallon i (utvispat med lite grädde, för mascarponen är lite väl tjock som den är ibland, tycker jag).
Mellis/snack: 5 mandlar
Middag: Fläskkarre med avokadosallad och beasås
Frukost: två kesoplättar med kokos, turkisk yogurt och hallon
Lunch: blomkålsrisotto med svamp&parmesan, 1 quornfilé med pesto
Mellanmål: té och en mellanmålskaka gjord på nötter

Frukost: Moniques mandelbröd med skinka och ost en kopp te
Lunch/Middag: Indisk kycklinggryta med LCHF-Naanbröd
Fika: LCHF-semla
#364 har du recept på lchf-naanbröd?
tistelflikkan

Njaaa…..gjorde ett eget hopkok som faktiskt blev rätt bra som bröd till Kyckling curry. Men exakt som Naan bröd….nej det blev det nog inte.
Blandade:
1/2 dl kokosmjöl
1/4 dl mandelmjöl
1 tsk fiberhusk
1/2 uppvispat ägg
2 tsk smält smör
75 g matlagningsyoughurt
1/4 tsk bakpulver
1krm bikarbonat
lite salt
Rörde ihop och lät svälla. Delade degen i två. Plattade ut till avlånga "naan" bröd. Penslade med gott om smält smör. Gräddade 10 min i 200°
Serverade dom varma att doppa i cutrrysåsen. Blev mycket lyckat och gott men en indier skulle nog vända sig i sin grav om jag sa att det VAR naan bröd. Däremot ett helt ok substitut som jag absolut tänker göra igen.
Funderar på om det inte kan vara ett substitut för tortilla också till tacofärs. Ska nog testa det.

Måste absolut prova. Vad är matlagningsyogurt … hur skiljer den sig från vanlig yogurt?
Hur fick du dem att häng ihop med så lite ägg? Det jag har sett om kokosmjöl så behövs det flera ägg för att binda det så det inte blir smuligt …

Ooops! En fråga till … varför bikarbonat? Är det för yogurten?

Fiberhusken binder.Det höll ihop jättebra, men förvänta dig inte ett ljust naan bröd för det blev det ju inte
men ett platt mjukt bröd iallafall, jättegott att doppa/skyffla upp currysåsen med.
Matlagningsyoughurt är tjockare och det man använder till ex Tzatziki. Innan vi fick färdig i butikerna i sverige vet jag att man silade/lät droppa av vanlig youghurt i ett kaffefilter så den blev tjock.
Jag gjorde två st på denna sats. Ca 13 x 8 cm. Orkade dock äta bara en.
Gjorde riktiga naanbröd också till familjen ( äter ej LCHF )men dom tyckte minna smakade mer/godare

Ja varför bikarbonaten Hmmm…..
Jag följde receptet på riktiga Naan bröd till punkt och pricka utom vetemjölet då som jag bytte mot mandelmjöl/kokosmjöl/fiberhusk. Annars exakt samma recept därav bikarbonat. Men vad den gör vet jag inte….
Här är originalreceptet jag följde. Tog hälften av allt, böt ut mjölet och skippade mjölken. Skulle bli för löst annars.

Visst ja, glömde bort fiberhusken som bindemedel!
Ja, att det inte blir riktiga naan det förstår jag … jag tänker mig nå't i stilen med ett bröd som vi brukade äta på en Afgan restaurang i Minneapolis.
Idag blev det kaffe med grädde
Lunch: köttbullar med två göteborgskex med smör och ost
Middag: Grillad kyckling och sallad.
Frukost: En kvarvarande oopsi med ost, 2 stekta ägg och en kopp te med en tsk kokosfett
Lunch: En kabanosskorv (hög kötthalt), 2 stekta ägg + 1/2 avokado
Middag: TAAAAPPPPPAAS.. salami, vitlöksmarinerade räkor, vitlöksstekta champinjoner, några paprikastavar, mozzarella, några "oststavar" med cheddar, omelett.. mmmmm.. och maken tog ett glas husets röda här hemma!

Här är det bara eftermiddag ännu men det har blivit
4 hårdkokta ägg på (tidig, tidig) morgonen
1 bit fiberhuskbröd på förmiddagen
400 gr grekisk yogurt med kanel, nejlika, kardemumma och ingefära + ett par skedar chiagelee till lunchen
--- ingen aning om vad det blir till kvällen mer än några frökex med salsa och några glas vitt vin …
#366 tack för receptet! ska jag absolut testa :)
dagens matintag:
1 kokt ägg med majjo till frulle
kycklingsoppa med champinjoner och röd paprika till middag. både grädde och creme fraiche i soppan. ett glas vitt
the med ingefära och kokosfett alldeles strax
kanske lite nötter…
tistelflikkan
Idag har jag varit duktig och lyckats komma igång bra:
Högrev med smör och ost
Grillad kyckling
Ett äpple, efter en inre strid där jag egentligen ville ha en chokladboll eller en chokladkaka…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Idag blev det biff med kapa från Uruguay till middag med lite sellerisallad.
Rooibos te.
# 376 Jennix:
Imponerad över valet, delicatobollar är min akilleshäl haha.. även om jag har smakat dom efter jag börja med LCHF och tyckt att de var egentligen alldeles för söta… så är det fortfarande något som jag har svårt att inte ta av.. om det serveras!
Som sagt har jag ätit ett par "längs vägen".. och de har inte triggat igång varken sötsug eller gjort någon som helst viktpåslag.. undrar om det beror på att de innehåller så mycket fett? *funderar*
Impad av att äpplet vann iaf.. *thumbs up*
MVH Sandra
Frukost: Te med lite kokosfett, skulle ha ätit ett par oopsises senare men kom av mig när vi hade besök och dessutom vattnet avstängt.
Lunch: Fläskytterfilé med beasås och 1/4 paprika
Mellis: 8-10 mandlar
Middag: Kycklinglåda med bacon, lök, champijoner, broccoli (mest för färgklickar..då maten såg så blek ut) lite soja, cf och en skvätt grädde + kokt blomkål till det..
Tack Sandra, ja det var svårt men det gick efter 10 minuters tänkande. 
Inte för att jag SKA äta äpplen, om jag kan undvika det, men i den situationen var det skadebegränsning som gällde och då är ett äpple betydligt bättre än en chokladboll. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Idag blev det
Frukost: Bacon och kaffe med äggmjölk
Lunch: några oliver
Middag: Kycklingklubba men smör.

Middag: Basilikabiffar i tomat/gräddsås med shiritakinudlar
#382 misty09:
Måste fråga.. har funderat på att köpa.. är de där shir**** nudlarna goda?? ger de tuggmotstånd mer än smak? (har fått för mig att de främst drar åt sig smaker från annat man har i..)
Lät gott iaf, din middag alltså 
MVH Sandra
Frukost: En halv ask mascarpone som höll på att gå ut ur kylen själv, blandat med lite vispad grädde och några hallon (LYX!)
Lunch: Lite rester från gårdagens kyckling och baconlåda.. för lite mat som märktes på hur hungrig jag var på eftermiddagen (visserligen åt jag lunch mycket tidigare än normalt också)
Mellis: 2 stekta ägg och 4-5 mandlar
Middag: Fläskkarre, fetaostsallad och en stor klick vitlökssmör
Det blev kycklingklubba med haricoverts och smör
Mysskväll: en ruta mörk choklad
Frukost: Kaffe, omelett på två ägg, lite riven ost och svartpeppar, tonfiskröra på tonfisk i olja, majonäs och cf.
Lunch: Frukostrester :P
Middag: Oxfilé, lite grönsaker och sås.
/Christine
#383 det är nog väldigt personligt om man gillar dem. personligen tycker jag mest de var som gummi. köpte ett trepack men fick slänga de två sista paketen eftersom jag lixom fick avsmak för dem efter det första paketet. men kan hända jag testar igen. men som sagt, antagligen väldigt personligt eftersom flera andra äter dem frekvent och gillar dem. de har ingen smak i sig själv, det var konsistensen jag inte gillade.
tistelflikkan

Har du ätit glasnudlar någon gång? Påminner om dessa tycker jag. Dom smakar i princip ingenting utan som du säger tar åt sig av den sås man har. Jag tycker det är gott till just såsiga rätter som denna vi åt eller kyckling i currysås mm. Men till bara kött eller köttbullar …..som pasta substitut tror jag inte det är så gott.

ja jag menar altså om MsSandra innan sitt LCHF ätande började hade smakat glasnudlar. För dessa Shiritaki nudlar tycker jag smakar likadant. Att man inte ska äta det som LCHF visste jag och jag antog att även hon vet det. Jag gjorde bara en liknelse för att beskriva smaken

Precis som jag antog 

Frukost: Kaffe med äggmjölk och baconskivor
Middag: Fiskgratäng med champignoner, räkor och bluecheese. Sallad till.
hehe hörrni.. jag fattar! 
Jag var mest nyfiken på dem, känns som man skulle kunna göra någon rolig "wok" med dem t ex.. eller prova till någon pastasås.. eller "spä" ut en soppa med dem.. *ibland är det overload i min hjärna på saker och recept som ploppar in*
Tack för inputarna!
MVH Sandra
Frukost: 2 stekta ägg, 2 oopsis (en med ägg och en med cheddar och smör). En kopp te med lite kokosfett i.
Lunch: Benfria fläskkotletter, smörstekt vitkål + lite vitlökssmör
Mellis: Någrachokladbitar (a la mycket kokosfett o lite choklad)
Middag: Tacopaj, vitlöksdressing och sallad (jaja.. jag vet, jag är lite tjatig med tacopajen haha.. men den är verkligen god och en av makens favvisar..)
gårdagens:
frulle: 1 kokt ägg med bacon och majjo
mellis: lchf-kladdkaka med varma bär (den smälte lite och blev fluffig. gott!) och grädde
middag: köttfärsgratäng med squash och aubergine
nån bit mörk choklad och rött+vitt vin
dagens:
frulle: 1 kokt ägg med majjo
mellis: cashewnötter, kaffe med lite röd mjölk och kolsyrat vatten
tidig middag: lite kycklingsoppa från häromdagen
en kopp svart kaffe
kvällsmat: 1 kokt ägg med stekt bacon och lite majjo
några blandade nötter
tistelflikkan
Frukost: Kaffe med kokosfett i, två kokta ägg med majjo
Lunch: ?
Middag: Falukorvsgryta
/Christine
# 388 fast egentligen är inte glasnudlar och risnudlar samma sag, äkta glasnudlar är mungbönsnudlar och har inte så mycket kolhydrater alls… fast nuförtiden har jag inte hittat några sådana fast jag letat, allt är av ris!

Frukost: Moniques mandelbröd i två halvor, rikligt med ost och skinka, paprika ring och en kopp te.
Lunch: Ett halvt paket bacon och två kokta ägg
Middag: 1 kycklingbröst med gräddsås och kokt blomkål.

#398 Enligt informationen jag hittade så har de snarlika kolhydratvärden: "Basic Nutrition Mung bean noodle nutrition can vary depending upon the brand and the thickness of the noodle. The nutritional content of a typical mung bean noodle is broken down on the website Temple of Thai. A 1 cup serving contains about 260 calories, with no fat and no protein. The noodles contain a high amount of carbohydrates, with 65g. Of these carbs, only 2g are fiber. Mung bean noodles contain a small amount of calcium, selenium and iron as well." Read more: Mung Bean Noodle Nutrition
Frukost: Äggröra på 3 ägg och kokosfett + spenat
Lunch: Köttfärssås och stekt vitkål + spenat och cocktailtomater
Middag: Rester som finns i kylen :)
Frukost: Hemmagjord färsbiff
Mellis: Lite rostade mandlar
Middag: Kyckling med keso
Kvällsmål: FET OST! :D
#v400 Jaså!
hade för mig att de skulle vara snåla på kolhydrater.

2 glas kaffe med grädde
Brunch: äggröra på 3 ägg och 2 skivor rökt lax
Em. kaffe med ännu mer grädde, sista kantbiten av en ost blev några ostchips i micron. Med lite majo en paprikabit och ett par skivor skinka..finfika!!
Nu har jag precis en laxpudding klar i ugnen men den får bli matlåda kommande vecka….för jag är inte hungrig !!
!
Frukost: Äggröra med lök och 2 smulade köttfärsbiffar
Lunch: 2 hamburgare, lite stekt lök, 2 steka ägg, dressing
Mellanmål: Rester av kladdkakan med en klick grädde
Middag: Fläskkarre, blomkålsmås och..nån sås el vitlökssmör!
Frukost: Baconskivor med kaffe och äggmjölk
Middag: Grillade Babyribbs med en liten kålsallad
Kväll: rooibos te.