vad tusan ska jag äta?
Sover på hotell inatt i centrala Stockholm och magen börjar verkligen kurra! funderar på att ta och köpa mig en pizza och bara äta allt utom brödet, det borde väl funka? Nån som vet någon pizza med extra bra innehåll som kanske är lite extra fett?
Jag tror inte att det spelar så stor roll, det hjälper inte att fundera så man slår knut på sig för att göra mest "rätt" när förutsättningarna är tveksamma i form av margarinost, fejkskinka, etc.
Ät och sov gott.
Eller köp hamburgare utan bröd och med extra majo.
hamburgare eller korv - utan bröd. Kebab m sallad istället för pommes. Jag brukar försöka begränsa skadan, det går nästan alltid att få saker utan bröd…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Vi beställer pizza ibland och äter enbart "pålägget". Kanske inte det bästa men ibland är man sugen…
Om du är i centrala Sthlm, så finns det ett enormt utbud av bra restauranger som serverar en bit kött med sallad isf potatis. Fråga innan du sätter dig till bords, oftast inga problem.
Max low-carb burgare kanske?
#5 ErikSvensson, Max-restaurangerna är lite utanför den centrala stan.
Har Max några hamburgare som inte består av utblandad blandfärs?
#6 Finns en utmärkt Max innan/vid ingången till Arlanda Express (hörnet av Wasagatan), en till bortanför Kungsträdgården (om man räknar från Centralen). Kanske fler också, jag vet inte. Man kan alltid fråga på hotellet efter restauranger, mm.
En grillad tjock korv med räksallad och gurkmajonäs utan bröd, lite socker är mycket bättre än det förädiska brödet med sitt gluten.
Eller gå in i en lismedelsaffär eller saluhallarna och köp dig lite god ost rostbiff samt någon god skinka.
Tack för alla förslag! Finns ju en MAX på vasagatan som jag besökte några gånger :) Var dock kul när hon i kassan frågade om jag ville ha pommes till min burgare, haha :)
Sist jag var på MAX (den vid Arlanda express) så frågade hon i kassan om jag allmänt åt Low Carb och räknade sedan bara upp de tillbehör som var lågkolhydrat. Det gillade jag!

Jag föredrar faktiskt McDonalds framför Max, hur prilligt det än låter så är deras hamburgare "renare". I nödlägen köper jag en eller två burgare och äter bara köttet. Har provat att beställa utan bröd, men det tar längre tid och blir svårare att äta, brödet är rätt bra att hålla den i!
På Vasagatan en kort bit norrut från Centralen finns det ett schysst tapas-ställe också har jag för mig.

Calzone, och ät bara "innanmätet". Brukar jag göra.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Max har en lååång, bitvis ganska otrevlig innehållsförteckning på hamburgarna, finns flera gamla trådar om detta.
Kebabsallad brukar funka bra för mig iaf