restaurangtips i göteborg sökes
hej!
tänkte gå ut o käka middag nästa lördag, ska boka för ett gäng vänner. de tyckte jag kunde bestämma så det blir lchf-vänligt:) tackar jag för.
såå… vilka ställen kan ni rekommendera här i gbg?
kriterier - mysig miljö, bra service, inte för dyrt, o gärna hyfsat i närheten av bergakungen, för vi ska se en film där sen.
(jo, jag har kollat tidigare trådar med tips, men många är inte aktuella längre)
har nyligen varit på mykonos o chateau beirut, så de behöver ni inte kommentera;) (de var helt ok)
tack på förhand
bump
Använd sökfunktioner för restauranger på t.ex. hitta.se. Det är så kringskuret vad som funkar för er att det nog är enklare att leta på plats.
Eller ät på A Hereford Beefstouw.
På Taras brukar man kunna få grillade grönsaker istället för ris till maten. Gott och prisvärt.
jag va och käkade lunchbuffé på Incontro i Gothia Towers igår. så himla fin buffé, igår hade de en rostbiff bl.a. som var makalöst god. potatis, pastasallad etc kan man ju välja bort ;) rätt dyr men det va värt det pga att det kändes som bra kvalité. rekommenderas!
tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se
Annars så finns det en restaurang i samma hus som Bergakungen, eller förresten 2 st. En i markplan och en 1 vån. upp. Det kunde ju vara en utmaning att ställa krav just där.
Jag letade fram denna restaurangen:
Danilio Restaurang, Bar & Café
Vårt läge inne på SF Filmstaden Bergakungen är unikt i Sverige, det är den
allra första restaurangen med fullständiga rättigheter inne i ett biokomplex.
---------------------
Dessutom skrev jag ett meddelande till dom och hoppas på svar ang. LCHF-kost.
Om jag hör av dom så meddelar jag här.
Jag kopierade texten om restaurangen och det går inte skriva den första raden utan förstoringen, teknikens under.