Vad äter ni under en dag?
Är det någon som orkar ställa upp och tala om för mig vad ni äter på en dag?. Alltså hur en dags måltider ser ut för er?
Måste bara vara säker på att jag äter rätt. Men det måste jag ju göra helt enkelt. Men eftersom jag inte fått några effekter av maten så funderar jag.
Jag går INTE ner i vikt och jag mår inte på någon annat sätt heller.
Jo jag vet, ni har sagt det förr, ta det lungt, inte så bråttom. Men nu har det gått 4 månader sedan jag började och börjar känna mig osäker om det blir nåt för mig.
Men vad är alternativet egentligen? Finns ju inget.
Men som sagt, tips för en dag hur ni äter vore bra, då ser jag om jag är på rätt spår.
Tacksam för svar/ Mvh Elize
Bra fråga är också ny funderar över detta själv.
Vet att calcounter finns men känner mig osäker.
//MarieO

Stapelvarorna i mitt kylskåp är köttfärs, grädde, smör, bacon, blomkål, ost, keso och några bär, blåbär, hallon eller björnbär.
Har inte så mycket behov av variation och äter när jag är hungrig oftast efter jobbet och kanske ett eller två mål till. Äter sällan eller aldrig mellanmål. Inte för att jag nekar mig själv utan för att jag inte vill ha helt enkelt.
Oftast blir det ett par ägg med majonnäs eller smör, kanske några skivor bacon till frukost. Blir jag hungrig senare en klick keso eller gräddfil med nån matsked bär. Middag för mig blir ofta bara en eller två köttfärsbiffar med en rejäl smörklick till och ibland (en eller två gånger i veckan) känner jag för att laga nåt rejält som idag då jag gjorde kycklinglever med bacon, vitlök och grädde på ångad broccoflower.
Brukar dricka stora mängder kaffe som jag älskar. En eller två koppar om dan får en skvätt cocosolja i och alltid grädde och lite kanel ibland. Har alltid ost hemma om jag blir sugen. Dricker rooiboste på morgonen när jag kommer hem innan jag somnar (jobbar natt).
Alla frukter och även tillåtna godisar som mörk choklad verkar sätta igång suget för mig så det låter jag bli. Verkar inte ha behov av mycket grönsaker heller. Vill bara ha broccoli, blomkål eller broccoflower.
Ska väga mig nästa vecka då får vi se. Tills vidare mår jag förträffligt och ser smalare ut och känner mig som en ny människa.
Lycka till och låt det ta tid. Det här är en livsstil inte en diet!
Ni som tvekar, skriv in själva vad ni äter, det är enklare att skriva svar då. Alla kan inte äta samma saker eftersom vi är olika känsliga. Många kan tex äta bär och nötter medan andra inte kan det. En del måste vara sparsamma med mejerier medan andra kan äta det.
Numer pensionär i Nynäshamn

Direkt på morgonen: en matsked kokosolja och en proteinshake.
Riktig frukost: 3-4 ägg, kokta och mosade med lite ghee eller olivolja eller stekta i ghee.
Lunch: Fisk eller kött (stekt för det mesta) och en rejäl sallad. Sås/dressing baserad på ghee, olivolja eller smör/grädde.
Middag: En grillad kycklingklubba eller något annat litet brukar räcka mer än väl.
Eventuella mellanmål: Några macadamianötter, gurkstavar och ost eller något annat jag är sugen på. Kanske lite bär med vispad grädde.
Rent allmänt äter jag allt som går så naturligt som möjligt. Viltfångad fisk, gräsuppfött kött, ekologiska grönsaker, ekologisk grädde osv.
Jag tror inte att det är möjligt att äta precis hur mycket som helst om man vill gå ner i vikt bara för att man undviker kolhydrater… Men man kan äta en hel del och slipper vara hungrig!
Morgon: 3-4 kokta ägg mosade med 40 gram smör. Kaffe med 1 msk kokosfett.
Lunch/Middag: Kött, fågel eller fisk, oftast stekt eller i ugn. 40-50 gram smör. Eventuellt lite isbergssallad eller något annat grönt.
Kväll: Som lunch/middag.
Mellanmål blir fet ost/ägg/kallt kött e l.
Frukost: Två hårdkokta ägg mosas med en rejäl klick smör. Te med smör.
Lunch: Kött av något slag, en gryta kanske eller karré med aromsmör. Någon gång ibland kan jag tillåta mig att äta broccoli eller blomkål.
Kväll: Ett kokt ägg, räkor eller kräftstjärtar, aioli. (Har fått lite dille på aioli… Gott!)
Däremellan blir det te med smör eller lite ost om jag är sugen.
Jag har märkt att jag måste hålla lite koll på proteinhalten, överstiger den min målvikt står jag still. Hur man äter är ju helt individuellt, det som passar mig kanske inte passar dig. Jag äter lite har jag hört familj och vänner säga men jag är inte hungrig, dessutom har jag inte mycket mer som ska bantas bort.

Frukost: 3stekta ägg, eller om jag är lat ostskivor med smör.
Lunch: Kött eller fiskrätt, ex 2-3 skivor karré m ost, älgkalops på gräddsås, stekt fisk m cremefraichedressing.
Middag:Ofta lunchen igen eller "fika" på brieost, kokta ägg, smör, ost etc. Om jag råkar bli hungrig mellan målen tar jag lite ost+smör. Sallad och tomater äter jag ibland, kanske 2 gånger i veckan.
Jag dricker kaffe, te och vatten. Efterrätt kanske en gång i veckan: vispgrädde med bär eller sockerfri glass.
På detta smälter kilona av mig sakta(?) men säkert. 11 kg på 7 veckor hittils.
Ett litet förslag. Kanske alla som vill kan skriva utförligt 1 gång vad de äter i sin egen presentationstråd istället. Jag tycker jag har svarat på den här frågan 1000 ggr och det kanske behövs men det tar emot mer för varje gång att skriva in samma sak ytterligare en gång. Det är ju tråkigt eftersom alla gärna vill hjälpa till och stötta de som har det svårt. Vad tror ni?
/Lillianna
~ Lillianna ~
Man kan ju svara om man känner för det tycker jag.
Gamla trådar som inte svaras på på ett tag åker långt ner, de nya borde få hitta snabbt vad de söker… även om det kanske blir lite dubbelt jobb för oss som varit med ett tag. Eller så kanske någon som vet hur man gör länka till den gamla tråden.
Jag äter oftast fläskkarre, smör, ost, kokosfett. Ibland champinjoner, broccoli, blomkål. Men huvudsakligen fläskkarre och smör. :)
Jag antar att alla här får spader när jag talar om att jag ibland börjar dagen med långsamma kolhydrater. Så det kan ni ju hoppa över. Men det funkar för mig. Sedan utesluter jag dem helt under dagen. Äter bara proteiner o fett senare under dagen.
Jag mår bra ändå och trivs med min kost.
Inte får vi spader heller.
Alla äter ju det dom mår bra av, det gäller att prova sig fram till det som passar en bäst.
Det som passar mig är två hårdkokta ägg mosade i smör och te med smör i. Det klarar jag mig länge på.
Ät du dina långsamma kolhydrater filea, du är lika välkommen här ändå.
Tack det var snällt av dig.
Kanske jag lägger bort dem med tiden. Men inte just nu
Tack snälla ni.
Nu är jag lugn. Jag inser att jag faktiskt äter RÄTT. Skönt!
Tänkte bara eftersom jag inte går ner något alls, att jag ändå hade missuppfattat något.
Men, det är bara att vänta då. Ska ju bara ner ca 10-12 kilo, men det är tillräckligt för mig.
PS: Är ju gammal Viktväktare och SSS skriver om att det är "värst" för oss.
Tack återigen / Mvh Elize