Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 7658 ggr
[Sias]
14

Chlorella

Är det någon som känner till Chlorella, käkar/käkat Chlorella? Har erfarenheter att dela med sig av?

Info om Chlorella finns bl a på vitaminer.nu (vitala nyheter)

Henkez
0
[Sias]
0

Informationen på engelska - svår för mig att förstå.

Någon som kan göra en kort sammanfattning?

Direktöversatt med datorns hjälp fick jag det till att det varnas för Chlorella. Rätt uppfattat? Men varför - förstod jag inte!

Annan info jag läst - och det jag hört - har bara handlat om lovord.

[tick]
1

#2, om jag tolkar rätt: det reglerar upp immunförsvaret (pro-inflammatoriskt). Det kan vara bra ibland när man vill just det till exempel för att hjälpa till att bekämpa en infektion, men antagligen inte nåt man ska äta varje dag utan se mer som "medicin".

[Sias]
0

#3 TACK - annat det än det jag, med mina dåliga språkkunskaper fick det till, som jag inte kunde tro på, för - som sagt, de jag läst & hört bara lovord.

Blivit "ordinerad" Chlorella av alt-terapeut, med många års erfarenhet av naturpreparat.

Sweli
0

Den egentligen VARNAR för att äta Chlorella i sin helhet.

Artikeln refererar även att det är samma relation att vi människor äter fågel som äter frön och vi äter fågeln.

Samma relation är att räkor och krabbor äter chlorella och vi äter räkan.

Räkan och krabban har en speciel protein som skyddar de från den farliga LPS.

Egentligen rekommenderar de att istället äta fisk med hög DHA and EPA istället för att äta hela Chlorella.

I korthet säger artikeln att man kan äta den delen av Chlorella som är bra och undvika äta hela Chlorella som har massor men risker.

Det står i slutet av artikeln att om du inte kan få i dig tillräklig med DHA och EPA av någon anledning kan man ätaChlorella omega-3 fettsyror om man är säkert på att de är fria från LPS.

Därför kallar de artikeln "the troyan horse"

Den verkar vara jätte bra men det kommer med en massa risker.

Ugnefär som mediciner och sina "biverkningar"