Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1873 ggr
dogwalker
0

Ibland blir man rädd

Sindri
0

Suck! Inte nu igen!!!!!!!!

Samma trojka som skickar runt till alla landsortstidningar. Vi såg det häromdagen i någon annan blaska.
Ja, vad ska man tro - att de fick ett väldigt bra arvode -från…….

(alternativt - om ingen vill ha statiner längre får man inga bonusar från de läkemedelsföretag man får receptblocken och middagarna och kongresserna och pennorna och resorna ifrån!)

gun92884
0

… nu står det väl ialla fall att det är folk med 'riskfaktors' som det gäller och det tror jag inte att många säger är fel att en del behöver medicinering … Förvånad

… här hukar sig en som har högt kolesterol men rena kärl och har vägrat statiner i många år …Skrattande

Sindri
0

#2 Så tolkar inte jag det.

Det står bl a "bara varannan patient i Sverige når de målvärden som satts upp för behandling av höga kolesterolnivåer. Det innebär att ett stort antal patienter har fortsatt hög risk att drabbas av t ex en hjärtinfarkt." "De målvärden som satts upp" torde väl syfta på de gränsvärden som finns.

Vidare står "Men den som av läkare fått behandling för höga värden bör fortsätta ta sina mediciner." Och läkarna vill ju behandla alla som har över 5 + alla diabetiker.

Jag vägrar också statiner trots, enligt läkare, skyhöga värden. Men jag har också rena kärl med tunna, fina väggar.

De som familjär hyperkolesterolemi brukar i regel dö väldigt unga så man hinner kanske inte alltid kolla värdena. Och jag undrar fortfarande om verkligen statiner är bästa behandlingen för dem.

gun92884
0

… jovisst, det är samma gamla refrängRynkar på näsan som binder ihop meningar som denna

Därför uppmanar 2011 års Europeiska Riktlinjer till bättre behandling för kolesterolsänkning, framför allt efter en hjärtinfarkt eller stroke.