Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 6543 ggr
grunnan
0

LCHF och konferens-utbildning

Hej

Jag undrar vad era erfarenheter är när ni åker bort på konferens eller utbildning..

Kan man kontakta anordnaren eller köket och be om mat utan kolhydrater eftersom det alltid är massa fika och sånt..

Går det??

har någon provat??

Norrpojk
0

Jag brukar fråga för att allmänbilda dem om att vi finns. Sedan utgår jag från att det ändå blir lite si så där och tar med en tub majonäs, några burkar makrill, en påse macadamianötter och lite brieost. Allt går att ha i rumstemperatur några dagar.

Mitt stora problem blir ofta att jag inte konsumerar koffein. Att varken dricka kaffe eller te brukar ofta vara väldigt provocerande. Så jag smugglar med några roiboostepåsar och hoppas att få märker.

Cindy
0

Jag anmäler mig alltid som diabetiker och glutennallergiker, då blir kökspersonalen oftast medgörlig. Att hålla på och ersätta med glutenfritt etc är bökigt, så de brukar bli lättade när jag säger att kött, sås, smör och grönsaker duger fint, och ägg till frukost.

Vänliga hälsningar
Cindy

[Stella69]
0

Det går alldeles utmärkt att få kött/fisk/fågel med sallad isf potais/ris/pasta. Precis som på de flesta andra restauranger.

Frukostbuffén brukar innehålla ägg, bacon, ost, charkpålägg och annat som hör till en hotellfrukost.

Minorca
0

När jag anmäler mej till kurs eller konferens så skriver jag alltid på raden för specialkost eller övrigt Om att jag äter LCHF vilket innebär att jag inte äter spannmål, ris. potatis eller socker.

Sedan när jag kommer till kursen/konferensen brukar jag kontakt någon i köket om specialkosten, brukar aldrig vara några problem.

Margareta
2

Min erfarenhet är att det blivit lättare med åren. I somras anmälde jag LCHF och fick LCLF dvs alldeles för magert men det gick att fixa med Bregott.

Numer pensionär i Nynäshamn

MimLan
0

Klart du kan. Det är som vanliga restauranger, och din mat betalas det för, så du får ställa krav.

grunnan
0

Jag skrev dit och fick svar att hon hade skrivit in det på listan och att kockarna hade lovat att ställa fram något annat smaskigt till mig när det vankas fikabröd :)

Va bra!!!

Helt otroligt!!

Nu är jag sååå glad!

Coronella
0

Var på konferens förra veckan och hade anmält LCHF. Till förmiddagsfikat var det baugette - där jag åt innehållet. Lunch blev soppa/köttgryta med grönsallad (inte helt lyckat) men till eftermiddagen hade de dekorerat kakfaten med spridda jordgubbar. Tänkte att de nog var till mig?!

Idag blir det ny halvdagskonferens. Ska bli spännande att se vad de hittat på..