Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1654 ggr
Cajsavarg
0

LCHF i veckans Året Runt

Här finns en artikel med Caria Meyer som tack vare LCHF gått ner 44 kilo. Detta sedan maj 2010! Hennes blodfettsvärden var innan LCHF "på tok för höga" och hon var på väg att få fettlever.

Hennes medicinska värden som hon har nu, har aldrig varit så bra. Dom är perfekta! Det enda smolket i bägaren verkar vara att hon fortfarande har sin fibromyalgi kvar.

I faktarutan får (förstås) Maj-Lis Hellénius uttala sig:

"Jag måste ärligen säga att LCHF-dieten är den farligaste modediet vi har haft på länge. De som förespråkar fett har rätt i att vi bör vara försiktiga med kolhydraterna! Vi har blivit mer känsliga för kolhydrater eftersom vi rör oss mindre än förr. Men vi ska inte byta ut kolhydrater mot fläsk och smör, för då kan det gå käpprätt åt pipan!"

Tack och lov har även Andreas Eenfeldt också fått uttala sig!

//Fat makes Me fit//

vinteralvan
0

Vi får iallafall vara tacksamma för att LCHF nämns alltmer i media och jättebra att Andreas också fick vara med och tycka till.

Minett
0

Det här är verkligen fantastiskt! Förra veckan var ju en riktig LCHF-höjdarvecka med Debatt, Expressens bilaga och DN:s stort uppslagna artikel om Mariannes bakbok. (Samt - tror jag - en LCHF-vänlig artikel/krönika i SVD. Är dock liiite osäker på om just det var förra veckan.) Har tänkt att det knappast går att toppa en sådan vecka… men så får jag läsa detta om Året Runt. Och det är ju bara tisdag ännu! Skrattande Var ska detta sluta?! Skrattande