hjälp med lunchen!
Jag skulle behöva tips på vad man kan göra som lunch. Är riktigt dålig på att planera maten så oftast blir de att man handlar påväg hem från jobbet och då blir de ofta inte så att det räcker till lunchen.
Brukar göra en tacopaj på söndag och äta till lunch hela veckan men nu börjar jag bli lite less..
Skulle behöva tips på en låda allt i ett
som man kan göra på söndag så de räcker till många lådor.
Köttgryta. Köttfärssås. Fiskgratäng. Kycklinggryta. Thaigryta.
Bläddra gärna igenom alla trådar som finns i avdelningen du lade texten i. Finns mycket som redan är skrivet i ämnet.

Ägg och makrill! Koka äggen på kvällen och ta med och ät kallt. Kanske godare när det blir varmare ute iofs…

Lasagne på LCHF pasta. Skär i rutor och frys in i portioner. Såååå gott!

En burk avrunnen tonfisk i olja, två kokta ägg som delas i bitar, lite blandsallad, lite tomat, lite rödlök, 3-4 teskedar majonäs - blanda - FÄRDIGT!
Tonfisksallad med andra ord :)
Brukar jag köra med när jag inte har några rester -lätt som en plätt! :)

Varmrökt lax med ägg och majonäs. Räksallad brukar jag röra till på jobbet: skalade tinade räkor, en lite burk tonfisk (jag tar dem i vatten eftersom de andra innehåller solrosolja), hackat ägg, strimlad rökt lax, majonäs och dill. Andra favoriter är köttfärslimpa (schweizerlimpa finns recept här på KiF), kålpudding, hamburgare, kall kyckling i bitar med majonäs (strö över salt och peppar (djävulskt gott!). Grilla ett helt paket kycklingfiléer i ugn och använd dem till lite olika rätter under veckan.
- Alltid ha kokta ägg i kylen.
- Gör mat i förväg och ha i kyl eller frys.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!